Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

PKN Orlen sponsorem Orlików

PKN Orlen został Sponsorem Strategicznym 1700 orlików zlokalizowanych w całej Polsce, umoa będzie obowiązywała do listopada 2021 roku.

Sport w strategii sponsoringowej PKN ORLEN odgrywa ważną rolę. Z jednej strony, jako największa polska firma, ORLEN czuje się odpowiedzialny za wspieranie dyscyplin i reprezentacji narodowych, które pozytywnie oddziałują na miliony Polaków, z drugiej ma świadomość, jak potrzebne jest promowanie sportu amatorskiego oraz zdrowego i aktywnego stylu życia.

Łącząc te dwa podejścia, płocki koncern od lat stawia na dyscypliny najlepiej oddające charakter firmy i branży, w której działa. Sponsoruje przede wszystkim sporty motorowe, w tym zespół ROKiT Williams Racing, w którym startuje jedyny polski kierowca Formuły 1 – Robert Kubica. Ostatnio spółka została też oficjalnym sponsorem Żużlowej Reprezentacji Polski w sezonie 2019, powiększając tym samym grono zawodników ORLEN Team. Koncern angażuje się również w propagowanie sportu wśród dzieci i młodzieży poprzez wspieranie organizowanych w całym kraju imprez sportowych adresowanych do najmłodszych.

– „Promocja sportu i aktywnego trybu życia to jedno ze strategicznych działań społecznej odpowiedzialności PKN ORLEN. Kładziemy duży nacisk na krzewienie ducha sportu wśród najmłodszych. Umożliwienie im rozwijania sportowych pasji to inwestowanie w ich przyszłość. Wierzymy, że nasze działania przyczynią się do odkrywania prawdziwych talentów, które w przyszłości godnie zastąpią dzisiejszych mistrzów” – mówi Anna Ziobroń, Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów w PKN ORLEN.

– „Podpisanie umowy z PKN ORLEN to wyjątkowe wydarzenie dla Fundacji Orły Sportu, która po raz pierwszy w swojej niemal 30-letniej historii ma tak ważnego strategicznego partnera. Przed Orlikami w całej Polsce otwierają się nowe możliwości. Tym bardziej, że dzięki wsparciu ORLENU będziemy mogli jeszcze lepiej wykorzystywać dotacje przekazywane przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. W ubiegłym roku na Orliki trafiło blisko 41 milionów dzieci i młodzieży. Chcemy wspólnie ze sponsorem strategicznym PKN ORLEN zwiększać tę liczbę i pokazywać, że wielofunkcyjne boiska sportowe, które zlokalizowane są praktycznie w każdej gminie, to idealne miejsce do podejmowania aktywności fizycznej” – mówi Łukasz Strzelecki, Prezes Zarządu Fundacji Orły Sportu.

Orliki doskonale wpisują się w sferę sponsorskiej strategii ORLENU. To wielofunkcyjne obiekty sportowe, wybudowane w latach 2008-2012 ze środków lokalnych samorządów przy wsparciu rządowego programu „Orlik Moje Boisko 2012”. Umowa inwestycyjna, którą samorządy zawarły ze stroną rządową, reguluje m.in. funkcjonowanie Orlików przez 10 lat od ukończenia ich budowy. Zgodnie z nią, Orliki są więc obiektami ogólnodostępnymi, z których mieszkańcy mogą korzystać bezpłatnie, a zajęcia sportowo-rekreacyjne organizują dla nich trenerzy środowiskowi, czyli lokalni animatorzy sportu. Ich pracę ,z ramienia Ministerstwa Sportu i Turystyki, nadzoruje Fundacja Orły Sportu, która jest operatorem rządowego programu Lokalny Animator Sportu. W tym roku dofinansowanie programu wynosi 23 mln zł. Większość tej kwoty zabezpieczy wynagrodzenia za pracę dla animatorów.

Dotąd w wielu miejscowościach samorządom brakowało funduszy na organizowanie na Orlikach ciekawych imprez, a możliwości samych animatorów w pozyskiwaniu środków sponsorskich były dość ograniczone. Dzięki umowie, którą Fundacja Orły Sportu zawarła z PKN ORLEN, sytuacja się zmieni. Możliwe będzie sfinansowanie co najmniej 30 ogólnopolskich imprez sportowo-rekreacyjnych na 1700 Orlikach objętych programem Lokalny Animator Sportu, a także wyposażenie pracujących na tych obiektach animatorów w koszulki z logo PKN ORLEN. Już wkrótce na wszystkich polskich Orlikach pojawią się też bannery prezentujące nowego sponsora strategicznego.

 

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›