Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Oglądalność Ekstraklasy w sezonie 2018/2019 na poziomie 50 milionów

Średnio prawie 1,1 mln widzów śledziło na żywo w telewizji każdą kolejkę LOTTO Ekstraklasy w sezonie 2018/2019.

Sumarycznie po wszystkich kolejkach oznacza to oglądalność na poziomie ponad 40 mln, czyli o 20% więcej niż przed rokiem. Rekordowy wynik to m.in. efekt podpisanej między nc+ a TVP umowy, która od 27. kolejki umożliwiła pokazywanie meczów Ekstraklasy w telewizji publicznej. Co ciekawe, najwyższa liga piłki nożnej w Polsce znacznie wyprzedza pod względem oglądalności czołowe ligi zagraniczne. Dla porównania rozgrywki Ekstraklasy w kraju śledzi blisko pięć razy więcej widzów niż Premier League, sześć razy więcej niż Bundesligę i osiem razy więcej niż hiszpańską LaLiga. Coraz większą popularnością cieszą się też transmisje meczów LOTTO Ekstraklasy w serwisach online, które zanotowały ponad 10 mln wyświetleń.

Najwięcej meczów najwyższej ligi piłkarskiej w Polsce w sezonie 2018/2019 można było obejrzeć w telewizji płatnej na platformie nc+, która od ponad dwudziestu lat jest głównym nadawcą Ekstraklasy. Łącznie oglądalność w telewizji nc+ wyniosła 21,16 mln, a jeden mecz na żywo śledziło średnio 105 tys. osób. Na pierwszym miejscu pod względem oglądalności uplasował się tu mecz 23. kolejki między Lechem Poznań i Legią Warszawa z liczbą blisko 280 tys. widzów na Canal+. Kolejne dwie lokaty to spotkania transmitowane na tym samym kanale – Lechia Gdańsk-Legia Warszawa (18. kolejka) z widownią wynoszącą niemal 230 tys. osób i Lech Poznań-Lechia Gdańsk (14. kolejka) – ponad 210 tys. widzów.

  • Za nami rekordowy pod względem oglądalności sezon w Ekstraklasie. Porozumienie między nc+ a TVP pozwoliło nam otworzyć się na szeroką publiczność już wiosną tego roku, a kibice mogli do końca sezonu śledzić zaciętą walkę o tytuł, puchary i utrzymanie, co przyciągnęło też fanów przed telewizory. Warto mieć świadomość, że mecze Ekstraklasy w Polsce gromadzą przed ekranem widownię kilkukrotnie razy większą niż najbardziej rozpoznawalne ligi na świecie. To pokazuje, jak silnym produktem w kraju jest ligowa piłka. Spodziewamy się, że w kolejnym sezonie wyniki oglądalności będą jeszcze lepsze, bo dzięki nowym kontraktom mediowym Ekstraklasa będzie regularnie gościć praktycznie w każdym polskim domu. Wszystkie mecze obejrzeć można będzie w nc+, a jedno topowe spotkanie z każdej kolejki na antenie TVP – mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

W ramach umowy sublicencji piątkowe i poniedziałkowe mecze LOTTO Ekstraklasy były dostępne również w Eurosport 1 i Eurosport 2. Oglądalność na tych kanałach wyniosła 8,89 mln, przy średnio 124,5-tysięcznej widowni na mecz. Na kanałach Eurosportu najlepiej wypadł mecz Górnik Zabrze-Wisła Kraków z liczbą 260 tys. widzów (21. kolejka), następnie Wisła Kraków-Wisła Płock (31. kolejka), który zgromadził blisko 220 tys. osób. Na podium znalazło się też spotkanie Górnik Zabrze-Arka Gdynia (31. kolejka) z widownią przekraczającą 210 tys. widzów.

