Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Październik również należał do Legii

W październiku Legia Warszawa ponownie znalazła się na szczycie medialnego zestawienia drużyn LOTTO Ekstraklasy – wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Na kolejnych trzech miejscach stawka była wyrównana.

Przewaga „Wojskowych” w październiku wynikała z popularności stołecznego klubu, bowiem w tym czasie nie odnotowano żadnych szczególnych wydarzeń dotyczących działań pozasportowych, jak miało to miejsce wielokrotnie w przeszłości, a co końcowo znacząco zwiększało liczbę publikacji o klubie. W kwestiach sportowych media szczególnie poruszył ligowy mecz z Wisłą Kraków, zremisowany 3:3.

Czasy, gdy na drugim miejscu regularnie znajdował się Lech Poznań, minęły. Za „Legionistami” utworzyła się 4-zespołowa grupa pościgowa, której drużyny regularnie zamieniają się pozycjami w zestawieniu. Tym razem wiceliderem została Wisła Kraków, a na trzecim miejscu znalazł się Śląsk Wrocław. W październiku klub z Reymonta 22 wywindowały dwie hitowe ligowe potyczki – ww. z Legią oraz derbowa z Cracovią.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w październiku 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

Bohaterem medialnym Fortuna 1. Ligi w październiku był Raków Częstochowa. Zespół ten sensacyjnie pokonał faworyzowaną drużynę Lecha Poznań w Pucharze Polski, co wyniosło go na drugie miejsce w zestawieniu, tuz za GKS Katowice. Na dalszych pozycjach nie doszło do większych zaskoczeń, choć warta zauważenia jest cały czas wysoka pozycja Garbarni Kraków, która podobnie jak dwa ekstraklasowe krakowskie kluby korzysta z zainteresowania lokalnych mediów, które generują wiele informacji.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w październiku 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

W zestawieniu polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach od wielu miesięcy Robert Lewandowski nie ma sobie równych. Z plecami RL9 także nie dochodzi do wielu zmian – od dawna można tam znaleźć Piotra Zielińskiego i Arkadiusza Milika, a także Kamila Glika czy Wojciecha Szczęsnego. Warto zauważyć wysoką pozycję Jakuba Błaszczykowskiego, który w obecnym sezonie nie pojawia się na boisku w klubie, jednak został powołany do reprezentacji Polski, co wzbudziło wiele kontrowersji i ożywioną dyskusję w mediach. Dziennikarz Krzysztof Stanowski stwierdził wręcz, że dalsze powoływanie zasłużonego reprezentanta Polski może obrzydzić go kibicom.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w październiku 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

Najnowsze

TAURON sponsorem tytularnym Parku Śląskiego

Park Śląski zyskał nowego sponsora tytularnego Od 28 maja 2025 r będzie nim TAURON – największy dystrybutor energii elektrycznej w ...

Całość ›

LOJA nowym Partnerem Biznesowym Ruchu Chorzów

Nowym Partnerem Biznesowym Ruchu Chorzów została firma LOJA, z którą klub związał się umową, dotyczącą wsparcia prężnie ...

Całość ›

Robotnicze znów w sprzedaży

Widzew Łódź wspólnie z DRINK ID, właścicielem Browaru Piotrków, reaktywuje markę Robotnicze w nowej odsłonie: Robotnicze ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›