Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Nowa identyfikacja wizualna Chrobrego Głogów S.A.

Spółka Chrobry Głogów wprowadziła nową identyfikacją wizualną. Nowy logotyp została spółka zajmująca się stadionem oraz klubem piłkarskim.

Chrobry Głogów S.A. z nową identyfikacją wizualną. Odświeżenie przeszedł herb będącego częścią Spółki klubu piłkarskiego, który przez wiele lat nie posiadał ujednoliconej wersji, a ta część Spółki, w skład której wchodzi baza sportowa zyskała nowy logotyp odnoszący się do zadań pozapiłkarskich. Oba znaki korespondują ze sobą poprzez posiadanie ujednoliconej kolorystyki oraz typografii i odzwierciedlają wielozadaniowość będącego spółką miejską Chrobrego S.A.

Potrzeba odświeżenia klubowego herbu powstała z powodu braku jednej wersji, którą stosowaliby wszyscy. Pracę nad tym rozpoczęto jeszcze w 2019 roku. Po konsultacjach na linii klub-kibice wypracowano jego wspólną wersję. Zachowane zostały najbardziej istotne elementy wynikające z historii i tradycji ostatniej wersji herbu, jaka kiedykolwiek powstała. Jego najstarszą zachowaną formą była wpinka wydana w latach 90-tych, do której odniesiono się podczas prac. Herb klubu to cały czas charakterystyczny miecz z tarczą wplecioną w wieniec oraz właściwa dla regionu kolorystyka. Zdecydowano się jednak na wprowadzenie kilku zmian związanych z czytelnością znaku i jego ujednoliceniem. Miecz w swoim kształcie bardziej odwzorowuje kształt legendarnego „Szczerbca”, z jego rękojeści usunięto będący błędem w przerysowaniu punkt, doprecyzowano kolorystykę, konkretnie określając charakterystyczne dla klubu odcienie. Ważne były zmiany techniczne, tj. poprawienie nieregularnego kształtu wieńca oraz liternictwa.

Wykonawcą herbu w nowej formie jest znany i ceniony w środowisku Jakub Malicki, twórca branżowego portalu polskielogo.net i autor wielu sportowych znaków, który już wcześniej analitycznie podszedł do herbu stosowanego przez Chrobrego.

„Pierwszy raz ujrzałem herb Chrobrego pod koniec lat 90 i od razu zainteresował mnie swoją oryginalną, złożoną formą” – powiedział Jakub Malicki. – „W późniejszych latach emblemat poddawany był kosmetycznym modyfikacjom, wykonanym mniej lub bardziej profesjonalnie, lecz jego symbolika – czyli szczerbiec ułożony w pionie na owalnej tarczy w barwach klubowych otoczonej srebrnym wieńcem, przetrwała do dzisiaj. W świecie zdominowanym przez technologię cyfrową, ostatni herb klubu wymagał jednak odświeżenia. W pomniejszeniu tracił czytelność, poszczególne wersje różniły się także odcieniami kolorów, co należało ujednolicić. Dlatego chętnie podjąłem się wykonania liftingu emblematu głogowskiej drużyny, widząc w nim duży potencjał a zarazem mając na uwadze, że będzie to jeden z trudniejszych znaków graficznych do opracowania.

„Zgodnie z przewidywaniami proces odświeżenia znaku trwał kilka tygodni, wymagał przygotowania wielu wariantów różniących się stopniem podobieństwa do wcześniej używanego herbu” – kontynuuje autor. – „Zaczęliśmy od projektów bardziej odważnych, mocno uproszczonych w stosunku do oryginału. Po konsultacjach społecznych wybrany został znak zbliżony do oryginalnej odznaki z początku lat 90. We współpracy z klubem, ujednoliciliśmy kolorystykę znaku, wybierając intensywny odcień pomarańczowego – ożywiający kompozycję – oraz dla kontrastu przygaszony niebieski i zielony. Reguły stosowania ujednoliconego herbu zostały opracowane w księdze znaku.

Ostatnie lata funkcjonowania Spółki pokazały konieczność stworzenia znaku, który odnosiłby się do pozapiłkarskich zadań realizowań przez Spółkę. Nowe logo Chrobry Głogów S.A. pokazuje kompleksową ofertę, z jakiej mogą skorzystać mieszkańcy Głogowa i regionu. Jego wygląd bazuje na rozplanowaniu obiektów sportowych na mapie.

Czarny element to korty tenisowe oraz Hala Widowiskowo-Sportowa im. R. Matuszaka – miejsce ważnych wydarzeń lokalnych, regionalnych, krajowych i międzynarodowych.

Hala gościła prezentacje Chrobrego, Dni Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Mistrzostwa Polski w Bocci, a na co dzień swoje mecze rozgrywa w niej SPR Chrobry Głogów.

Na niebiesko oznaczona została Pływalnia Chrobry wraz z basenami odkrytymi – najpopularniejsze miejsce do uprawiania sportu w mieście. Pływalnia to też nowoczesny kompleks saun i Pomarańczowo-Czarny Sklepik, gdzie kupić można pamiątki związane z Klubem.

Kolorem zdrowia jest zielony. Tym kolorem oznaczone zostało Centrum Rehabilitacji i Odnowy Biologicznej – od ponad 13 lat fizjoterapeuci przywracają sprawność mieszkańcom, sportowcom i seniorom. Z ich usług korzystają piłkarze Chrobrego, lokalnych klubów i stowarzyszeń.

Najbardziej energetyczny, wywołujący mocne emocje jest kolor pomarańczowy. Nic nie wywołuje większych emocji niż sport. Tym kolorem oznaczony został klub piłkarski Chrobry Głogów – najstarszy i najbardziej zasłużony w mieście. Obecnie to nie tylko drużyna występująca w Fortuna I Lidze. To też Akademia Piłki Nożnej, gdzie trenuje kilkuset zawodników, Szkoła Mistrzostwa Sportowego czy Klub Biznesu. To też wspaniałe akcje społeczne – nagrodzony Trener Osiedlowy, Z Boiska Na Stadion, Lejdis Cup czy turniej M. Laski.

Za realizację również odpowiadał Jakub Malicki, który – zanim przystąpił do prac – odwiedził klub i całą bazę sportową Chrobrego przy okazji meczu Pucharu Polski.

„Tutaj dostałem więcej swobody i propozycje przedstawione zarządowi klubu ukazywały trzy różne pomysły na budowanie jego marki” – powiedział. – „Wybrana została wersja najprostsza, czyli monogram „CG” wyrysowany prostą kreską, którego kompozycja przypomina układ budynków kompleksu sportowego w Głogowie, widziany z lotu ptaka. Znak graficzny Chrobrego oraz herb klubu piłkarskiego mogą być używane równocześnie, dzięki ujednoliceniu kolorów i typografii.

Chrobry Głogów S.A. stopniowo będzie wprowadzał nową identyfikację znajdującą zastosowanie w oficjalnej korespondencji i komunikacji oraz elementach brandingu.

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›