Najbardziej medialni ludzie w polskim sporcie 2017
Forbes przyjrzał się medialności polskich sportowców, na jej cele stanął Robert Lewandowski.
W największych serwisach internetowych w kraju publikacje dotyczące piłkarza Bayernu Monachium wygenerowały ekwiwalent reklamowy o wartości 142,4 mln złotych. Podczas ostatniego roku (od 1 sierpnia 2016 do 31 lipca 2017 roku) w największych rodzimych serwisach internetowych pojawiło się niemal 30 tys. publikacji z udziałem Roberta Lewandowskiego.
Na drugim miejscu znalazł się Kamil Stoch. Skoczek pojawił się w 17 tys. publikacji, które przyniosły 78,8 mln złotych ekwiwalentu reklamowego.
Trzecie miejsce w zestawieniu przygotowanym przez Pentagon Research – z 16 tys. publikacji i ekwiwalentem szacowanym na 74,1 mln zł – zajął Adam Nawałka, trener piłkarskiej reprezentacji Polski (przed rokiem był drugi w zestawieniu). To nie jedyny szkoleniowiec, o którym w ciągu ostatnich 12 miesięcy regularnie pisały media.
W czołówce 20 najbardziej medialnych przedstawicieli sportu najwięcej jest osób związanych z piłką nożną oraz skokami narciarskimi. Cały ranking można znaleźć na stronie Forbes – LINK.
Źródło: Forbes