PGNiG Superliga i Movember
24 października rozpoczęła się czwarta edycja Movember Polska. Jest to kampania społeczna poruszająca temat profilaktyki raka jąder i prostaty, której symbolem są Wąsy. Do końca listopada na terenie całego kraju realizowane będą bezpłatne badania USG dla mężczyzn. Ambasadorzy z 16 klubów PGNiG Superligi będą zachęcać do zapuszczania wąsów i regularnych badań.
W 2016 roku zostały, po raz pierwszy w globalnej historii Movember, zorganizowane bezpłatne badania USG dla mężczyzn w całym kraju. Dzięki wsparciu Nationale-Nederlanden, Affidea Polska i Marco udało się przebadać blisko 1300 mężczyzn, wykrywając 16 przypadków nowotworów jąder i niemalże 30 innych schorzeń. Jak co roku celem kampanii Movember jest podnoszenie świadomości mężczyzn w całym kraju na temat profilaktyki raka jąder i prostaty. Nowotwory jąder dotyczą przede wszystkim młodych mężczyzn, między 15 a 35 rokiem życia, zaś rak gruczołu krokowego dotyczy panów w coraz młodszym wieku – „nawet 45-letnich. Dzięki serii spotkań z bezpłatnymi badaniami, okolicznościowym meczom piłki ręcznej w ramach PGNiG Superligi, ale także działaniom w mediach społecznościowych, organizatorzy Movember chcą w tym roku przebadać ponad 2000 osób.” – mówi Jakub Kajdaniuk z zarządu Fundacji Kapitan Światełko. – Dzięki zaangażowaniu sportowców i partnerów akcji możliwe będzie także zwiększenie zasięgu kampanii w mediach tradycyjnych i internecie. Staramy się, by w listopadzie wszyscy kojarzyli Wąsy z męskim zdrowiem i sami zaczynali interesować się własnym.
Dzięki wsparciu wielu firm dla polskich Wąsaczy, Movember Polska 2017 będzie kolejną, niezwykłą kampanią promującą męskie zdrowie. Aby rozwiać wątpliwości mężczyzn, którzy obawiają się badań i regularnego sprawdzania swojego stanu zdrowia, kampania promować będzie wiedzę na temat nowoczesnych, nieinwazyjnych metod wczesnego wykrywania nowotworów jąder i prostaty. Nationale-Nederlanden od lat wspiera temat profilaktyki zdrowotnej oraz, we współpracy z licznymi partnerami społecznymi, zachęca do badań profilaktycznych i zdrowego stylu życia. – „I o ile ostatnie lata pokazują, że świadomość kobiet w tym temacie znacznie wzrosła, to z panami wciąż bywa różnie. Według naszego raportu „Miej serce do zdrowia” co prawda 79 proc. mężczyzn jest przekonanych o skuteczności ogólnych działań profilaktycznych, ale tylko co czwarty uważa, że sam powinien je wykonywać” – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden. – „Tymczasem aż 41 proc. Polaków obawia się, że poważna choroba lub wypadek sprawią, że będą ciężarem dla bliskich. Chcemy przekonać mężczyzn, że zamiast się bać, lepiej przygotować się na nieprzewidziane i trudne sytuacje, jak choćby zachorowanie na nowotwór” – dodaje.
W ramach kampanii Movember Polska 2017 po raz drugi realizowane będą bezpłatne badania USG jąder dla mężczyzn, zachęcające młodszych panów do oswojenia się z tym badaniem oraz do wyrobienia sobie nawyków dbania o swoje zdrowie intymne.
Harmonogram darmowych badań profilaktycznych dla mężczyzn:
02 XI – Wrocław, SkyTower
04 XI – Bielsko Biała, Galeria Sfera
10 XI – Kraków, Galeria Bronowice
12 XI – Lublin, Tarasy Zamkowe
18 XI – Międzynarodowe Targi Poznańskie
19 XI – Poznań, Galeria Malta
19 XI – Kędzierzyn-Koźle, Odrzańskie Ogrody
22 XI – Warszawa, Hala Koszyki
24 XI – Łodź – Pasaż Łódzki
26 XI – Trójmiasto – CH Batory
28 – 29 XI – Katowice, CNTI UE
Źródło: PGNiG Superliga