Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Piłkarskie Mistrzostwa Świata co dwa lata?

FIFA kolejny raz chce wyjść z dosyć kontrowersyjnym pomysłem, tym razem zastanawia się nad organizacją Mistrzostw Świata co dwa lata. Chcąc poznać opinię kibiców zorganizowała specjalną ankietę.

Już w przyszłym roku w listopadzie i grudniu odbędą się Mistrzostwa Świata w Katarze. Trzeba przyznać, że termin turnieju, jak i gospodarz budzi spore kontrowersje. Na jaw wyszło również, że organizacja turnieju została prawdopodobnie przyznana w zamian za gigantyczne łapówki. W kraju natomiast systematycznie łamie się prawa człowieka a podczas budowy nowych obiektów zginęły tysiące osób.

Tym razem FIFA coraz głośniej myśli o organizacji turnieju Mistrzostw Świata co dwa lata. W celu zbadania opinii kibiców, związków krajowych przeprowadziła badania. Ankieta dotycząca nowego pomysłu, została przeprowadzona od sierpnia do listopada 2021 r. i jest częścią szerszego procesu konsultacji ze wszystkimi zainteresowanymi stronami, jak pisze FIFA. W maju 166 stowarzyszeń członkowskich głosowało za organizacją co dwa lata Mistrzostw Świata, a od lipca przeprowadzono ankiety z udziałem ponad 100 000 osób ze 140 krajów.

W opublikowanej rozszerzonej ankiecie około 77 tys. osób zapytano, czy oglądałoby Mistrzostwa Świata FIFA częściej, na przykład co dwa lata, pod warunkiem, że nie zwiększy się obciążenie zawodników. Spośród 30 390 osób, które stwierdziły, że piłka nożna jest ich ulubionym sportem , zidentyfikowano następujące kluczowe wyniki :

– 63,7% kibiców chciałoby częstszego udziału w Mistrzostwach Świata FIFA w Piłce Nożnej mężczyzn , przy czym może 23,3% odpowiedziało, 11% jest przeciwnych, a 2% nie ma zdania.
– 52,4% fanów chciałoby częstszego udziału w Mistrzostwach Świata Kobiet w FIFA™ , przy czym być może 28,4% odpowiedziało, 13,5% jest przeciwnych, a 5,7% nie ma zdania.

Kategoria wiekowa, która najbardziej wspiera częstsze organizowanie mistrzostw świata w piłce nożnej mężczyzn i kobiet to 25-34 lata, a przedział 55+ jest najbardziej przeciwny.

Aprobata dla częstszych męskich Mistrzostw Świata FIFA jest szczególnie silna ze strony fanów piłki nożnej w:

– Turcja : 87% za, może 12%, 1% przeciw, 0% brak opinii
– Indie : 85% za, może 12%, 2% przeciw, 1% brak zdania
– Republika Południowej Afryki : 85% za, może 9%, 6% przeciw, 0% brak zdania

Dezaprobata jest szczególnie silna ze strony fanów piłki nożnej w:

– Anglia : 52% przeciw, 19% może, 10% za, 19% brak zdania
– Niemcy : 48% przeciw, może 17%, 21% za, 14% nie ma zdania
– Francja : 40% przeciw, 22% może, 28% za, 10% brak zdania Azja

Komentarz Sponsoring Sport.pl

Trzeba przyznać, że obecna liczba wydarzeń sportowych a w szczególności piłki nożnej jest już ogromna i można poczuć przesyt. Systematycznie przybywa różnego rodzaju rozgrywek, już nie tylko ligowych ale nawet na poziomie reprezentacyjnym, takich jak np. Liga Narodów. Nasza polska Ekstraklasa również podąża tym trendem, zwiększając liczbę klubów, spotkań. Rozgrywki w kolejnym roku zostaną wznowione już na początku lutego, jest duże prawdopodobieństwo, że aura na to nie pozwoli.

Konsekwencją tego jest nie tylko przeciążanie sportowców i niszczenie ich zdrowia ale również spowszechnienie sportu. Dziś liczba wydarzeń sportowych zmniejsza ich zainteresowanie, poziom wywoływanych emocji. Dostępność sportu powoduje, że coraz rzadziej oczekujemy na dane wydarzenie sportowe, ponieważ powszechnieje. Rozgrywkom nie towarzyszą już takie emocje, napięcie co wcześniej. Kibice zamiast niedosyt czują przesyt wydarzeń. Organizacja Mistrzostw Świata co dwa lata dla FIFA to na pewno spory zastrzyk finansowy. Jednak czy złamanie tradycyjnego terminarza i kolejny krok, który zmniejszy emocje towarzyszące turniejowi w przeciągu dekad nie odbije się negatywnie na FIFIE? Trudno to przewidzieć. Projekt superligi piłkarskiej pokazał, że nie wszystkie zmiany są oczekiwane przez kibiców, a to oni stanowią sedno sportu i są w tym wszystkim najważniejsi. Czy kibice są za organizacją mistrzostw Świata co dwa lata? Nawet badania FIFA pokazują, że nie koniecznie, w szczególności w krajach europejskich, mocno rozwiniętych.

Najnowsze

Łukasz Czopik Wiceprezesem GKS Katowice

GKS GieKSa Katowice SA decyzją Rady Nadzorczej Spółki podjęła uchwałę o powołaniu Pana Łukasza Czopika na Wiceprezesa ...

Całość ›

4F Change – marka dba o środowisko

4F Change to nazwa programu realizowanego przez 4F, w ramach którego powstały strefy Wear Fair z używanymi ubraniami w wybranych ...

Całość ›

Arkadiusz Tymiński na czele Stomilu

Arkadiusz Tymiński, wiceprezes Zarządu spółki Stomil Olsztyn SA, został jedynym członkiem Zarządu po rezygnacji przez Łukasza ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.