Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

PKO Bank Polski z setkami milionów ekspozycji

Sponsoring rozgrywek Ekstraklasy w roku pandemii – od 16 marca 2020 do 15 marca 2021 r. przyniósł partnerowi tytularnemu ligi, PKO Bankowi Polskiemu, blisko 321 mln zł w postaci ekwiwalentu reklamowego – wynika z analiz firmy badawczej Sponsoring Insight.

To oznacza wzrost o 30% w porównaniu do takiego samego okresu rok wcześniej, kiedy ta suma wyniosła 245 mln zł. Wzrost dotyczył także liczby publikacji mediowych o banku w kontekście Ekstraklasy oraz zasięgu w social mediach najpopularniejszej polski ligi.

Wzrost nastąpił mimo kilkutygodniowego zawieszenia rozgrywek w okresie lockdownu wiosną 2020, a także przy mniejszej liczbie kolejek i meczów. Najwyżej – bo aż dwukrotnie – zwiększyła się wartość ekwiwalentu reklamowego dla banku jako tytularnego sponsora w prasie (+101%) i w internecie (+96%). Znaczny wzrost ekwiwalentu dotyczył także social mediów (+68%). Jednocześnie dwucyfrowy wzrost (33%) zanotowano również w kategorii liczby publikacji o banku w kontekście rozgrywek Ekstraklasy – w roku pandemii ukazało się ich w mediach blisko 130 tys. wobec ponad 97 tys. rok wcześniej. Rosnąca wartość publikacji w mediach na temat rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy szła w parze ze wzrostami zasięgów kanałów online Ekstraklasy – na YouTube, Facebooku, Twitterze i Instagramie – z czego skorzystali ligowi sponsorzy. Same tylko akcje specjalne w social mediach, zorganizowane dotąd przez Ekstraklasę wspólnie z bankiem, dotarły łącznie do 5,3 mln osób.

– „Minione 12 miesięcy, czyli rok pandemii, były pod każdym względem inne niż jakikolwiek poprzedni, ale w tej trudnej sytuacji radzimy sobie z wyzwaniami. Utrzymanie współpracy ze sponsorami, zwłaszcza głównymi, mimo zupełnie nowych warunków i zmian w rozgrywkach, było jednym z sukcesów. Dziękujemy za to naszym partnerom i odwdzięczamy się wymiernymi korzyściami, które przynosi współpraca z Ekstraklasą. Jak widać, także w sytuacji kryzysowej związanej z pandemią oraz przy mniejszej aż o 48 liczbie meczów, potrafimy wypracować realne korzyści dla sponsorów, zapewniając im dodatkowe możliwości prezentacji w naszych kanałach” – mówi Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasa S.A.

Popularnym sposobem mierzenia efektywności kontraktu sponsoringowego jest ekwiwalent reklamowy. Oznacza koszt reklamy, który marka musiałaby ponieść, aby zaistnieć w mediach w takim wymiarze, jaki dał jej sponsoring. Dzięki współpracy z Ekstraklasą, PKO Bank Polski jako partner tytularny zyskał w roku pandemii (16 marca 2020 – 15 marca 2021) ekwiwalent reklamowy w mediach internetowych w wysokości 172 mln zł oraz w telewizji w wysokości blisko 117 mln zł, w prasie – ponad 23 mln zł, w social mediach (bez kanałów własnych ESA) – 6 mln zł, a w radiu 2,8 ml zł – wynika z analiz firmy badawczej Sponsoring Insight.

Najnowsze

Maciej Handwerker Prezesem Odry Wodzisław

W Odrze Wodzisław doszło do nagłej zmiany Prezesa, z tej funkcji zrezygnował Marcin Piwoński, który objął funkcję Wiceprezydenta ...

Całość ›

Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle rozpoczęła współpracę z firmą WERON

Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle rozpoczęła współpracę z firmą WERON, oficjalnym dystrybutorem produktów marki NAMEDSPORT w ...

Całość ›

Świątek na okładce gry

Iga Świątek co chwilę trafia na pierwsze strony sportowych i lifestyleowych pism, a teraz zaliczy swój okładkowy debiut w świecie ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›