Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Nowa odsłona strony Ekstraklasa.org z projektem InStat

Ekstraklasa odświeżyła swoją witrynę wprowadzając statystyki ze spotkań czy więcej materiałów video.

Z początkiem sezonu 2016/17 Ekstraklasa wystartowała z dwoma projektami, z których mogą korzystać kibice polskiej piłki ligowej. Dostawcą profesjonalnych danych techniczno-taktycznych z meczów została firma InStat. Raporty statystyczne są na żywo przekazywane klubom, natomiast kibice mogą zapoznać się z nimi na nowej odsłonie strony Ekstraklasa.org oraz w mediach społecznościowych ligi.

W poprzednim sezonie aż czternaście klubów LOTTO Ekstraklasy posiadało indywidualne umowy z firmą InStat na dostarczanie danych. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu klubów, Zarząd Ekstraklasy S.A. postanowił dokonać centralnego zakupu tych narzędzi i udostępnić je bez dodatkowych kosztów wszystkim klubom.

Umowa została podpisana na dwa sezony (2017/2018 i 2018/2019) z możliwością przedłużenia o kolejne dwa.

– „Wybór firmy InStat na oficjalnego dostawcę statystyk podyktowany był z jednej strony ocenami produktu wystawianymi przez trenerów klubowych, z drugiej korzystnymi warunkami finansowymi. Z danych InStat korzystają najlepsze zespoły lig europejskich, między innymi Manchester City, Borussia Dortmund, Liverpool FC czy AS Roma. Istotne jest to, że spółka zarządzająca ligą zakupiła produkt centralnie i dostarczy go do wszystkich klubów Ekstraklasy, znacznie zmniejszając koszty ponoszone przez kluby” – tłumaczy wiceprezes zarządu Ekstraklasy S.A. Marcin Animucki.

W ramach danych przekazywanych przez firmę InStat znajdą się m.in. informacje o strzałach, faulach, kartkach, spalonych, podaniach, pojedynkach (w tym zwody, odbiory, straty). Uwzględnione będą też statystyki posiadania piłki, w tym kontrataki, sposoby rozegrania stałych fragmentów gry, strony boiska, którymi były przeprowadzane ataki, tempo akcji, itp.

Dane statystyczne dostępne są na nowej witrynie oficjalnej ligi – Ekstraklasa.org. Obecnie można je znaleźć w match center, gdzie aktualizowane są na żywo w trakcie meczu. Docelowo pod sekcją „Statystyki” znajdą się zestawienia sumaryczne prezentujące osiągnięcia zarówno indywidualne jak i zespołowe.

Nowa strona – oprócz statystyk – oferuje wiele innych funkcji niezbędnych dla każdego kibica LOTTO Ekstraklasy. Po raz pierwszy w historii jest to strona dwujęzyczna, prowadzona po polsku i po angielsku. W funkcjonalnej i przejrzystej formie znaleźć można m.in. terminarz, z którego jednym kliknięciem przejdziemy do statystyk i skrótów wideo. Na stronie głównej obecne są także liczniki – wskazujące czas do najbliższego meczu oraz frekwencję na stadionach ligi. Nie zabrakło również feedów z oficjalnych kanałów LOTTO Ekstraklasy na Twitterze oraz Facebooku.

Mocno eksponowana na stronie głównej jest także sekcja wideo. Znaleźć można w niej powtórki ligowych bramek oraz najlepszych akcji, a także skróty meczowe. Warte uwagi są także materiały przygotowane przez zespół Ekstraklasa Live Park. Reportaże o kulisach ligi, filmy z bohaterami rozgrywek, klipy statystyczne i ciekawostkowe. To tutaj znajdziemy materiały wideo, które biją rekordy popularności na social mediach LOTTO Ekstraklasy.

Nowa strona Ekstraklasa.org jest w pełni responsywna, dzięki czemu tak samo dobrze jak na ekranie komputera, wyświetla się na smartfonie i tablecie. W każdym miejscu i czasie można mieć dostęp do kompendium wiedzy o LOTTO Ekstraklasie.

Źródło: Ekstraklasa

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›