Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Nie ma kibicowania bez biesiadowania

Polscy kibice uwielbiają oglądać mecze, w szczególności w gronie znajomych łącząc to z jedzeniem, z okazji EURO 2020 serwis Pyszne.pl przygotował specjalny raport „Jedzenie a piłkarskie emocje”.

Prawie połowa Polaków przyznaje, że nie wyobraża sobie oglądania meczu bez jedzenia, a ponad 80% sportowymi emocjami zamierza dzielić się z bliskimi . Dla wielu z nich jest to także okazja do czerpania radości z jedzenia. Jak wynika z raportu „Jedzenie a piłkarskie emocje” przygotowanego na zlecenie Pyszne.pl, oficjalnego partnera tegorocznego wydarzenia, według Polaków odtworzenie atmosfery mistrzostw jest możliwe dzięki kibicowaniu w gronie przyjaciół oraz zamawianiu potraw kojarzących się z rozgrywkami.

Widowisko, na które wszyscy czekaliśmy

Właśnie rozpoczęte Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej EURO 2020 potęgują emocje kibiców, z których dwie piąte już w czasie lockdownu zaczęło oglądać więcej meczy niż wcześniej. Choć do częstego śledzenia rozgrywek przyznaje się zaledwie co trzeci Polak, to czas na oglądanie przynajmniej wybranych meczów EURO 2020 znajdzie aż 87%. Co czwarty z nas wierzy w to, że wysoka frekwencja przed telewizorami i na stadionach może przynieść szczęście naszej reprezentacji podczas ważnego meczu. Podczas turnieju lubimy dać się ponieść jedynej w swoim rodzaju energii. Sama ekscytacja związana z mistrzostwami jest dla nas niemal tak samo ważna, jak zwycięstwo polskiej drużyny.

Głodni emocji

Ponad 90% Polaków zamierza oglądać wszystkie lub wybrane mecze w domu, ale zaledwie 8% spędzi te chwile w pojedynkę. W tym roku niektórzy zdecydują się ograniczyć spontaniczne spotkania z innymi kibicami w barach i na ulicach. Nie oznacza to jednak, że zamierzamy całkowicie zrezygnować z ulubionych tradycji, a jedynie dostosować je do obecnych realiów, zapraszając do domu oraz odwiedzając rodzinę i przyjaciół. A nic tak nie dopełnia radości z oglądania wyczekiwanego meczu, jak dobre towarzystwo, głośne kibicowanie i pyszne jedzenie, które smakuje najlepiej, gdy raczymy się nim w grupie. Zgodnie z wynikami raportu możliwość dzielenia się posiłkiem z bliskimi podczas meczu jest dla nas tak samo ważna, jak jego jakość, a przy tym przeszło dwukrotnie istotniejsza niż jego cena.

Ponad 90% Polaków zamierza jeść przed, w trakcie lub po meczu, a prawie połowa przyznaje, że nie wyobraża sobie oglądania sportowego widowiska bez jedzenia. Ulubionym momentem na konsumpcję jest dla co drugiej osoby początek i pierwsza połowa spotkania dwóch reprezentacji. Ze względu na wygodę, potrzebę zrelaksowania się i skupienia na meczu oraz chęć spróbowania z tej okazji czegoś specjalnego, co czwarty z nas planuje zamówić na mecz jedzenie z dowozem.

Jedzenie jako część rytuału

Co druga osoba jest zdania, że dzięki jedzeniu oglądanie meczu jest jeszcze lepsze . Co trzecia zaczyna w trakcie rozgrywki odczuwać wzmożony apetyt, zwłaszcza gdy w grę wchodzą silne emocje. Dla 30% jedzenie w trakcie śledzenia potyczek sportowych to część rytuału, swoisty element obowiązkowy.

Podczas gdy reprezentacja Biało-Czerwonych szykuje się do starć ze Słowacją, Hiszpanią i Szwecją, ponad połowa Polaków przyznaje, że ich ulubionym jedzeniem w trakcie meczu jest pizza. Mimo to spróbowanie dań, które wywodzą się z kuchni rywalizujących danego dnia drużyn wydaje się być bardzo ciekawym eksperymentem – trzy na cztery osoby wskazały, że chętnie zjadłoby posiłek tradycyjny dla kraju przeciwnika. Cenimy kulturę kulinarną krajów europejskich, ale w głębi duszy pozostajemy smakowymi patriotami – prawie połowa z nas za najlepszą uważa kuchnię polską. Na drugiej pozycji znalazła się kuchnia włoska, wskazana przez 30% Polaków.

Miłość do piłki jest równie silnie zakorzeniona w polskiej kulturze, co miłość do jedzenia. Nic dziwnego – uwielbiamy dzielić się sportowymi emocjami tak samo, jak kochamy dobrze zjeść. Połączenie tych dwóch światów – piłki i jedzenia – jest naturalne i sprawia, że przeżywanie takiego wydarzenia jak Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej jest jeszcze pełniejsze i bardziej radosne. Partnerstwo EURO 2020 i Pyszne.pl, najpopularniejszego serwisu do zamawiania jedzenia online w kraju, to przede wszystkim zaproszenie wszystkich Polaków do wspólnej celebracji tego jedynego w swoim rodzaju widowiska. Serwis przygotował z jego okazji wyjątkowe atrakcje dla każdego, w tym konkursy, w których nagrodą są bilety na EURO 2020 wraz z przelotem i transportem oraz mnóstwo wyjątkowych promocyjnych zestawów kibica.

Najnowsze

PGZ Stocznia Wojenna Sponsorem Meczu Arki Gdynia

Sponsorem Meczu Arki Gdynia ze Stalą Stalowa Wola została PGZ Stocznia Wojenna Stocznia już drugi raz wspiera klub PGZ Stocznia ...

Całość ›

Firma Kaliński przedłużyła współpracę z PSŻ Poznań

Bardzo dobry sezon PSŻ Poznań spowodował, że sponsorzy jeszcze chętniej przedłużają swoje umowy, z klubem na kolejny rok zostanie ...

Całość ›

PGE GiEK Skry Bełchatów i Röben Polska już ponad 20 lat razem

Röben Polska, firma z ponad 160-letnią historią w produkcji ceramicznych materiałów budowlanych, pozostała częścią Skry ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›