Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

“Paszporty kibica” na mundial w Rosji zamówiło 16 tysięcy Polaków

Szesnaście tysięcy kibiców z Polski zamówiło karty FAN ID, czyli tzw. paszporty kibica na piłkarskie mistrzostwa świata w Rosji. Polska jest na jedenastym miejscu, jeśli chodzi o liczbę wniosków. Prawie połowa z łącznie 980 tysięcy dokumentów przypada na Rosjan.

Jak poinformowało PAP rosyjskie Ministerstwo Łączności, według stanu na 31 maja liczba zamówień FAN ID to 980 tysięcy, z czego 468 tysięcy pochodzi z Rosji. Na drugim miejscu znalazły się Chiny – 39 tysięcy, pierwszą trójkę z również 39 tysiącami “paszportów kibica” zamykają Stany Zjednoczone, których piłkarzy zabraknie w MŚ.

Licznie planują przybyć do Rosji także kibice z Ameryki Łacińskiej, których ma być łącznie ponad 100 tysięcy. Z Meksyku, który jest na czwartym miejscu w statystyce, nadeszło 33 tysiące zamówień, z Argentyny (5. miejsce) – 26 tysięcy, z Kolumbii (6. miejsce), która będzie grupowym rywalem biało-czerwonych – 23 tysiące, z Brazylii (8. miejsce) – 21 tysięcy, a z Peru (9. miejsce) – 20 tysięcy.

17 tysięcy paszportów kibica zamówili fani piłki nożnej z Egiptu, którzy w ten sposób zamykają pierwszą dziesiątkę.

Z krajów Unii Europejskiej najliczniejszą grupę stanowić będą Niemcy, którzy zamówili dotychczas 21 tysięcy FAN ID i są na siódmym miejscu. Z 16 tysiącami paszportów Polska jest drugim pod względem liczby zamówień krajem unijnym.

Zaraz za Polakami w statystyce znaleźli się sympatycy futbolu z Wielkiej Brytanii – o dokument aplikowało ich 13 tysięcy.

Kartę FAN ID muszą zamówić kibice posiadający bilety i wybierający się na mundial do Rosji. Dokument, do którego wyrobienia potrzebny jest paszport, zastępuje wizę, będzie wymagany do wejścia na stadion i pozwoli korzystać z darmowej komunikacji w miastach-gospodarzach turnieju oraz między nimi, choć specjalne miejsca w pociągach należy rezerwować wcześniej.

“Paszport kibica” wydawany jest w formie zalaminowanego formularza i obowiązuje na wszystkich stadionach oraz meczach mundialu. Elektroniczna wersja dokumentu, przesyłana mailem po zatwierdzeniu wniosku, choć po wydrukowaniu zastępuje wizę, to nie pozwala wejść na stadion ani korzystać z darmowej komunikacji.

Najnowsze

Partner KS Acana Orzeł Futsal dołączył do platformy Sponsoring Sport.pl

Grający na co dzień w Ekstraklasie futsalu zespół Partner KS Acana Orzeł Futsal dołączył do korzystających z platformy Sponsoring ...

Całość ›

Projekt #KoszKoszulka wybrany przez kibiców

Kibice w głosowaniu przeprowadzonym na oficjalnym profilu KoszKadry na portalu Facebook wybrali zwycięski projekt koszulki, opracowany ...

Całość ›

Puchar Świata w skokach narciarskich ze świetnym wynikiem oglądalności

Drugi dzień konkursu Pucharu Świata był trzecim najchętniej oglądanym programem w minionym tygodniu W minionym tygodniu, tj w okresie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›

Partner KS Acana Orzeł Futsal dołączył do naszej platformy, witamy serdecznie.
#sponsoringsport #ksacanafutsal #futsal https://t.co/5JC7SV3ef5

Projekt #KoszKoszulka wybrany przez kibiców.
#sponsoringsport #koszykowka #konkurs https://t.co/hmMtrgHJgn