Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

PKO i LOTTO dwa lata dłużej z Ekstraklasą

Ekstraklasa i PKO Bank Polski podpisały nową umowę, dzięki której bank pozostanie partnerem tytularnym ligowych rozgrywek w sezonach 2021/22 i 2022/23.

Współpracę z Ekstraklasą na taki sam okres przedłużył też Totalizator Sportowy i jego marka LOTTO. Wyższa łączna wartość dwuletnich kontraktów sponsorskich idzie w parze z rozbudowanymi świadczeniami Ekstraklasy dla obu partnerów.

„Ogromnie cieszymy się, że obaj nasi najwięksi partnerzy postanowili zostać z nami na kolejne dwa lata. Przeszliśmy razem przez najtrudniejszy okres w historii ligi, z wieloma ograniczeniami wynikających z pandemii i kilkumiesięczną grą przy pustych trybunach. Ten czas pokazał, że mimo trudności jesteśmy w stanie dostosować formułę świadczeń i wprowadzić nowe pomysły, tak by współpraca była dla naszych partnerów w pełni efektywna. Wymiernym potwierdzeniem tego jest 321 mln zł w postaci ekwiwalentu reklamowego, które wygenerowały w roku pandemii nasze rozgrywki na rzecz PKO Banku Polskiego” – mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

„Przedłużenie kontraktów odbieramy jako wysoką ocenę wystawioną przez partnerów i wiarę w możliwości zapewnienia im jeszcze większej promocji. Planujemy już wspólnie wiele nowych projektów, eksponujących zarówno PKO Bank Polski, jak i markę LOTTO. Co ważne, nowe umowy zapewnią wyższe wpływy dla wszystkich klubów, a zespoły odnoszące sukcesy w europejskich pucharach mogą liczyć na dodatkowe środki od naszego sponsora tytularnego, po wejściu do fazy grupowej lub pucharowej” – dodaje Marcin Animucki.

Nowy sezon PKO Bank Polski Ekstraklasy ruszy 23 lipca. Weźmie w nim udział 18 zespołów, które rozegrają 306 meczów. W każdej z 34 kolejek odbędzie się dziewięć spotkań. Obecna sytuacja epidemiczna w kraju pozwala zakładać, że w startującym latem sezonie mecze będą rozgrywane przy obecności kibiców na trybunach.

Nowe umowy sponsorskie to zacieśnienie współpracy Ekstraklasy z wieloletnimi partnerami ligi. W przypadku umowy z PKO Bankiem Polskim będzie to oznaczało dalszą pracę na rzecz umacniania rozpoznawalności partnera tytularnego poprzez obecność na wszystkich stadionach Ekstraklasy i w transmisjach meczowych. Równolegle bank wciąż będzie rozwijał kanały „PKO Bank Polski Grajmy Razem” w social mediach, promował młodzieżowców wręczając nagrody dla najlepszych, kontynuował projekt ”Kanapa Kibica”, a także organizował szereg innych akcji marketingowych, zapewniających nowe konteksty promocji.

– „Zapowiadaliśmy, że inwestycja w polską Ekstraklasę jest dla PKO Banku Polskiego projektem długoterminowym i dotrzymujemy danego słowa. Widzimy, w którym kierunku rozwija się nasza piłka nożna, dlatego nie możemy pozostać obojętni na wyzwania, przed jakimi stoimy zarówno pod kątem organizacyjnym, jak i czysto sportowym. Mamy wiele nowych pomysłów, które chcemy wraz z naszymi partnerami wprowadzić w życie. Jeszcze mocniej będziemy angażować się w popularyzację piłki młodzieżowej, a także zadbamy o szkolenie kadry menadżerskiej, by również na tym odcinku zmniejszać dystans do bogatszych krajów zachodu. Chcemy jeszcze mocniejszymi więzami łączyć kibiców z własnymi drużynami i całą ligą” – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

– „Jesteśmy największym bankiem w Polsce, a ostatnie lata udowodniły, że mecenat jaki podjęliśmy nad krajowym futbolem był słuszną decyzją. Weryfikacją najtrudniejszą z możliwych okazała się pandemia Covid-19, ale razem z naszymi partnerami, Ekstraklasą S.A. oraz instytucjami rządowymi wypracowaliśmy mechanizmy, które uchroniły kluby przed problemami finansowymi. Mamy nadzieję, że ogłoszenie decyzji o przedłużeniu umowy PKO Banku Polskiego z Ekstraklasą na kolejne dwa lata, wraz z systematycznym otwieraniem się gospodarki, wpisze się w ogólnospołeczny optymizm, którego efektem będzie sukcesywny powrót – także na stadionach – do rzeczywistości sprzed pandemii.” – dodaje Zbigniew Jagiełło.

Większe spektrum współpracy zakłada także nowy kontrakt z Totalizatorem Sportowym i marką LOTTO jako partnerem głównym Ekstraklasy. Marka będzie szerzej obecna w komunikacji ligi, a wspólne projekty mają zapewniać dotarcie do graczy zarówno w tradycyjnym przekazie meczowym, jak i poprzez kanały elektroniczne. Marka LOTTO będzie promowana m.in. za pośrednictwem oficjalnej aplikacji Ekstraklasy oraz kolejnego sezonu Fantasy Ekstraklasa. W sezonie 2021/2022 w ramach współpracy z LOTTO pojawi się też nowa kategoria piłkarza miesiąca – Numer Miesiąca. Na bazie powstałej w ten sposób klasyfikacji na koniec rozgrywek ogłaszany będzie Numer Sezonu.

„Historia wsparcia piłki nożnej przez Totalizator Sportowej sięga początków naszej spółki, która właśnie obchodzi jubileusz 65-lecia nieprzerwanej działalności. Jedną z najnowszych odsłon tej współpracy jest partnerstwo z Ekstraklasą S.A., które trwa już od sezonu 2014/2015. Jako partner główny Ekstraklasy w nadchodzącym sezonie chcemy być jeszcze bliżej polskich rozgrywek i kibiców. Wszyscy odczuwamy głód sportowych emocji i jestem przekonany, że mecze Ekstraklasy dostarczą kibicom wielu wrażeń” – podkreślił Olgierd Cieślik, Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›