Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Paul Pogba podpisał mało lukratywną umowę

Paul Pogba w 2014 roku podpisał umowę na mocy, której zrzekł się praw do swojego wizerunku przez najbliższe lata.

Umowa, w której Paul Pogba zrzekł się praw do wizerunku na rzecz swojego dawnego agenta, Oualida Tanazeftiego, przewidywała, że były piłkarz Juventusu nie będzie czerpał zysków z tego tytułu do 2029 roku. Francuski portal śledczy Mediapart ujawnia kolejne szczegóły.

Okazuje się, że najdroższy piłkarz świata krótko po ostatnim mundialu w 2014 roku (gdzie został uznany najlepszym młodym zawodnikiem) podpisał dokument, w którym zrzekał się zysków wynikających z praw do swojego wizerunku przez kolejne 15 lat. Tanazefti – pierwszy agent Pogby, związany z nim od najmłodszych lat, gdy jeszcze występował w Hawrze – razem ze swoim wspólnikiem Yllim Kullashim przekonał piłkarza, żeby sprzedał im te prawa za kwotę, jak podaje Mediapart, „między 1,8 a 5 mln euro” (ostatecznie zapłacili ok. 1 mln euro). Pogba miał jedynie dostawać co roku kwotę 33 tys. euro. Kontrakt przewidywał wprawdzie, że po tym 15-letnim okresie agenci będą mieli prawo do 30 proc. zysków, a francuski piłkarz do 70 proc., ale szczegółowe zapisy jednoznacznie wskazywały, że w praktyce na kuriozalnej umowie obłowią się jedynie Tanazefti i Kullashi. Obydwaj mieli zgarniać całą kasę od sponsorów do 2029 roku, inwestować ją, a na końcu Pogba miał im zwrócić sumę, za którą oddał swoje prawa marketingowe (czyli od 1,8 do 5 mln euro). Żeby było jeszcze ciekawiej, francuski pomocnik nie miał nic przeciwko temu, aby obydwaj wspólnicy mogli odsprzedać kosztowne prawa do wizerunku bez jego zgody. Co więcej, każde znalezienie sponsora wiązało się z dodatkową prowizją dla przebiegłych menedżerów. Obecny agent Pogby, Mino Raiola (wprowadzony do otoczenia piłkarza przez… Oualida Tanazeftiego) odkupił prawa za 10 mln euro, co pozwoliło wreszcie Francuzowi na podpisanie lukratywnego kontraktu z Adidasem (dotychczas był jedynym piłkarzem z najwyższej półki bez indywidualnej umowy ze znaną marką sportową). To również wyjaśnia, dlaczego negocjacje związane z przejściem Pogby do MU trwały tak długo. Przypomnijmy, że włosko-holenderski agent zarobił na tej transakcji (wartej 105 mln euro, jak ujawnili po fakcie działacze Juventusu) – 27 mln euro. Cała sprawa wyszła na jaw, bo Raiola – podobnie jak Jorge Mendes z Cristiano Ronaldo i innymi swoimi podopiecznymi – postarał się, dzięki spółkom w rajach podatkowych, aby pieniądze od sponsorów przynosiły jak największe zyski.

Źródło: DziennikPolski24.pl

Najnowsze

Lech rozwija swój dział nauki

Lech Poznań rozpoczyna współpracę z Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym To kolejny etap wzbogacania narzędzi klubowego ...

Całość ›

Duże zmiany w dziale marketingu Jagiellonii

Jagiellonia Białystok informuje o zmianach w działach marketingu i komunikacji Po dziewięciu latach owocnej pracy z naszym Klubem ...

Całość ›

Olszewski w radzie European Athletics

W Lozannie dokonano wyborów uzupełniających do władz Europejskiej Lekkoatletyki, liczbą 28 głosów na członka Europejskiej Rady ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›

Partnerzy

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.