Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

PGE z Ekstraligą aż do 2027 roku

PGE Polska Grupa Energetyczna i Ekstraliga Żużlowa podpisały nową umowę sponsoringu tytularnego do 2027 roku. W 2023 roku mija dziewięć sezonów wzajemnej współpracy, a fakt jej przedłużenia oznacza, iż partnerzy będą ze sobą w sumie co najmniej trzynaście lat.

– „Tak długi sponsoring tytularny oznacza wielkie zaufanie, ale przede wszystkim niesamowitą wręcz lojalność oraz wzajemne wymierne korzyści. Nie ukrywamy zadowolenia z przedłużenia umowy, bo jest to swoisty rekord długości współpracy, biorąc pod uwagę rozgrywki ligowe w naszym kraju” – powiedział Wojciech Stępniewski, prezes zarządu Ekstraligi Żużlowej.

Najlepsza żużlowa liga świata i PGE Polska Grupa Energetyczna jadą w jednej żużlowej parze, używając terminologii sportowej, już od 2015 roku, gdy zawarto pierwszą umowę sponsoringową.

Liga przez kolejne 4 sezony będzie funkcjonowała pod nazwą PGE Ekstraliga. Nowa umowa zakłada także kontynuację działań klubów i podmiotu zarządzającego rozgrywkami na rzecz prowadzenia działań proekologicznych.

– „PGE Ekstraliga to nasz flagowy projekt sponsoringowy. Z najlepszą żużlową liga świata jesteśmy związani od 2015 roku. Przez ostatnie 9 lat marka PGE jako sponsora tytularnego rozgrywek utrwaliła się w świadomości kibiców, dziennikarzy i całego środowiska żużlowego. Sponsoring tytularny to dla PGE nie tylko oczywiste korzyści marketingowe, ale też satysfakcja z możliwości bycia częścią żużlowej rodziny, uczestniczenia w rozwoju jednej z najbardziej popularnych dyscyplin sportu w Polsce. Wciąż dostrzegamy olbrzymi potencjał polskiego speedwaya i jesteśmy pełni uznania dla pracy jaką wykonała Ekstraliga Żużlowa, by te rozgrywki stały na bardzo wysokim poziomie sportowym i organizacyjnym. PGE Ekstraliga daje mnóstwo sportowych emocji, co widać po wskaźnikach oglądalności transmisji telewizyjnych czy frekwencji na stadionach – w wielu miastach jest to popularny sposób spędzania czasu przez całe rodziny. Te wszystkie czynniki zadecydowały o tym, że postanowiliśmy związać się z Ekstraligą Żużlową na rekordowe, kolejne 4 lata” – powiedział Wojciech Dąbrowski, prezes Zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej S.A.

Żużel to dyscyplina sportu, która bardzo dobrze wpisuje się w długoletnią strategię budowania wizerunku marki PGE Polskiej Grupy Energetycznej. Fenomen tego sportu polega na bardzo wysokiej, przekraczającej średnio dziewięć tysięcy widzów, średniej frekwencji na stadionach. W PGE Ekstralidze odbywa się w jednym sezonie rozgrywkowym 70 meczów, które cieszą się od wielu lat niesłabnącym zainteresowaniem mediów, a przede wszystkim kibiców oglądających telewizyjne transmisje z meczów. Zawody pokazywane na żywo w CANAL+ Sport 5 i ELEVEN SPORTS ogląda średnio około 160 tys. widzów.

„Wzrost frekwencji na stadionach w PGE Ekstralidze po pandemii, co niewątpliwie udało się skutecznie klubom osiągnąć i odbudować, a za co należy się im pochwała, duże i niesłabnące zainteresowanie transmisjami telewizyjnymi z meczów, a także ciągły rozwój infrastruktury stadionowej i organizacji rozgrywek – to są nasze zalety. Wprowadziliśmy do PGE Ekstraligi m.in. odwodnienie liniowe oraz plandeki na wszystkich ekstraligowych stadionach, co zmniejsza ryzyko odwoływania meczów z powodu opadów deszczu. Mamy nową piramidę szkoleniową i dbamy o rozwój młodych zawodników – to są nasze niewątpliwe atuty. PGE Ekstraliga nieustannie się rozwija, jest obecna w mediach w szerokim zakresie, gwarantując sponsorowi tytularnemu bardzo dobre zwroty medialne” – powiedział Wojciech Stępniewski, prezes zarządu Ekstraligi Żużlowej.

W ramach kolejnej umowy sponsoringowej, oprócz działalności sportowej, przez kolejne cztery sezony PGE i PGE Ekstraliga będą rozwijać wspólne projekty ekologiczne. Kluby PGE Ekstraligi będą prowadzić działania edukacyjne, mające na celu podniesienie świadomości ekologicznej wśród adeptów żużla, a także działania wizerunkowe m.in. na busach zawodników nadal widniało będzie logo eko PGE Ekstraligi. Dodatkowo, w ramach aktywności w mediach społecznościowych, PGE Ekstraliga będzie promować postawy ekologiczne. Założenia współpracy na najbliższe lata są zgodne ze strategią biznesową Grupy PGE, której jednym z filarów jest energia przyjazna dla środowiska.

W ramach programu PZM „Dbam o Środowisko” dotyczącego edukacji dzieci i młodzieży pojawią się w przestrzeni multimedialnej klipy wideo nawołujących do segregacji śmieci i rezygnacji z kupowania produktów w plastikach.

W sezonie 2023 w PGE Ekstralidze wystartowało 8 drużyn: z Leszna, Gorzowa, Wrocławia, Krosna, Częstochowy, Torunia, Lublina i Grudziądza. Sezon zakończył się się 24 września triumfem PLATINUM MOTORU Lublin, który w Wielkim Finale wywalczył tytuł Drużynowego Mistrza Polski, pokonując BETARD SPARTĘ Wrocław.

PGE Polska Grupa Energetyczna została sponsorem tytularnym PGE Ekstraligi w 2015 roku, pierwsza umowa obowiązywała do 2017 roku, kolejne na lata 2018 – 2020 i 2021 – 2023. Aktualna umowa sponsoringowa obejmuje okres od 2024 do 2027 roku.

PGE Ekstraliga to Najlepsza Żużlowa Liga Świata, z kolei spółka Ekstraliga Żużlowa zarządza rozgrywkami ligi zawodowej w Polsce od 2007 roku. Ekstraliga Żużlowa w porozumieniu z Polskim Związkiem Motorowym wyznacza kierunki rozwoju dyscypliny i odpowiada za przygotowanie i realizację polityki organizacyjnej, strategię marketingową i PR.

Najnowsze

Drużyna Śląska w miniaturze

Erik Exposito, Matias Nahuel Leiva, Rafał Leszczyński, Patrick Olsen, Patryk Klimala, trener Jacek Magiera i prezes Patryk Załęczny ...

Całość ›

Paweł Jeż Prezesem Zarządu Zagłębia Lubin

Rada Nadzorcza Zagłębia Lubin SA informuje, iż nowym Prezesem Zarządu Zagłębia Lubin SA VII kadencji został Pan Paweł Jeż, który ...

Całość ›

Autopay sponsorem Lecha Poznań UAM

Polska spółka technologiczno-finansowa, Autopay została sponsorem Lecha Poznań UAM Logo marki pojawi się pod numerem na koszulkach ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›