Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

PKN ORLEN prezentuje raport sponsoringowy

PKN ORLEN jako pierwszy w Polsce publikuje raport roczny za 2020 r. poświęcony działalności sponsoringowej. Koncern jest największym mecenasem polskiego sportu i kultury.

Pierwsza tego typu publikacja na rynku zawiera szeroki opis projektów wspieranych przez ORLEN, efektów działalności sponsoringowej oraz wypracowanych przez lata dobrych praktyk w zakresie współpracy ze sportowcami, instytucjami kultury i partnerami społecznymi.

PKN ORLEN to firma najczęściej angażująca się w działalność sponsoringową. Tak wskazało 54 proc. ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinie w grudniu 2020 r. To wzrost aż o 11 punktów proc. Tym samym Koncern wyprzedził pozostałe analizowane marki.

– „Od trzech lat budujemy koncern multienergetyczny, który będzie mógł skutecznie konkurować na międzynarodowych rynkach, a przy tym jeszcze bardziej wzmocni polską gospodarkę. Jednym z narzędzi, które aktywnie wspiera nasze działania biznesowe, jest sponsoring sportu i kultury. W ten sposób budujemy globalną rozpoznawalność marki ORLEN, która jest obecna już w ponad 110 krajach na 6 kontynentach. W 2020 roku łączny ekwiwalent reklamowy, wynikający z naszej działalności sponsoringowej w obszarze sportu i kultury, wyniósł niemal 800 milionów złotych. Raport, który przygotowaliśmy, jest potwierdzeniem, że istotnie przyczyniamy się do rozwoju polskiego sportu i kultury, łącząc jego wsparcie z celami biznesowymi Spółki. Publikacja powstała także po to, by pokazać bardzo szeroki zakres naszej aktywności. Jako lider chcemy wyznaczać kierunki, dzielić się doświadczeniami i wypracowanymi przez nas wysokimi standardami współpracy ze światem sportu i kultury” – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Flagowym projektem PKN ORLEN w zakresie sponsoringu sportu jest współpraca z zespołem Formuły 1 – Alfa Romeo Racing ORLEN oraz wsparcie Roberta Kubicy. Zaangażowanie w tym obszarze Koncern traktuje jako inwestycję, która nie tylko wzmacnia wizerunek, ale też wspiera biznes Grupy ORLEN. Ekwiwalent reklamowy związany z obecnością marki ORLEN w F1, obejmujący ponad 100 tys. publikacji, wyniósł w 2020 roku 433 miliony złotych.

Obok Roberta Kubicy w barwach ORLEN Teamu, najsłynniejszego polskiego zespołu motorsportowego, startują m.in: Bartosz Zmarzlik, indywidualny mistrz świata na żużlu, Jakub Przygoński, występujący na Dakarze – najtrudniejszym rajdzie terenowym świata, Mikołaj Marczyk, wschodząca gwiazda rajdów samochodowych, najmłodszy w historii Rajdowy Mistrz Polski, czy ścigający się na co dzień w wodnej Formule 1 – Bartłomiej Marszałek.

Wspierani przez Koncern zawodnicy prezentują markę ORLEN na torach Formuły 1, podczas cyklu European Le Mans Series, Rajdu Dakar czy żużlowych Grand Prix. Prezentacja logotypu ORLEN szerokiej publiczności przekłada się bezpośrednio na biznes, który obecnie Koncern prowadzi na całym świecie.

W 2020 roku ORLEN zaangażował wspieranych przez siebie sportowców, w tym m.in. Roberta Kubicę i Bartłomieja Marszałka, w działania, które zastępowały często odwoływane z powodu pandemii zawody. Jedną z takich inicjatyw były obchody stulecia Cudu nad Wisłą. Dzięki unikalnemu konceptowi oraz wieloetapowym działaniom w mediach i digital, projekt odnotował rekordowe zasięgi w historii działań sponsoringowych PKN ORLEN.

Postawa PKN ORLEN w trakcie pandemii ma bezpośredni wpływ na postrzeganie całego Koncernu. Badania przeprowadzone we wrześniu 2020 roku przez pracownię Wavemaker wskazały, że ORLEN jest marką, która zdecydowanie najmocniej kojarzy się z zaangażowaniem w pomoc w walce z pandemią. W styczniu bieżącego roku Przegląd Sportowy nagrodził ORLEN tytułem Mecenasa Polskiego Sportu w Trudnych Czasach 2020.

PKN ORLEN jest także aktywnym mecenasem instytucji kultury. Wspiera m.in. Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, którego główną misją jest ochrona twórczości i dziedzictwa najwybitniejszego polskiego kompozytora. Zaangażowanie Koncernu w projekty sponsoringowe ma również wymiar społeczny. W 2020 roku ORLEN wsparł 70 instytucji, przedsięwzięć, klubów i stowarzyszeń sportowych. Z tej pomocy skorzystało ponad 320 tysięcy dzieci w całym kraju.

RAPORT

Najnowsze

Firma Kaliński przedłużyła współpracę z PSŻ Poznań

Bardzo dobry sezon PSŻ Poznań spowodował, że sponsorzy jeszcze chętniej przedłużają swoje umowy, z klubem na kolejny rok zostanie ...

Całość ›

PGE GiEK Skry Bełchatów i Röben Polska już ponad 20 lat razem

Röben Polska, firma z ponad 160-letnią historią w produkcji ceramicznych materiałów budowlanych, pozostała częścią Skry ...

Całość ›

Wąska ze wsparciem firmy Wiśniowski

Paweł Wąsek, reprezentant polskiej kadry narodowej w skokach narciarskich i zwycięzca letniego Grand Prix 2024, ogłosił nowego ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›