Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Nowy podział środków w Ekstraklasie

Kluby Ekstraklasy, podczas Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, przyjęły nowe zasady podziału ligowych pieniędzy.

Podjęły też decyzję o wpisaniu mechanizmu zmiany modelu podziału środków do statutu spółki, by zapewnić długoterminową stabilność wokół dystrybucji środków z tytułu scentralizowanych praw mediowych i marketingowych Ekstraklasy.

Zaakceptowany przez kluby model został wypracowany przez zespół roboczy, wyłoniony spośród akcjonariuszy. Zgodnie z nowymi zasadami o 6% została zwiększona kwota stała dzielona po równo między wszystkie kluby, która obejmuje też dofinansowanie z ligi na szkolenie dzieci i młodzieży – będzie ona stanowić 50% całości środków trafiających z Ekstraklasy SA do klubów. Utrzymana została premia dla klubów występujących w rozgrywkach UEFA w wysokości 14% dzielonej puli oraz wynagrodzenie z tytułu uzyskanego wyniku sportowego w bieżącym sezonie na poziomie 18,5%. Nie zmieniła się także skala środków przekazywanych przez ligę na program Pro Junior System (2,5%) oraz opłata solidarnościowa dla klubów spadających z ligi (1%).

Środki z tytułu tzw. parachute payment będą jednak wypłacane klubom z miejsc 16-18 pod warunkiem, że przez co najmniej dwa ostatnie sezony przed spadkiem występowały w Ekstraklasie. W przypadku niespełnienia tego kryterium niewypłacone środki będą zasilać pulę wyniku sportowego bieżącego sezonu. Zgodnie w nowymi uzgodnieniami zmniejszeniu z 20% do 14% uległa kwota dzielona między kluby z tytułu rankingu historycznego. Uwzględnia on wyniki ostatnich 5 lat z przypisaniem wag do poszczególnych sezonów – najwyższej za ostatni sezon, najniższej za zakończony 5 lat temu.

„Pieniądze, a zwłaszcza ich podział zawsze budziły i będą budzić olbrzymie emocje. Dlatego tym bardziej się cieszę, że wspólnie w gronie wszystkich 18 klubów zaakceptowaliśmy kompromisowe rozwiązanie. Daje ono większa stabilizację wszystkim drużynom Ekstraklasy ponieważ 50 procent środków z praw mediowych i marketingowych będzie dzielonych po równo między wszystkie kluby, a z drugiej strony zachowamy promowanie ambicji sportowej i nagradzanie za zajęcie jak najwyższego miejsca w tabeli, w tym zwłaszcza reprezentowanie Polski w Europie. Dziękuje wszystkim klubom zaangażowanym w wypracowanie tego nowego modelu podziału. Decyzją klubów został on wpisany do statutu Ekstraklasy. Chcemy zapewnić lidze trwałą stabilizację w tym obszarze” – podsumowuje przewodniczący Rady Nadzorczej Ekstraklasy SA Karol Klimczak.

Nowy sposób podziału środków z Ekstraklasy będzie obowiązywał od sezonu 2023/2024.

Nowy model podziału środków w Ekstraklasie
Źródło: Esktraklasa

Najnowsze

Współpraca Akademii Sportu z Michelin Polska przedłużona

Olsztyńska fabryka Michelin Polska skorzystała z opcji przedłużenia złotego pakietu sponsorskiego, zwiększając tym samym wsparcie ...

Całość ›

Hokejowa Cracovia w nowych strojach

Comarch Cracovia podpisała umowę partnerską z kanadyjską marką CCM, jednym z najbardziej uznanych producentów sprzętu hokejowego na ...

Całość ›

Kramel na koszulkach ŁKS-u

Firma Kramel została sponsorem strategicznym ŁKS Łódź, tym samym zwiększając swoje zaangażowanie w Łódzki Klub Sportowy Logotyp ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›