Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

PGNiG TERMIKA Partnerem Generalnym Polskiego Związku Szachowego

PGNiG TERMIKA została partnerem generalnym Polskiego Związku Szachowego. Współpraca będzie dotyczyć wielu przedsięwzięć, m.in. Mistrzostw Polski w Szachach 2021.

Celem współpracy jest wspólne organizowanie wydarzeń szachowych, wsparcie ambitnych graczy i promowanie szachów, jako gry dostępnej dla każdego.

„Szachy nie tylko w Polsce, lecz także na świecie, przeżywają w ostatnim czasie swoisty renesans. To jedna z gier najbardziej rozwijających intelekt i myślenie strategiczne, która jednoczy przy szachownicy osoby młode, dojrzałe i te starsze, niezależnie od ich statusu społecznego czy zasobności portfela. Szachy imponują tradycją, fascynującą historią, towarzysząc naszej cywilizacji od zarania dziejów”– podkreśla Piotr Gliński, wiceprezes Rady Ministrów, Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu. – „Społeczność szachowa szacowana jest w naszym kraju na 400 tysięcy osób, zaś grać w szachy potrafi od 4 do 8 milionów polskich obywateli. Arcymistrz Jan-Krzysztof Duda zadziwia swoimi osiągnięciami cały szachowy świat, a Polski Związek Szachowy uważany jest za jednego z najlepszych organizatorów międzynarodowych imprez rangi Mistrzostw Świata czy Europy. Objęcie opieką i wsparciem tak wyjątkowego i nieszablonowego sportu świadczy o dużym wyczuciu i zrozumieniu spółki dla działań na polu sponsoringu sportowego.”

Grupa Kapitałowa PGNiG od wielu lat aktywnie wspiera różne dziedziny sportu. PGNiG SA jest sponsorem strategicznym polskiej piłki ręcznej, a PGNiG TERMIKA oficjalnym dostawcą ciepła dla Legii Warszawa. Współpraca z Polskim Związkiem Szachowym to kolejny obszar zaangażowania GK PGNiG w rozwój polskiego sportu.

„Szachy to dyscyplina z pogranicza sportu, nauki i sztuki. Uczą myślenia strategicznego, analizy, wyciągania wniosków, modyfikowania działań w zależności od sytuacji, czyli wszystkich tych cech, które są przydatne tak w życiu zawodowym, jak i prywatnym” – podkreśla Paweł Majewski, Prezes Zarządu PGNiG SA.

Umowa pomiędzy Polskim Związkiem Szachowym a PGNiG TERMIKA została zawarta na 3 lata i dotyczy prowadzenia działań promocyjnych i reklamowych, takich wydarzeń, jak m.in.: Gala Hetmanów, Indywidualne Mistrzostwa Polski Kobiet w Szachach, Ekstraliga – Drużynowe Mistrzostwa Polski w Szachach, Indywidualne Mistrzostwa Polski Juniorów w Szachach, Turniej Finałowy Projektu „Edukacja przez Szachy w Szkole”.

„To niezwykle dobry czas dla polskich szachów. Od 2016 roku ten szereg sukcesów, srebro na olimpiadzie kobiet w Baku, rok później brąz na drużynowych mistrzostwach świata mężczyzn, w 2018 roku czwarte miejsce na olimpiadzie w Batumi, rok temu podczas internetowej olimpiady szachowej także medal polskich zawodników. Niezmiernie się cieszę, że PGNiG TERMIKA dołącza do sponsorów kadry w szachach. Myślę, że wszyscy dzisiaj możemy powiedzieć sobie jasno, że trzymamy kciuki za polską kadrę szachową i serdecznie gratuluję tej inicjatywy” – zaznaczył Łukasz Schreiber, Minister Członek Rady Ministrów.

Współpraca pomiędzy PGNiG TERMIKA a Polskim Związkiem Szachowym rozpoczyna się od zaangażowania przy nadchodzących Mistrzostwach Polski w Szachach 2021. Prezes Zarządu PGNiG TERMIKA, Paweł Stańczyk jest zdania, że wsparcie Polskiego Związku Szachowego, przyczyni się do rozwoju dyscypliny, pozwoli osiągać sukcesy reprezentantom Polski na arenie międzynarodowej oraz przyciągnie młode talenty do szachowej rodziny. Dzięki wsparciu PGNiG TERMIKA Polski Związek Szachowy pozyskał dodatkowe środki na rozwój i organizację zawodów, a także działania edukacyjne związane z promowaniem gry w szachy.

– „PGNiG TERMIKA od wielu lat angażuje się w działania promujące sport. Od 2013 roku jesteśmy oficjalnym Dostawcą Ciepła dla klubu Legia Warszawa, ale chcemy promować nie tylko walory gier zespołowych. Szachy, postrzegane jako gra strategiczna, w której każdy ruch musi być dobrze przemyślany, aby prowadził do zwycięstwa, doskonale nawiązują do charakteru i działań naszej Spółki. Realizacja dobrej i przemyślanej strategii to klucz do sukcesu nie tylko w grze, ale również w biznesie” – powiedział Paweł Stańczyk, Prezes Zarządu PGNiG TERMIKA.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›