Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Orlen sponsorem tytularnym jubileuszowego Rajdu Polski

Rajdu Polski w tym roku obchodzi jubileusz stulecia. Sponsorem tytularnym 77. edycji drugiego, najstarszego rajdu na świecie został PKN Orlen.

Polski klasyk ustępujący rodowodem tylko słynnemu Rajdowi Monte Carlo zostanie w tym roku rozegrany w dniach 18 – 20 czerwca. ORLEN 77. Rajd Polski jest drugą rundą Mistrzostw Europy FIA (ERC) oraz czwartą eliminacją ProfiAuto Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP).

PKN ORLEN nie po raz pierwszy wspiera Polski Związek Motorowy, organizatora bardzo lubianego przez kibiców i cenionego przez zawodników rajdu. Dwie edycje w latach 2006 i 2007 rozgrywano jako Platinum Rajd Polski, a dwie kolejne w latach 2008 i 2009 jako ORLEN Platinum Rajd Polski. Ten ostatni z rajdów podobnie jak ORLEN 74. Rajd Polski w sezonie 2017 cieszył się statusem jednej z rund Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC).

– „Obchodzimy w tym roku wspaniały jubileusz Rajdu Polski. Cieszy nas ogromnie zaangażowanie i pomoc PKN ORLEN, którego aktywność na polu sportów motorowych ma dla organizatorów zawodów bardzo duże znaczenie. Planujemy w wyjątkowy sposób uświetnić stulecie rajdu, chociaż z powodu koronawirusa Covid-19 nie będziemy zapewne w stanie zrealizować wszystkich planów” – powiedział Michał Sikora, prezes Polskiego Związku Motorowego. – „Odcinki specjalne to nie stadion czy hala sportowa i z oczywistych powodów stawia to przed nami wyjątkowe zadania ze względu na ograniczenia oraz wymogi obowiązujące podczas pandemii. A bezpieczeństwo podczas zawodów jest dla nas najważniejsze. Mamy naturalnie nadzieję, że sytuacja epidemiologiczna ulegnie do połowy czerwca znacznej poprawie i pozwoli nam między innymi na rozegranie ostatniego odcinka specjalnego oraz metę ORLEN 77. Rajdu Polski w Warszawie” – dodał Michał Sikora.

– „Rajd rozpoczniemy naturalnie w Mikołajkach, które niezmiennie od 2005 roku goszczą najlepszych kierowców z całego świata, a także polską czołówkę w tej dyscyplinie sportu. Na słynnych mazurskich szutrach zostanie również przeprowadzona znakomita większość prób sportowych, wśród których nie zabraknie odcinków specjalnych na wyjątkowym, jednym z nielicznych tego typu obiektów na świecie jakim jest Tor Mikołajki. Biura rajdu, podobnie jak w latach ubiegłych znajdą swoje miejsce w gościnnym hotelu Gołębiewski. Nie mam wątpliwości, że rywalizacja w jubileuszowej edycji ORLEN 77. Rajdu Polski spotka się z żywym zainteresowaniem i potwierdzi elitarną pozycję Polski w gronie krajów, w których rajdy cieszą się największą popularnością” – zakończył prezes Polskiego Związku Motorowego.

Wsparcie jubileuszowego Rajdu Polski to tylko jeden z wielu przejawów wyjątkowego zaangażowania PKN ORLEN w rozwój sportów motorowych. Koncern od lat związany jest między innymi z Robertem Kubicą. W lutym 2021 roku w Teatrze Wielkim Opery Narodowej w Warszawie odbyła się uroczysta prezentacja bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN i było to wydarzenie bez precedensu, albowiem po raz pierwszy w historii zespół Formuły 1 pokazał światu swój pojazd właśnie w Polsce.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›