Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

ORLEN Sponsorem Głównym polskiego ampfutbolu

ORLEN przez kolejne trzy lata będzie sponsorem głównym Polskiego Związku Amp Futbol oraz reprezentacji mężczyzn, kobiet, a także kadry U-19 i programu Junior Amp Futbol. Koncern wesprze również rozgrywki ligowe.

Największy sponsor polskiego sportu będzie towarzyszyć ampfutbolistom podczas EURO 2024 we Francji, Mistrzostw Świata 2026 oraz historycznego mundialu kobiet, który zostanie rozegrany w Kolumbii pod koniec tego roku. Ponadto w latach 2024-2026 odbędą się trzy edycje prestiżowego turnieju Amp Futbol Cup, mecze Ligi Narodów oraz liczne turnieje i spotkania towarzyskie.

„Sponsoring sportu to ważny element strategii Grupy ORLEN. Dlatego od kilku lat konsekwentnie zwiększamy zaangażowanie w ten obszar, uwzględniając nowe dyscypliny i zawodników indywidualnych. Dzięki temu nie tylko budujemy rozpoznawalność i wzmacniamy wizerunek globalnego sponsora sportu, ale także realizujemy ważną funkcję społeczną. Zwłaszcza w kontekście wsparcia zawodników i zawodniczek z niepełnosprawnościami, o czym świadczy ich liczba, która na przestrzeni ośmiu ostatnich lat wzrosła ponad stukrotnie. Cieszę się, że są wśród nich także ampfutboliści, a Orlen może się przyczynić do rosnącej popularności tego sportu.” – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu ORLEN S.A.

Amp Futbol to kolejna inicjatywa związana ze sportem osób z niepełnosprawnościami, w którą angażuje się ORLEN. Koncern od 2016 roku wspiera Polski Komitet Paralimpijski, a od 2017 roku jest z PKPAR i Polską Reprezentacją Paralimpijską jako Sponsor Strategiczny. Zaangażowanie koncernu pomaga w popularyzacji parasportu, a poprzez związki, jak i umowy indywidualne dociera do około 5 tys. sportowców z niepełnosprawnościami. Ponad 1,7 tys. to dzieci i młodzież.

– „To dla nas niezwykle ważne, że możemy kontynuować wieloletnią i tak owocną współpracę z Grupą ORLEN, dzięki której tak mocno rozwinęliśmy ampfutbol w Polsce i staliśmy się jednym ze światowych liderów tej dyscypliny. Rozpoczynając współpracę z Energą 6 lat temu mieliśmy jedną drużynę oraz wizję i marzenia. Dzisiaj mamy nie tylko pierwszą kadrę, która lada chwila będzie się biła o złoto Mistrzostw Europy, ale i kadrę kobiet, która szykuje się do mundialu, kadry młodzieżowe, programy juniorskie i jedną z najmocniejszych lig w Europie, w której grają sekcje największych polskich klubów piłkarskich i której zwycięzcy regularnie zdobywają medale Ligi Mistrzów. Mamy też, co jest fantastyczne, tysiące kibiców na trybunach i setki tysięcy przed telewizorami wspierających nasze drużyny. Nie byłoby tego rozwoju gdyby nie wsparcie naszego Głównego Sponsora. Wierzę, że kontynuacja tej współpraca i przejście pod markę ORLEN pozwolą nam zrobić kolejny wielki krok w tej niesamowitej, ampfutbolowej historii.” – mówi Mateusz Widłak, Prezes Zarządu Polskiego Związku Amp Futbol.

Amp Futbol to stosunkowo młoda dyscyplina dla sportowców z niepełnosprawnościami, którzy w wyniku wypadku bądź innego zdarzenia stracili jedną z kończyn, lub urodzili się z wadą nogi, lub ręki. Piłkarze grający w polu nie mają jednej z nóg i w trakcie meczu poruszają się o kulach, natomiast bramkarze radzą sobie bez jednej ręki. Drużyny składają się z siedmiu zawodników, boisko i bramki są odpowiednio mniejsze, a czas gry krótszy dzięki czemu mecze zachowują dynamikę.

Nowa umowa sponsoringowa to efekt optymalizacji działań sponsoringowych w Grupie ORLEN. Wcześniej zmaganiom piłkarzy z niepełnosprawnościami towarzyszyła Energa. Teraz logotyp ORLEN znajdzie się na koszulkach klubów ampfutbolowej ekstraklasy oraz będzie eksponowany na wszystkich materiałach promocyjnych i nośnikach reklamowych podczas meczów i turniejów w całej Polsce. Koncern został sponsorem głównym reprezentacji mężczyzn, kobiet, a także kadry U-19, Junior i wszystkich zespołów, które powstaną w trakcie obowiązywania podpisanej do końca 2026 roku umowy.

Najnowsze

Bartosz Kurek został ambasadorem marki Goldsaver

Bartosz Kurek został ambasadorem marki Goldsaver Jeden z najlepszych siatkarzy na świecie zgarnął więc w tym roku pierwsze złoto ...

Całość ›

Drużyna Śląska w miniaturze

Erik Exposito, Matias Nahuel Leiva, Rafał Leszczyński, Patrick Olsen, Patryk Klimala, trener Jacek Magiera i prezes Patryk Załęczny ...

Całość ›

Paweł Jeż Prezesem Zarządu Zagłębia Lubin

Rada Nadzorcza Zagłębia Lubin SA informuje, iż nowym Prezesem Zarządu Zagłębia Lubin SA VII kadencji został Pan Paweł Jeż, który ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›