Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

„Piłkarska liga finansowa – rok 2016” – edycja 2017

Deloitte opublikował coroczny raport „Piłkarska Liga Finansowa”.

11. edycja corocznego raportu Deloitte przedstawia przychody (za rok kalendarzowy 2016) klubów piłkarskich uczestniczących w rozgrywkach Ekstraklasy w sezonie 2016/2017.

Analizie zostały poddane tylko te przychody pochodzące z działalności sportowej, które stanowią źródło budowania wartości klubu. Ponadto wpływy klubów nie uwzględniają takich kategorii jak transfery bądź wypożyczenia piłkarzy.

Przychody zostały podzielone na trzy kategorie:

dzień meczu – wpływy ze sprzedaży biletów, karnetów oraz catering na stadionie
transmisje – wpływy klubów z transmisji telewizyjnych i radiowych, a także z premii za udział w pucharach krajowych oraz zagranicznych
komercyjne – wpływy z umów sponsorskich, reklam, sprzedaży koszulek, pamiątek klubowych oraz inne przychody komercyjne
Metodologia polskiego raportu jest tożsama z międzynarodowymi praktykami Deloitte – globalny raport Football Money League oraz Annual Review of Football Finance.

Wątki poruszone w raporcie:

Ranking przychodów klubów Ekstraklasy.
Frekwencja: Ilu kibiców przyciągają wydarzenia piłkarskie w Polsce?
Sponsorzy, transmisja czy sprzedaż biletów – co zapewnia największe wpływy klubom piłkarskim?
Stagnacja czy rozwój – jak zmieniła się struktura i wartość przychodów czołowych klubów Ekstraklasy?
Jaka część przychodów klubów jest przeznaczana na wynagrodzenia?
Przegląd klubów – indywidualne omówienie przychodów każdego z klubów Ekstraklasy.

RAPORT – LINK.

Źródło: Deloitte

Najnowsze

Współpraca Akademii Sportu z Michelin Polska przedłużona

Olsztyńska fabryka Michelin Polska skorzystała z opcji przedłużenia złotego pakietu sponsorskiego, zwiększając tym samym wsparcie ...

Całość ›

Hokejowa Cracovia w nowych strojach

Comarch Cracovia podpisała umowę partnerską z kanadyjską marką CCM, jednym z najbardziej uznanych producentów sprzętu hokejowego na ...

Całość ›

Kramel na koszulkach ŁKS-u

Firma Kramel została sponsorem strategicznym ŁKS Łódź, tym samym zwiększając swoje zaangażowanie w Łódzki Klub Sportowy Logotyp ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›