Odrodzenie Potęgi – warszawscy raperzy nagrali utwór o Legii Warszawa
„Odrodzenie Potęgi” to utwór będący efektem współpracy Sekcji Koszykówki Legii Warszawa z czołówką warszawskiej sceny rapu.
Kompozycja jak i teledysk mają właśnie swoją premierę i jednocześnie stanowią zapowiedź nowego koszykarskiego sezonu.
Każdy z artystów napisał własną zwrotkę w charakterystycznym dla siebie stylu. W gronie autorów tekstu znaleźli się: Wdowa, Wigor, Proceente, ERO JWP, Łysonżi Dżonson, Kuba Knap i Żary, a o warstwę muzyczną zadbał Szwed SWD, producent znany ze współpracy m.in. z zespołem Hemp Gru. Idea powstania utworu o koszykarskiej sekcji Legii Warszawa powstała kilka miesięcy temu. Pomysł spotkał się z ogromnym entuzjazmem wymienionych powyżej artystów, którym koszykówka nie jest obca. Wigor, Wdowa, Proceente czy Łysonżi Dżonson wielokrotnie kibicowali Zielonym Kanonierom z pierwszych rzędów trybun hali.
– „To świetny numer dla wszystkich fanów warszawskiego sportu i hip-hopu. Szybko i sprawnie znaleźliśmy wspólny mianownik, jestem przekonany, że ten kawałek trafi w gusta miłośników najlepszego hip-hopu oraz fanów najlepszego basketu” – mówi Proceente, czyli Michał Kosiorowski.
Za produkcję teledysku odpowiada ten sam zespół specjalistów, który rok temu zrealizował film promocyjny Sekcji Koszykówki Legii Warszawa w którym koszykarze wraz z trenerem zapraszali na sezon na deskach Teatru Dramatycznego w Warszawie. Film zyskał uznanie na arenie międzynarodowej – został laureatem głównej nagrody w kategorii najlepszy film promocyjny w międzynarodowym konkursie Sportel Awards.
– „Po raz kolejny chcieliśmy zrobić coś wyjątkowego, ponadczasowego, coś co trafi do szerokiego grona nie tylko kibiców Legii, ale i fanów hip-hopu. Zapowiadający sezon utwór „Odrodzenie Potęgi” ma zagrzewać zawodników do walki oraz zachęcać mieszkańców Warszawy do wspierania naszego zespołu. Teledysk powstał na boisku znajdującym się wśród bloków warszawskiego Grochowa, które idealnie oddaje klimat towarzyszący temu projektowi. Połączyliśmy koszykówkę i rap, czyli dwa żywioły, które razem tworzą niesamowitą mieszankę pasji, pozytywnej energii i entuzjazmu” – mówi Marcin Gacoń, manager ds. marketingu w Sekcji Koszykówki Legii Warszawa.
Legia Warszawa to jeden z najbardziej utytułowanych klubów koszykarskich w kraju. W swoim dorobku ma siedem tytułów Mistrza Polski, cztery srebrne i dwa brązowe medale mistrzostw Polski oraz Puchar Polski. Zieloni Kanonierzy odnosili również liczne sukcesy na arenie międzynarodowej – czterokrotnie znajdowali się w gronie ośmiu najlepszych zespołów Starego Kontynentu. Przed legionistami nowy sezon Energa Basket Ligi – inauguracja nastąpi 30 sierpnia o 15:10, wówczas, w hali przy ul. Obrońców Tobruku 40 w Warszawie stołeczny zespół zmierzy się z HydroTruckiem Radom.