Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Najbardziej medialni piłkarze października

Październik obfitował w wiele piłkarskich wydarzeń, to odbiło się na medialności polskich zawodników.

Po wrześniowym meczu wyjazdowym z Kazachstanem polscy piłkarze w październiku rozegrali dwa kolejne mecze w ramach eliminacji do Mistrzostw Świata 2018. Wiodącą postacią kadry okazał się po raz kolejny Robert Lewandowski, który strzelił w tym czasie aż cztery bramki dla naszej reprezentacji. Bardzo dobra gra w kadrze i Bayernie Monachium zagwarantowała kapitanowi naszej kadry pierwsze miejsce w cyklicznym rankingu „Polska Piłka” przygotowanym przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Robert Lewandowski zgromadził w październiku o połowę publikacji więcej niż w poprzednim miesiącu. Najczęściej o królu strzelców Bundesligi pisali dziennikarze portali Sport.pl, Eurosport.onet.pl, Sport.interia.pl, Sport.tvp.pl i Przegladsportowy.pl. Z kolei w przypadku prasy najaktywniej o sportowcu informowały tytuły „Sport”, „Przegląd Sportowy” oraz „Piłka Nożna”. W zestawieniu najbardziej medialnych piłkarzy czołowych lig zagranicznych za kapitanem naszej reprezentacji znalazł się Arkadiusz Milik. Zgromadził on o ponad 1 tys. publikacji mniej od Roberta Lewandowskiego. Piłkarz włoskiego SSC Napoli to największy pechowiec październikowych meczów eliminacyjnych naszej kadry. Milik, który fantastycznie zaczął sezon w Serie A i Lidze Mistrzów w barwach klubu z Neapolu, z powodu kontuzji opuścił murawę już po pierwszej połowie meczu z Danią. Jak się później okazało, Polak doznał poważnej kontuzji i będzie pauzował kilka miesięcy. Na trzeciej pozycji rankingu uplasowała się podpora naszej defensywy – Kamil Glik. Po przenosinach kapitana Torino FC do AS Monaco, media jeszcze zwiększyły zainteresowanie stoperem naszej kadry.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy w październiku 2016 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

Robert Lewandowski w październiku również najczęściej był obecny na okładkach tytułów prasowych. Jego nazwisko pojawiło się na pierwszych stronach gazet cztery razy częściej, niż nazwisko drugiego piłkarza w tej klasyfikacji – Arkadiusza Milika. RL9 najczęściej pojawiał się na okładkach „Sportu” i „Przeglądu Sportowego”. Na kolejnych pozycjach w tym zestawieniu znaleźli się ex aequo Łukasz Fabiański, Kamil Grosicki i Kamil Glik.

Wykres 2. TOP 5 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących na okładkach tytułów w październiku 2016 (prasa i wybrane strony internetowe)

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›