W rundzie wiosennej jedno spotkanie w każdej z ostatnich 11 kolejek sezonu transmitowała też Telewizja Polska. Sumaryczna oglądalność tych spotkań w telewizji publicznej przekroczyła 10 mln. Średnio każdy mecz transmitowany na żywo w kanałach otwartych śledziło 912 tys. widzów. Największą popularnością cieszył się mecz Piast Gliwice – Lech Poznań (37. kolejka) w TVP 2 i TVP Sport, który zgromadził przed telewizorami prawie 1,29 mln. widzów. Drugie miejsce zajęło spotkanie Lechia Gdańsk – Legia Warszawa w TVP 1 i TVP Sport (33. kolejka) z widownią na poziomie ponad 1,26 mln, a trzecie Legia Warszawa – Piast Gliwice (34. kolejka) na TVP 1 i TVP Sport, które oglądało niemal 1,24 mln osób.

We wszystkich trzech telewizjach dostępne były także retransmisje meczów, których łączna oglądalność wyniosła ponad 3,96 mln. Największą widownię – bo aż 2,66 mln zgromadziły „powtórki” wszystkich 296 spotkań na platformie nc+. 820 tysięcy osób obejrzało w TVP osiemnaście retransmisji z kolejek 27-37. Z kolei na antenie Eurosportu mecze z odtworzenia zostały obejrzane przez 483 tysiące osób.

Warto zauważyć, że coraz większą popularnością Ekstraklasa cieszy się w serwisach online, gdzie w przekroju całego sezonu zanotowano ponad 10 milionów wyświetleń na trzech platformach. W kanałach nc+ GO liczba wyświetleń meczów Ekstraklasy sięgnęła niemal 7,38 mln, czyli o kilkaset tysięcy więcej niż rok wcześniej. Najwyższą oglądalność miało spotkanie Lech Poznań-Legia Warszawa (32. kolejka), które śledziło ponad 40 tys. kibiców (prawie 164 tys. wyświetleń). W serwisie Sport.TVP.pl 11 ostatnich meczów sezonu zanotowało 293 tysiące wyświetleń, a najwięcej widzów zgromadził finałowy mecz Piast Gliwice-Lech Poznań – obejrzało go 46 tys. osób (63. tys. wyświetleń). Z kolei mecze Ekstraklasy za granicą, w serwisie dailymotion oraz w aplikacji mobilnej Ekstraklasa, zanotowały przez cały sezon prawie 2,5 miliona wyświetleń.

– „Choć to wciąż telewizja jest główną platformą do oglądania Ekstraklasy dla kibiców, to serwisy online transmitujące rozgrywki Ekstraklasy coraz bardziej zyskują na znaczeniu. Fani migrują z tradycyjnych kanałów do Internetu, w efekcie notujemy wzrosty w serwisach online i mobilnych. Biorąc pod uwagę te trendy Ekstraklasa stawia na rozwój własnych kanałów internetowych, takich jak aplikacja mobilna. Na tym polu odnosimy także znaczące sukcesy, bo w ciągu roku od uruchomienia została ona najlepiej ocenianą przez użytkowników oficjalną aplikacją ligową w Europie, a liczba pobrań przekroczyła już poziom 180 tysięcy. Pracujemy także nad bardziej zaawansowanym rozwiązaniem technologicznym umożliwiającym śledzenie rozgrywek na Smart TV, komputerach i urządzeniach mobilnych, czyli tzw. OTT” ¬– przypomina Marcin Animucki.

Ogromne zainteresowanie wzbudziły też skróty meczowe i powtórki bramek zamieszczane na Ekstraklasa.tv (wraz z PrzegladSportowy.pl oraz Onet.pl), Ekstraklasa.org i na oficjalnych stronach klubów. Łączna liczba wyświetleń tych treści wideo przekroczyła 15,1 mln. W całym sezonie wyświetlenia materiałów wideo na oficjalnym profilu Ekstraklasy na Facebooku sięgnęły 44,5 mln, notując wzrost o ok. 10 milionów. Oprócz akcji meczowych zamieszczane są tam wszystkie materiały przygotowywane przez zespół Ekstraklasa Live Park. Są to archiwalne gole, reportaże oraz kulisy z klubów i inne formaty wideo dedykowane kanałom social media. Liczba wyświetleń tych materiałów podwoiła się z kolei na Twitterze Ekstraklasy, osiągając poziom prawie 5,2 mln.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›