fbpx Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Piłka nożna, tenis i MMA na szczycie medialności

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał, o których z wybranych dyscyplin mówiło się najczęściej w ubiegłym roku. Na szczycie znalazła się oczywiście piłka nożna, tenis oraz MMA.

Na temat piłki nożnej w 2017 roku odnotowano 996 tys. informacji w internecie, social media, prasie, radiu i telewizji. Największy udział w tej liczbie miały serwisy społecznościowe – 751 tys. wpisów i komentarzy, co stanowiło 75 proc. przekazu.

O drugim w zestawieniu tenisie ukazało się 618 tys. publikacji, z czego 192 tys. pochodziło z social media. Publikacje z radia i telewizji przeważały nad informacjami z prasy – 15,7 tys. do 14,6 tys. Podobna sytuacja wystąpiła tylko w przypadku skoków narciarskich.

Ponad pół miliona informacji zebrały mieszane sztuki walki. Udział materiałów z mediów społecznościowych w przypadku tej dyscypliny był znaczący – aż 90 proc. (459 tys.), choć jeszcze większą przewagę doniesień z social media odnotowano w przypadku e-sportu – 92 proc. W serwisach internetowych na temat MMA ukazało 46,5 tys. publikacji, a 3,5 tys. w prasie. Najrzadziej o tej dyscyplinie wspominano w radiu i telewizji – 2 tys. materiałów.

Tuż za podium uplasowała się siatkówka z wynikiem 547 tys. doniesień medialnych. W pierwszej dziesiątce znalazły się ponadto: koszykówka (316 tys.), boks (285 tys.), skoki narciarskie (211 tys.), żużel (200 tys.), e-sport (196 tys.) i kolarstwo (147 tys.).

Sezonowość sportu w mediach widać najwyraźniej w skokach narciarskich. W przypadku tej dyscypliny okresami najwyższej medialności były miesiące kończące sezon 2016/2017, a dokładnie styczeń i marzec oraz początek sezonu 2017/2018, czyli listopad.

Zainteresowanie mediów tenisem wiązało się z występami polskich zawodników w styczniu (Australian Open), marcu (ATP World Tour Masters 1000 w Miami) i lipcu (Wimbledon 2017). Z kolei najwięcej doniesień na temat MMA przyniósł maj 2017, co było wynikiem historycznej gali KSW, która odbyła się na Stadionie Narodowym.

 

 

Najnowsze

PGNiG Superligi zmienia formułę i system wyłanianie Mistrza

W sezonie 2018/2019 PGNiG Superliga zagra w zmienionej formule Dwie tabele w rundzie zasadniczej zamieni jedna zbiorcza Następnie ...

Całość ›

Ekstraklasa z nowym kontraktem z LOTTO i PKO Bankiem Polskim

Ekstraklasa rozpoczyna trzyletnią współpracę z dwoma markami należącymi do największych firm w Polsce: Totalizatora Sportowego i PKO ...

Całość ›

Dwa miliony widzów obejrzało mecz Legia – Cork w TVP

Wtorkowy, zwycięski mecz rewanżowy I rundy eliminacji Ligi Mistrzów UEFA pomiędzy Legią Warszawa a Cork City FC, okazał się hitem ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›
Wywiad

Maciej Czupryna – Dyrektor ds. Handlu MKS Cracovia

Nowy sklep kibica, wyróżnienia, sponsorzy oraz ciekawe plany biznesowe Posłuchajcie jak wygląda dział handlowy Cracovii, o którym w wywiadzie opowie jego Dyrektor, Maciej Czupryna   Paweł Żyliński, Redaktor Naczelny Sponsoring Sportpl: Cracovia to specyficzny klub, mają Państwo ...

Całość ›

PGNiG Superligi zmienia formułę i system wyłanianie Mistrza.
#sponsoringsport #pilkareczna #pgnigsuperliga https://t.co/SxLEG5zuD5

Ekstraklasa przedłuża umowę z Totalizatorem Sportowym i podpisuje kontrakt z PKO.
#sponsoringsport #lotto #pko https://t.co/XJAJPCbAZB