Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Piłka nożna, tenis i MMA na szczycie medialności

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał, o których z wybranych dyscyplin mówiło się najczęściej w ubiegłym roku. Na szczycie znalazła się oczywiście piłka nożna, tenis oraz MMA.

Na temat piłki nożnej w 2017 roku odnotowano 996 tys. informacji w internecie, social media, prasie, radiu i telewizji. Największy udział w tej liczbie miały serwisy społecznościowe – 751 tys. wpisów i komentarzy, co stanowiło 75 proc. przekazu.

O drugim w zestawieniu tenisie ukazało się 618 tys. publikacji, z czego 192 tys. pochodziło z social media. Publikacje z radia i telewizji przeważały nad informacjami z prasy – 15,7 tys. do 14,6 tys. Podobna sytuacja wystąpiła tylko w przypadku skoków narciarskich.

Ponad pół miliona informacji zebrały mieszane sztuki walki. Udział materiałów z mediów społecznościowych w przypadku tej dyscypliny był znaczący – aż 90 proc. (459 tys.), choć jeszcze większą przewagę doniesień z social media odnotowano w przypadku e-sportu – 92 proc. W serwisach internetowych na temat MMA ukazało 46,5 tys. publikacji, a 3,5 tys. w prasie. Najrzadziej o tej dyscyplinie wspominano w radiu i telewizji – 2 tys. materiałów.

Tuż za podium uplasowała się siatkówka z wynikiem 547 tys. doniesień medialnych. W pierwszej dziesiątce znalazły się ponadto: koszykówka (316 tys.), boks (285 tys.), skoki narciarskie (211 tys.), żużel (200 tys.), e-sport (196 tys.) i kolarstwo (147 tys.).

Sezonowość sportu w mediach widać najwyraźniej w skokach narciarskich. W przypadku tej dyscypliny okresami najwyższej medialności były miesiące kończące sezon 2016/2017, a dokładnie styczeń i marzec oraz początek sezonu 2017/2018, czyli listopad.

Zainteresowanie mediów tenisem wiązało się z występami polskich zawodników w styczniu (Australian Open), marcu (ATP World Tour Masters 1000 w Miami) i lipcu (Wimbledon 2017). Z kolei najwięcej doniesień na temat MMA przyniósł maj 2017, co było wynikiem historycznej gali KSW, która odbyła się na Stadionie Narodowym.

 

 

Najnowsze

Polskie Zakłady Bukmacherskie Sponsorem Suzuki Pucharu Polski

Marka Polskie Zakłady Bukmacherskie PZBuk została Sponsorem Suzuki Pucharu Polski Turniej finałowy odbędzie się od 14 do 17 lutego ...

Całość ›

Zmiany w Zarządzie KS Wisła Puławy

17 stycznia odbyło się Nadzwyczajne Walne Zebranie Delegatów-Członków Klubu Sportowego Wisła Puławy podczas którego dokonano zmian ...

Całość ›

Polska Spółką Gazownictwa sponsorem Kadry Narodowej Juniorów PZŻ

W grudniu 2018 roku Polski Związek Żeglarski zawarł umowę o współpracy z Polską Spółką Gazownictwa Sp z oo Na mocy umowy Spółka ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: (#4) Application request limit reached
Type: OAuthException
Code: 4
Please refer to our Error Message Reference.

Polskie Zakłady Bukmacherskie Sponsorem Suzuki Pucharu Polski.
#sponsoringsport #pzb #koszykowka https://t.co/RojOlqedUF

Zmiany w Zarządzie KS Wisła Puławy.
#sponsoringsport #wislapulawy #grupaazoty https://t.co/36hGnqZj37