Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

PGE Ekstraliga warta 65 milionów złotych

Wynik mediowy ligi żużlowej – marki PGE Ekstraliga osiągnął w minionym sezonie rekordową wartość ponad 65 mln zł.

Ekspozycje telewizyjne (widownia skumulowana) dla PGE Ekstraligi to prawie 110 mln widzów. Nigdy wcześniej najlepsza żużlowa liga świata nie notowała takiego progresu medialnego. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Pentagon Research.

Transmisje ze wszystkich 64 meczów sezonu 2019 PGE Ekstraligi w nSport+ i ELEVEN SPORTS, a także pierwszy rok współpracy z Wirtualną Polską dały wymierny efekt. Z 40 mln zł w 2017 roku i 47 mln zł w 2018 roku PGE Ekstraliga przeszła na niespotykany dotąd poziom zwrotu medialnego, który przekroczył 65 mln zł.

Największe wartości zostały wygenerowane poprzez obecność rozgrywek PGE Ekstraligi w Internecie (30 mln zł) i telewizji (24,7 mln zł). W dalszej kolejności najważniejsze media to: serwisy społecznościowe, prasa oraz outdoor+BTL i radio. Bardzo dużym plusem marki PGE Ekstraliga okazała się doskonała frekwencja na stadionach (prawie 700 tys. widzów w sezonie 2019).

Najważniejszy miesiąc – z punktu widzenia zainteresowania rozgrywkami, a także liczby ekspozycji – to kwiecień, a następnie maj i czerwiec 2019 roku. Zainteresowanie PGE Ekstraligą, co jest stałe, spadło w lipcu – miesiącu wakacyjnym. Największą telewizyjną widownię skumulowaną PGE Ekstraliga miała zaś we wrześniu, gdy odbywały się mecze decydujące o podziale medali.

W social mediach największy skok ilościowy i jakościowy związany z ekspozycjami PGE Ekstraligi utrzymał Instagram. Z kolei wśród tytułów prasowych na pierwszym miejscu znalazł się Przegląd Sportowy, a wśród portali internetowych ugruntowała się zdecydowana dominacja WP Sportowe Fakty – z ponad trzykrotnie większą wartością nad kolejnymi portalami. Na uwagę zwraca piąte miejsce speedwayekstraliga.pl wśród serwisów sportowych.

W zakresie wartości wynikającej z wydarzeń stadionowych największe zyski wygenerował forBET Włókniarz Częstochowa – 616 tys. zł. Na drugim miejscu znalazła się BETARD Sparta Wrocław – 571 tys. zł, a na trzecim STELMET Falubaz Zielona Góra – 544 tys. zł.

PGE Ekstraliga może pochwalić się też rekordowym rokiem w zakresie emisji materiałów wideo. To efekt współpracy z partnerem medialnym – Wirtualną Polską. Ogółem materiały wideo pojawiające się w Internecie przyniosły ponad 50 tys. ekspozycji i 63 mln widzów. Wartość ekspozycji w materiałach wideo wzrosła czterokrotnie w porównaniu do roku 2018.

Rekordowe były też PGE Indywidualne Międzynarodowe Mistrzostwa Ekstraligi, które rozegrano w lipcu w Gdańsku. Wygenerowały one w minionym roku wartość 2,6 mln zł.

Z każdym rokiem daje się również zauważyć rozwój konkursu Miss Startu PGE Ekstraligi. W edycji z sezonu 2019 przyniosła ona 533 tys. zł zwrotu medialnego. To wynik lepszy o 63 tys. zł od ubiegłorocznego.

W badaniu, które mierzyło poziom zainteresowania wszystkimi rozgrywkami żużlowymi w Polsce i na świecie, PGE Ekstraliga nie ma sobie równych, zdystansowała FIM Speedway Grand Prix oraz inne formy rywalizacji żużlowej.

Najnowsze

Bricoman na dłużej z Widzewem

Dobra współpraca oraz wspólne dążenie do budowania społeczności to powody, dla których Bricoman Łódź przedłużył umowę ...

Całość ›

Nowa identyfikacja wizualna Chrobrego Głogów S.A.

Spółka Chrobry Głogów wprowadziła nową identyfikacją wizualną Nowy logotyp została spółka zajmująca się stadionem oraz klubem ...

Całość ›

Noho Investment sponsorem Garbarni

Firma Noho Investment została sponsorem Garbarni Kraków i będzie wspierać Klub przez najbliższy rok Umowa przewiduje także ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›

This message is only visible to admins.

Problem displaying Facebook posts.
Click to show error

Error: An access token is required to request this resource.
Type: OAuthException
Solution: See here for how to solve this error
This error message is only visible to WordPress admins

Warning: The account for sponsoringsport.pl needs to be reconnected.
Due to Instagram platform changes on March 2, 2020, this Instagram account needs to be reconnected to allow the feed to continue updating. Reconnect on plugin Settings page