Piotr Należyty nowym prezesem Superligi
Z dniem 29 lipca Piotr Należyty został powołany na stanowisko prezesa zarządu Superligi sp. z.o.o. – podmiotu zarządzającego najwyższą klasą rozgrywkową piłki ręcznej w Polsce – PGNiG Superligą i PGNiG Superligą Kobiet.
– „Bardzo dziękuję za zaufanie całemu środowisku, udziałowcom Spółki, Związkowi Piłki Ręcznej w Polsce oraz Sponsorowi Tytularnemu. To dla mnie ogromny zaszczyt, by móc kontynuować drogę, którą wspólnie z Markiem Janickim obraliśmy 2,5 roku temu. W tym czasie ligowa piłka ręczna mężczyzn i kobiet przeszła ogromną przemianę. Wskaźniki oglądalności meczów wzrosły prawie dziesięciokrotnie, a szereg wdrożonych rozwiązań cyfrowych zwiększył dodatkowo zainteresowanie rozgrywkami o kilkadziesiąt procent. Podpisaliśmy również nowe umowy sponsorskie i sprzedaliśmy prawa licencyjne za granicę.
Mam pełną świadomość, że pełnienie funkcji, którą mi powierzono to przede wszystkim wyzwanie i odpowiedzialność. Jestem jednak głęboko przekonany, że wspólnie z zespołem Superligi; klubami; ZPRP oraz przy wsparciu sponsorów i partnera telewizyjnego, uda nam się zrealizować ambitne plany, które mamy na najbliższe lata.” – powiedział Piotr Należyty.
Nowy prezes od 1 stycznia 2019 roku pełnił funkcję wiceprezesa zarządu Superligi sp. z.o.o. Do jego zadań należał m.in. bezpośredni nadzór nad pionami marketingu, komunikacji i sprzedaży. Od 29 lipca do jego obowiązków będzie należało również samodzielne prowadzenie wszystkich spraw związanych z funkcjonowaniem Spółki.
Piotr Należyty pełnił wcześniej funkcję dyrektora ds. marketingu i PR w Runmageddonie. W latach 2012 – 2016 był związany z klubem siatkarskim Trefl Gdańsk S.A., gdzie jako prezes zarządu odpowiadał za przebudowę organizacji i wytyczenie nowej strategii rozwoju spółki. W swojej karierze zawodowej związany był także z klubami piłkarskiej Ekstraklasy – Wisłą Kraków i Piastem Gliwice, gdzie obejmował kierownicze stanowiska w działach marketingu i komunikacji.
Jest absolwentem zarządzania i podyplomowych studiów marketingu sportu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz marketingu na Uczelni Łazarskiego. Pracuje również jako wykładowca w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku.