Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

PGE Ekstraliga drugą najlepiej oglądaną ligą w Polsce

PGE Ekstraliga zanotowała w 2021 roku rekordową oglądalność telewizyjną. Aktualnie, na podstawie danych Pentagon Research, PGE Ekstraliga jest drugą najlepiej oglądaną w telewizji ligą w Polsce.

Stała liczba widzów – to jest główny wyznacznik PGE Ekstraligi. Niezależnie czy w sezonie przed pandemią (2019 rok), czy też w opóźnionym i bardzo karkołomnym terminarzowo 2020 roku (powszednie dni rozgrywania meczów, skumulowanie meczów w okresie od czerwca do października) lub bardziej stabilnym roku 2021.

PGE Ekstraliga została zbadana przez Pentagon Research, ale także porównana do innych wiodących lig w naszym kraju w odniesieniu do oglądalności telewizyjnej. Zarówno w sezonie 2019, jak i 2020 transmisje z Drużynowych Mistrzostw Polski oglądało ponad osiem milionów telewidzów (widownia skumulowana wyłącznie meczów, bez magazynów). Podczas niedawno zakończonych rozgrywek padł natomiast rekord – łączna oglądalność wszystkich meczów PGE Ekstraligi wyniosła ponad dziewięć milionów. Jedno spotkanie przyciągnęło średnio ok. 143 tys. sympatyków czarnego sportu wg danych Pentagon Research

W sezonie 2021 odnotowano rekordową oglądalność. 64 spotkania obejrzało łącznie ponad 9 mln kibiców (średnio około 143 tys. widzów na mecz). Dziewięć konfrontacji wzbudziło zainteresowanie większej widowni niż 200 tys. Mecze z najwyższą widownią to: BETARD Sparta Wrocław – Motor Lublin (ponad 287 tys.), MARWIS.PL Falubaz Zielona Góra – BETARD Sparta Wrocław (ponad 256 tys.) i MOJE BERMUDY Stal Gorzów – FOGO Unia Leszno (ponad 245 tys.). W 2021 roku PGE Ekstraliga ustąpiła w średniej oglądalności meczów LIVE tylko PKO BP Ekstraklasie w TVP.

W sezonach 2019 – 2020 mecze PGE Ekstraligi cieszyły się podobnym zainteresowaniem, jak w roku 2021 (przeciętnie około 130 tys. – 132 tys. widzów).

Jak wynika z analizy Pentagon Research, pandemia nie wpłynęła negatywnie na oglądalność najlepszych żużlowych rozgrywek w kraju.

W 2019 roku liderem pod względem średniej oglądalności meczów była BETARD Sparta Wrocław, która powtórzyła to osiągnięcie w mistrzowskim sezonie 2021. Co ciekawe, największa widownia śledziła spotkania FOGO Unii Leszno nie w latach, gdy sięgała ona po tytuły, lecz w 2021 roku.

W sezonie 2020 najwyższą widownię przyciągnął rewanżowy mecz półfinałowy MOJE BERMUDY Stal Gorzów – BETARD Sparta Wrocław. Spotkanie w Gorzowie oglądało prawie 250 tys. widzów.

W 2021 roku absolutnym hitem PGE Ekstraligi okazał się mecz decydujący o złotym medalu Drużynowych Mistrzostw Polski. Finałowe starcie pomiędzy BETARD Spartą Wrocław a Motorem Lublin śledziło przeciętnie prawie 288 tys. telewidzów.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›