fbpx Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

“Paszporty kibica” na mundial w Rosji zamówiło 16 tysięcy Polaków

Szesnaście tysięcy kibiców z Polski zamówiło karty FAN ID, czyli tzw. paszporty kibica na piłkarskie mistrzostwa świata w Rosji. Polska jest na jedenastym miejscu, jeśli chodzi o liczbę wniosków. Prawie połowa z łącznie 980 tysięcy dokumentów przypada na Rosjan.

Jak poinformowało PAP rosyjskie Ministerstwo Łączności, według stanu na 31 maja liczba zamówień FAN ID to 980 tysięcy, z czego 468 tysięcy pochodzi z Rosji. Na drugim miejscu znalazły się Chiny – 39 tysięcy, pierwszą trójkę z również 39 tysiącami “paszportów kibica” zamykają Stany Zjednoczone, których piłkarzy zabraknie w MŚ.

Licznie planują przybyć do Rosji także kibice z Ameryki Łacińskiej, których ma być łącznie ponad 100 tysięcy. Z Meksyku, który jest na czwartym miejscu w statystyce, nadeszło 33 tysiące zamówień, z Argentyny (5. miejsce) – 26 tysięcy, z Kolumbii (6. miejsce), która będzie grupowym rywalem biało-czerwonych – 23 tysiące, z Brazylii (8. miejsce) – 21 tysięcy, a z Peru (9. miejsce) – 20 tysięcy.

17 tysięcy paszportów kibica zamówili fani piłki nożnej z Egiptu, którzy w ten sposób zamykają pierwszą dziesiątkę.

Z krajów Unii Europejskiej najliczniejszą grupę stanowić będą Niemcy, którzy zamówili dotychczas 21 tysięcy FAN ID i są na siódmym miejscu. Z 16 tysiącami paszportów Polska jest drugim pod względem liczby zamówień krajem unijnym.

Zaraz za Polakami w statystyce znaleźli się sympatycy futbolu z Wielkiej Brytanii – o dokument aplikowało ich 13 tysięcy.

Kartę FAN ID muszą zamówić kibice posiadający bilety i wybierający się na mundial do Rosji. Dokument, do którego wyrobienia potrzebny jest paszport, zastępuje wizę, będzie wymagany do wejścia na stadion i pozwoli korzystać z darmowej komunikacji w miastach-gospodarzach turnieju oraz między nimi, choć specjalne miejsca w pociągach należy rezerwować wcześniej.

“Paszport kibica” wydawany jest w formie zalaminowanego formularza i obowiązuje na wszystkich stadionach oraz meczach mundialu. Elektroniczna wersja dokumentu, przesyłana mailem po zatwierdzeniu wniosku, choć po wydrukowaniu zastępuje wizę, to nie pozwala wejść na stadion ani korzystać z darmowej komunikacji.

Najnowsze

Dwa miliony widzów obejrzało mecz Legia – Cork w TVP

Wtorkowy, zwycięski mecz rewanżowy I rundy eliminacji Ligi Mistrzów UEFA pomiędzy Legią Warszawa a Cork City FC, okazał się hitem ...

Całość ›

Totolotek przedłuża współpracę z Lechią Gdańsk

Firma bukmacherska Totolotek SA będzie nadal sponsorem premium piłkarskiej Lechii Gdańsk Współpraca pomiędzy polskim bukmacherem, a ...

Całość ›

FoodCare oficjalnym sponsorem Legii Warszawa

Oficjalnym sponsorem Legii Warszawa została firma FoodCare, producent min popularnego napoju izotonicznego 4move Nowa umowa sponsorska ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›
Wywiad

Maciej Czupryna – Dyrektor ds. Handlu MKS Cracovia

Nowy sklep kibica, wyróżnienia, sponsorzy oraz ciekawe plany biznesowe Posłuchajcie jak wygląda dział handlowy Cracovii, o którym w wywiadzie opowie jego Dyrektor, Maciej Czupryna   Paweł Żyliński, Redaktor Naczelny Sponsoring Sportpl: Cracovia to specyficzny klub, mają Państwo ...

Całość ›

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: (#4) Application request limit reached
Type: OAuthException
Code: 4
Please refer to our Error Message Reference.

Dwa miliony widzów obejrzało mecz Legia – Cork w TVP https://t.co/K6a38n7En4

Totolotek do 2019 roku z Lechią Gdańsk.
#sponsoringsport #pilkanozna #totolotek https://t.co/dCN2qHWx22