Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

„Piłkarska liga finansowa – rok 2016” – edycja 2017

Deloitte opublikował coroczny raport „Piłkarska Liga Finansowa”.

11. edycja corocznego raportu Deloitte przedstawia przychody (za rok kalendarzowy 2016) klubów piłkarskich uczestniczących w rozgrywkach Ekstraklasy w sezonie 2016/2017.

Analizie zostały poddane tylko te przychody pochodzące z działalności sportowej, które stanowią źródło budowania wartości klubu. Ponadto wpływy klubów nie uwzględniają takich kategorii jak transfery bądź wypożyczenia piłkarzy.

Przychody zostały podzielone na trzy kategorie:

dzień meczu – wpływy ze sprzedaży biletów, karnetów oraz catering na stadionie
transmisje – wpływy klubów z transmisji telewizyjnych i radiowych, a także z premii za udział w pucharach krajowych oraz zagranicznych
komercyjne – wpływy z umów sponsorskich, reklam, sprzedaży koszulek, pamiątek klubowych oraz inne przychody komercyjne
Metodologia polskiego raportu jest tożsama z międzynarodowymi praktykami Deloitte – globalny raport Football Money League oraz Annual Review of Football Finance.

Wątki poruszone w raporcie:

Ranking przychodów klubów Ekstraklasy.
Frekwencja: Ilu kibiców przyciągają wydarzenia piłkarskie w Polsce?
Sponsorzy, transmisja czy sprzedaż biletów – co zapewnia największe wpływy klubom piłkarskim?
Stagnacja czy rozwój – jak zmieniła się struktura i wartość przychodów czołowych klubów Ekstraklasy?
Jaka część przychodów klubów jest przeznaczana na wynagrodzenia?
Przegląd klubów – indywidualne omówienie przychodów każdego z klubów Ekstraklasy.

RAPORT – LINK.

Źródło: Deloitte

Najnowsze

Robotnicze znów w sprzedaży

Widzew Łódź wspólnie z DRINK ID, właścicielem Browaru Piotrków, reaktywuje markę Robotnicze w nowej odsłonie: Robotnicze ...

Całość ›

Kraków gospodarzem pierwszych w historii Mistrzostw Europy Ninja

Kraków stanie się europejską stolicą sportów przeszkodowych Od 14 do 16 listopada 2025 roku w Hali 100-lecia KS Cracovia 1906 ...

Całość ›

KNAPTRANS sponsorem KŻ Orzeł Łódź

Do grona sponsorów Klubu Żużlowego Orzeł Łódź w sezonie 2025 dołączyła firma Knaptrans sp z oo Firma Knaptrans posiada 30 lat ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›