Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

PGNiG Superliga z 8-krotnym wzrostem oglądalności w zakończonym sezonie

Spotkania PGNiG Superligi transmitowane za pośrednictwem telewizji zanotowały ogromny wzrost oglądalności w zakończonym niedawno sezonie 2019/2020.

Mecze we wszystkich kanałach obejrzało łącznie 3 094 556 widzów, z czego 2 871 404 na kanale TVP Sport. Najwięcej fanów piłki ręcznej zgromadziło przed ekranami spotkanie Wicemistrza Orlen Wisłą Płock z Mistrzem Polski PGE VIVE Kielce, którego widownia, 9 października 2019 roku, wyniosła 166 124 osób. Mimo zakończenie rozgrywek przed fazą finałową, oglądalność meczów w telewizji wzrosła aż o 706% w porównaniu z całym ubiegłym sezonem.

Od sezonu 2019/2020 rozgrywki PGNiG Superligi można oglądać na antenie TVP Sport, stronie tvpsport.pl oraz w aplikacji mobilnej TVP Sport. Wybrane spotkania transmitowane są również w lokalnych kanałach Telewizji Polskiej. Zakończone rozgrywki to 54 przeprowadzone transmisje meczów – 44 na kanale TVP Sport, 9 TVP Opole i 1 TVP Rzeszów.

Średnio każdy z transmitowanych meczów na antenie TVP Sport śledziło 65 259 widzów. To aż o 1110% więcej niż w sezonie 2018/2019, gdy średnia wynosiła 5 389 widzów. Łączna oglądalność 44 spotkań wyniosła 2 871 404 widzów. Nastąpił wzrost oglądalności o 706% w porównaniu z całym sezonem wcześniejszym. Wtedy 69 transmisji obejrzało 371 857 osób. Dzięki temu, PGNiG Superliga awansowała z dziesiątej, na czwartą pozycję wśród najchętniej oglądanych lig sportowych w Polsce w telewizji.

– „Znaczne zwiększenie oglądalności i zasięgów rozgrywek było strategicznym celem zarządu Superliga sp. z o.o. przed sezonem 2019/2020. Oglądalność to kluczowy wskaźnik umożliwiający rozliczenie sponsoringu. Tylko odpowiednio wysokie liczby pozwalają utrzymać umowy sponsorskie czy podpisywać nowe kontrakty. Jesteśmy dumni, że ligowa piłka ręczna była tak licznie oglądana w polskich domach. To nas mobilizuje do jeszcze cięższej pracy nad kolejnymi projektami, które mają bardziej zwiększyć zainteresowanie rozgrywkami. Kolejne planujemy oddać już na początku sezonu 2020/2021. Jako liga jesteśmy dziś w zupełnie innym miejscu niż rok temu, a planujemy być jeszcze dalej. „– mówi Marek Janicki, prezes Superligi Sp. z o.o.

Na mocy nowej umowy z Telewizją Polską S.A., mecze nietransmitowane przez kanał TVP Sport, mogły być również pokazywane w lokalnych stacjach TVP. Z tej okazji skorzystał wielokrotnie kanał TVP Opole, który przeprowadził transmisję z 9 meczów z udziałem KPR Gwardia Opole. Mecze te obejrzało łącznie 73 095 widzów, średnio 8 122 każdy. Jeden mecz transmitował również TVP Rzeszów, który zgromadził 6 113 odbiorców.

Wszystkie transmitowane przez TVP spotkania można było obejrzeć również w mediach elektronicznych – poprzez stronę internetową tvpsport.pl oraz aplikację mobilną TVP Sport. Dostęp do nich był również przez nową witrynę pgnig-superliga.pl. Łączny wynik oglądalności w tych mediach to 93 459 odsłon. Dodatkowym kanałem do młodszej grupy fanów piłki ręcznej były transmisje w serwisie YouTube, które zostały uruchomione na stałe od lutego 2020 i przyniosły 50 485 wyświetleń. Łączna oglądalność we wszystkich serwisach i antenach to 3 094 556 odbiorców w sezonie 2019/2020.

Najnowsze

Zachodniopomorska Szkoła Biznesu nawiązuje współpracę z Pogonią

Zachodniopomorska Szkoła Biznesu dołączyła do projektu Biznesowej Pogoni Szczecin na zasadach Partnera Srebrnego Zachodniopomorska ...

Całość ›

Śląsk Wrocław gra z Caritas Polska

Dwukrotny Mistrz Polski i aktualny wicelider Ekstraklasy, czyli Śląsk Wrocław, wsparł akcję Caritas Polska – Paczka dla Wenezueli ...

Całość ›

STS razem z Meczyki.pl

STS, lider polskiego rynku bukmacherskiego nawiązał strategiczne partnerstwo z Meczykipl - największym portalem w Polsce, kompleksowo ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›