Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

ORLEN sponsorem polskiej lekkiej atletyki na 4 lata

ORLEN i Polski Związek Lekkiej Atletyki w ramach czteroletniej umowy rozszerzą dotychczasowy zakres współpracy. Nowa formuła zakłada szeroko zakrojone działania aktywizujące dzieci i młodzież. Współpraca wpisuje się w założenia strategii sponsoringowej ORLEN, której celem jest popularyzacja aktywności fizycznej wśród młodych ludzi.

Umowa pomiędzy ORLEN i PZLA będzie obowiązywała od początku 2025 roku do końca 2028. Celem projektu jest wsparcie zawodników młodego pokolenia, przygotowujących się do najważniejszych imprez międzynarodowych: w szczególności igrzysk olimpijskich, jak również początkujących lekkoatletów.

– „Nasza współpraca z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki to nie tylko działania promujące tę dyscyplinę podczas największych wydarzeń sportowych, ale także realny wpływ na wzmocnienie systemu szkolenia dzieci i młodzieży. Chcemy zapewnić stabilne warunki rozwoju dla reprezentacji Polski, ale również wspierać kształcenie młodych talentów. Projekty takie jak Lekkoatletyka dla każdego, od lat realizowane wspólnie z PZLA za sprawą takich sportowców jak Pia Skrzyszowska czy Anastazja Kuś pokazują, że to dobry kierunek” – mówi Lidia Kołucka, Dyrektor Wykonawcza ds. Sponsoringu ORLEN S.A..

– „Rozszerzenie naszej współpracy z ORLEN, który jest od lat wspiera nasze działania, było dla mnie jednym z priorytetowych zadań i celów. Kluczowe jest, aby współpraca ta była realizowana
w sposób efektywny, z realnym przełożeniem nie tylko na wyniki sportowe na dużych imprezach, ale i na obszar szkolenia i rozpowszechnianie lekkoatletyki wśród najmłodszych”
– mówi Sebastian Chmara, Prezes Polskiego Związku Lekkiej Atletyki. – „Z naszej strony dołożymy wszelkich starań, żeby tak właśnie było”.

Współpraca z PZLA wpisuje się w długofalową strategię ORLENU aktywizacji dzieci
i młodzieży. Dzięki czteroletniej umowie zrealizowane zostaną ogólnopolskie programy m.in. „Lekkoatletyka dla każdego!”, „Lekkoatletyczne Nadzieje Olimpijskie” skierowanych do najmłodszych uczniów szkół podstawowych czy „Lekcje z Mistrzem” – pokazowe lekcje organizowane w szkołach prowadzone przez gwiazdy lekkoatletyki. Prowadzone zajęcia są bezpłatne i ogólnodostępne, co roku uczestniczy w nich łącznie kilkadziesiąt tysięcy młodych ludzi.

Polski Związek Lekkiej Atletyki jest najstarszym polskim związkiem sportowym, założonym w 1919 r. w Krakowie. Od 1919 r. członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Federacji Lekkoatletycznych (IAAF) – obecnie World Athletics. Liczba zrzeszonych zawodniczek i zawodników w ramach związku wynosi 21 053 osób.

ORLEN jest sponsorem Polskiego Związku Lekkiej Atletyki od 2010 roku. Marka ORLEN od lat towarzyszy polskim lekkoatletom i występuje w nazwach ważnych imprez lekkoatletycznych organizowanych w kraju, takich jak ORLEN Cup, ORLEN Copernicus Cup czy ORLEN Memoriał Janusza Kusocińskiego. ORLEN wspiera też sportowców indywidualnych, w tym Anitę Włodarczyk, trzykrotną mistrzynię olimpijską. Marka ORLEN będzie pojawia się również na najbardziej prestiżowej imprezie lekkoatletycznej w Polsce – SILESIA Memoriale Kamili Skolimowskiej, która jest mitingiem cyklu Diamentowej Ligi.

Najnowsze

Well Fitness nadal z Miedzią Legnica

Firma Well Fitness pozostaje partnerem Miedzi Legnica na kolejny sezon, sami zawodnicy korzystają z usług sieci Well Fitness jest ...

Całość ›

Ponitka na muralu promuje EuroBasket

Na ścianie hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr 27 w Katowicach powstał wyjątkowy mural z Mateuszem Ponitką, kapitanem ...

Całość ›

Konektis oficjalną piłką Mistrzostw Europy Kobiet 2025

UEFA oraz firma Adidas zaprezentowały oficjalną piłkę Mistrzostw Europy Kobiet w piłce nożnej, model Konektis wyposażony jest w ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›