Największe kolarskie wydarzenia w Eurosporcie do 2025 roku
Tour de France i Vuelta a Espana w dalszym ciągu będzie transmitowana przez Eurosport. Stacja od początku swojej obecności w Polsce pokazuje największe kolarskie wydarzenia.
W Polsce Eurosport transmituje Tour de France od 1991 roku. W zeszłym roku stacja przez 10 miesięcy transmitowała najważniejsze kolarskie wydarzenia, w tym Tour de Pologne.
Nowa umowa określa, że Eurosport pozostanie wyłącznym nadawcą Tour de France na 38 rynkach. Są to: Polska, Albania, Armenia, Austria, Azerbejdżan, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czarnogóra, Czechy, Cypr, Estonia, Finlandia, Grecja, Gruzja, Irlandia, Islandia, Izrael, Kazachstan, Kosowo, Kirgistan, Liechtenstein, Litwa, Łotwa, Macedonia Północna, Malta, Mołdawia, Rosja, Rumunia, Serbia, Szwecja, Tadżykistan, Turcja, Turkmenistan, Ukraina, Uzbekistan, i Węgry.
Natomiast La Vuelta transmitowana będzie przez Eurosport na wyłączność w 50 krajach. Są nimi: Polska, Albania, Andora, Armenia, Austria, Azerbejdżan, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czarnogóra, Czechy, Cypr, Estonia, Finlandia, Francja, Grenlandia, Gruzja, Irlandia, Islandia, Izrael, Kazachstan, Kosowo, Kirgistan, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Macedonia Północna, Malta, Mołdawia, Maroko, Monaco, Portugalia, Rosja, Rumunia, San Marino, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Tadżykistan, Turcja, Turkmenistan, Ukraina, Uzbekistan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy i Wyspy Owcze.
– „Fani sportu są w centrum wszystkiego, co robimy. Cieszymy się, że możemy dać im możliwość śledzenia każdej sekundy najważniejszych wydarzeń w kolarskim świecie. Nasze zespoły digitalowe i produkcyjne pozwalają nam na przenoszenie widzów w samo centrum sportowej akcji. Dajemy kibicom możliwość nie tylko oglądania najlepszych kolarskich treści, ale także pełnej interakcji z nimi na wszystkich urządzeniach, kiedy chcą i gdzie chcą. Cały czas wprowadzamy innowacyjne rozwiązania, takie jak umieszczenie Bradleya Wigginsa na motocyklu, jadącym w środku peletonu” – skomentował podpisanie umowy Andrew Georgiou, szef Eurosport i Global Sports Rights& Sports Marketing Solutions.