Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

PGNiG Superliga zmienia się na lepsze

PGNIG Superliga w tym roku wkracza w zupełnie nową fazę rozwoju, rozgrywki toczone będą w ramach ligi zawodowej a organizatorzy przewidują wiele zmian i atrakcji.

W dniu dzisiejszym odbyła się specjalna konferencja prasowa poświęcona nowo powstałej lidze zawodowej w piłce ręcznej. Tak zdecydowany krok wiąże się z licznymi zmianami organizacyjnymi tej dyscypliny w Polsce. Pierwszymi i najważniejszymi kwestiami pozostają zmiany sportowe. Określone zostają konkretne przepisy, które uszczegóławiają zasady toczącej rywalizacji w ramach dwóch grup – granatowej i pomarańczowej Superligi.

Zostaje utrzymany system gry każdy z każdym. Zwycięzca spotkania otrzymuje 2 punkty, ale jeżeli wygrał z zespołem ze swojej grupy – otrzyma jeden dodatkowy punkt. Jednocześnie znikają remisy. Jeżeli w regulaminowym czasie obie drużyny zdobędą taką samą liczbę goli, potrzebna będzie dogrywka 2×5 minut. Jeżeli również ona nie przyniesie rozstrzygnięcia, zespoły przystąpią do serii rzutów karnych. Drużyna, która w regulaminowym czasie remisowała, ale po dogrywce przegrała i tak otrzyma jeden punkt za to spotkanie.

Po rundzie zasadniczej rozegrana zostanie runda finałowa, do której awansują trzy najlepsze drużyny z obu grup. O czwarty bilet do ćwierćfinałów powalczą zespoły z czwartego i piątego miejsca. Będą musiały zmierzyć się w dodatkowym, barażowym dwumeczu.

Poszczególne rundy fazy pucharowej również będą składać się z dwóch spotkań. Drużyna, która po rundzie zasadniczej zajmowała niższą lokatę, będzie gospodarzem pierwszego spotkania.  Mecze finałowe zaplanowane są na drugą połowę maja.

– To jest nowy rozdział w prawie stuletniej historii piłki ręcznej w Polsce – mówi Gontarek. – Wierzymy, że profesjonalizacja ligi podniesie jej poziom. Chcemy opowiadać historię od września do maja. Pod względem sportowym już jest całkiem nieźle. Teraz przyszedł czas na organizację rozgrywek i zarządzanie w klubach.

Sponsorem tytularnym rozgrywek jest nadal Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. PGNiG na rozwój zawodowej ligi piłki ręcznej mężczyzn przekaże w ciągu trzech najbliższych lat 18 milionów złotych.

Dzięki naszej pomocy błyskawicznie udało się utworzyć zawodową ligę. Właściwie w trzy miesiące udało się zdziałać więcej niż przez kilka ostatnich lat. Wierzę, że zmieniony system rozgrywek powinien pozytywnie wpłynąć na atrakcyjność rozgrywek czy motywację zespołów do walki do ostatniego meczu – mówił wiceprezes PGNiG ds. korporacyjnych Janusz Kowalski.

Oficjalny początek rozgrywek zaplanowano w dniu 10 września, przypadnie on na spotkanie Wybrzeża Gdańsk i Vive Tauron Kielce. W jego trakcie uhonorowani będą poprzedni Mistrzowie Polski, zaprezentowane wszystkie zespoły, udział w wydarzeniu weźmie Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka.

Zarządca ligi planuje również organizację wydarzeń specjalnych. Zimą odbędzie się mecz gwiazd, do którego zawodników wybiorą kibice, pod koniec sezonu specjalna gala kończąca rozgrywki. W trakcie sezonu nie zabraknie akcji z zawodnikami i kibicami przy okazji choćby Święto Niepodległości, Dnia Kobiet czy Dnia Matki. Przy budowaniu ligi czerpana z wzorców za oceanu – w szczególności rozgrywek NBA, NHL i MLB

Piłka ręczna w Polsce rozwija się w bardzo szybkim tempie. Wybitni zawodnicy z kraju i za granicy walczą o miejsca w pierwszych składach czołowych polskich drużyn. Utworzenie PGNiG Superligi to duży krok w profesjonalizacji rozgrywek szczypiorniaka w kraju. Mądrze i profesjonalnie prowadzona, gromadząca najlepsze zespoły, liga będzie w przyszłości stanowić o sile piłki ręcznej także na reprezentacyjnym poziomie. Odpowiedzialny sponsoring, rozwinięty marketing ale przede wszystkim wysoki poziom sportowy to klucz do sukcesu – powiedział minister sportu i turystyki Witold Bańka.

Źródło: Ministerstwo Sportu i Turystyki

Najnowsze

Publicystyka

Mastercard zbadał wpływ kibiców na wyniki sportowe

Mastercard zbadał wpływ kibiców na wyniki sportowe, określając jak są one ważne Wielkimi krokami zbliża się finał Ligi Mistrzów ...

Całość ›

Omo promuje swoje produkty znikającym logotypem

Marka Omo należąca do grupy Unilever wyeksponowała pojawiający się logotyp na koszulkach brazylijskich piłkarzy Omo to jedna z marek ...

Całość ›

STS będzie wspierać Izu Ugonoha

STS podpisał umowę sponsorską z Izu Ugonoh – jednym z najlepszych pięściarzy w kraju Zawodnik w trakcie Narodowej Gali Boksu ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›
Wywiad

Maciej Czupryna – Dyrektor ds. Handlu MKS Cracovia

Nowy sklep kibica, wyróżnienia, sponsorzy oraz ciekawe plany biznesowe Posłuchajcie jak wygląda dział handlowy Cracovii, o którym w wywiadzie opowie jego Dyrektor, Maciej Czupryna   Paweł Żyliński, Redaktor Naczelny Sponsoring Sportpl: Cracovia to specyficzny klub, mają Państwo ...

Całość ›

Mastercard zbadał wpływ kibiców na wyniki sportowe.
#sponsoringsport #mastercard #pilkanozna https://t.co/e1i3mzg67k

Omo zaprezentowało pojawiający się logotyp.
#sponsoringsport #omo #pilkanozna https://t.co/sSbsLmpysD