Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Najbardziej znani sponsorzy sportu

Ze sponsoringiem sportu Polacy najczęściej kojarzą firmy: PKN Orlen, Adidas oraz Nike, temu tematowi przyjżał się ARC Rynek i Opinia.

Przyglądając się najpopularniejszym dyscyplinom sportowym wyraźnie widać jednak marki, które są bardziej kojarzone z poszczególnymi dyscyplinami, ze względu na wieloletnie zaangażowanie. Takim przykładem jest choćby Plus, który na poziomie ogólnym jako sponsor sportu kojarzony jest spontanicznie przez 9% osób, a już jako sponsor siatkówki przez 37% badanych – wynika z najnowszego raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.

Zaangażowanie w działalność sponsoringową to bardzo ważny element budowania wizerunku firmy. Niemal 2/3 Polaków uważa, że sponsorzy pozytywnie wpływają na rozwój polskiego sportu. Blisko połowa badanych (48%) twierdzi, że korzystniej ocenia firmy zaangażowane w sponsoring. Które firmy są w największym stopniu kojarzone ze sponsoringiem sportu?

Źródło: Sponsoring Monitor 2019, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2020

Warto przyjrzeć się kwestii rozpoznawalności sponsorów w ramach poszczególnych dyscyplin. Są takie dyscypliny, jak na przykład siatkówka, która jest niemal zdominowana przez jednego sponsora, są i takie, jak skoki narciarskie, gdzie wszyscy czołowi sponsorzy są niemal w takim samym stopniu kojarzeni z tą dyscypliną. Znajomość spontaniczna sponsorów w najbardziej popularnych dyscyplinach sportowych.

Najbardziej znani sponsorzy sportu w najbardziej popularnych dyscyplinach (znajomość spontaniczna), 2018 versus 2019

Źródło: Sponsoring Monitor 2019, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2020  
Źródło: Sponsoring Monitor 2019, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2020  
Źródło: Sponsoring Monitor 2019, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2020 
Źródło: Sponsoring Monitor 2019, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2020 
Źródło: Sponsoring Monitor 2019, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2020 

– “Sponsoring sportu jest dużo bardziej zauważalny niż sponsoring kultury czy zaangażowanie w działalność społeczną. W przypadku sportu publiczność przywykła już do sponsorów, jest większa akceptacja na pojawiające się choćby na ubraniach czy sprzęcie sportowców logotypy. Kultura i działalność społeczna jest w mniejszym stopniu kojarzona z dużymi nakładami finansowymi, a więc ekspozycja sponsorów też jest subtelniejsza. Z drugiej strony z naszego badania wynika, że zdecydowanie najlepiej oceniane są firmy angażujące się właśnie w działalności społeczna czy ekologiczną. Jest to również charakterystyczne dla młodszego pokolenia, które na te tematy wydaje się być bardziej wyczulone. Warto podkreślić, że sponsoring coraz częściej traktowany jest przez firmy jako część należąca do szeregu działań związanych z odpowiedzialnym biznesem. Rola sponsoringu przez ostatnie kilkanaście lat się zmieniła. Wcześniej zwracano uwagę w dużej mierze na wartość sprzedażową i marketingową sponsoringu, teraz znacznie częściej na wymiar społeczny. Cieszy fakt, że sponsoring bezsprzecznie jest oceniany pozytywnie przez odbiorców, którzy zdają sobie sprawę z tego, że bez sponsorów i sport i kultura i wiele innych obszarów nie mogłoby się rozwijać” – komentuje dr Adam Czarnecki, Wiceprezes ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2019 roku zastosowano mix metod ilościowych – wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia  epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1507 wywiadów CATI oraz N=3671 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.  

Najnowsze

Bricoman na dłużej z Widzewem

Dobra współpraca oraz wspólne dążenie do budowania społeczności to powody, dla których Bricoman Łódź przedłużył umowę ...

Całość ›

Nowa identyfikacja wizualna Chrobrego Głogów S.A.

Spółka Chrobry Głogów wprowadziła nową identyfikacją wizualną Nowy logotyp została spółka zajmująca się stadionem oraz klubem ...

Całość ›

Noho Investment sponsorem Garbarni

Firma Noho Investment została sponsorem Garbarni Kraków i będzie wspierać Klub przez najbliższy rok Umowa przewiduje także ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›

This message is only visible to admins.

Problem displaying Facebook posts.
Click to show error

Error: An access token is required to request this resource.
Type: OAuthException
Solution: See here for how to solve this error
This error message is only visible to WordPress admins

Warning: The account for sponsoringsport.pl needs to be reconnected.
Due to Instagram platform changes on March 2, 2020, this Instagram account needs to be reconnected to allow the feed to continue updating. Reconnect on plugin Settings page