Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Nagrody DEMES 2018 rozdane

Nagrody Biznesu Sportowego – DEMES zostały wręczone już po raz 15 w ramach konferencji Forum Sportu i Biznesu SPORTBIZ.

13 marca 2019 roku w Centrum Olimpijskim PKOl odbyła się XV Gala Sportu i Biznesu, podczas której ogłoszono zwycięzców prestiżowych Statuetek DEMES za rok 2018. Uroczystość odbyła się w ramach konferencji Forum Sportu i Biznesu SPORTBIZ, będącej najważniejszym wydarzeniem integrującym świat sportu i biznesu w Polsce. Nagrodami zostały uhonorowane osoby, firmy, organizacje i projekty, które w szczególnym stopniu przyczyniły się do rozwoju polskiego sportu, a także miały największy wpływ na budowanie relacji między sportem a biznesem. Statuetki wręczono w 14 kategoriach, zwycięzców dwunastu kategorii wyłoniła Kapituła Statuetek, w której skład wchodzą wybitni specjaliści zajmujący się marketingiem sportowym, przedstawiciele świata nauki i mediów. W kategorii SuperDEMES i DEMES Zagraniczny nagrody specjalne przyznał organizator.

Po raz drugi z rzędu Statuetkę DEMES w kategorii Sportowy Wizerunek otrzymał reprezentant Polski i czterokrotny olimpijczyk, Kamil Stoch. Kapituła Statuetek przy ocenie brała pod uwagę czynniki takie, jak osobowość, sukcesy sportowe, medialność i promocja, a także jakość sponsoringu. Rozpatrując kandydatury pod tym kątem, rok 2018 zdecydowanie należał do polskiego skoczka, który oprócz osiągania sukcesów sportowych równie skutecznie buduje swój wizerunek i współpracę ze sponsorami. Kapituła Statuetek doceniła również markę 4F, należącą do spółki OTCF, która została nagrodzona w kategorii Sponsor Sportu. Firma ta ma kluczowe znaczenie dla rozwoju sportu, będzie sponsorem 7 narodowych reprezentacji podczas letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio 2020, angażuje się w międzynarodowe imprezy sportowe, współpracuje z federacjami sportowymi, ale też wspiera młodych zawodników.

W kategorii Organizacja Sportowa, której partnerem była firma Joma, zwyciężył Polski Komitet Paraolimpijski, który promowanie idei ruchu paraolimpijskiego łączy z nowoczesnymi formami promocji, stając się atrakcyjnym partnerem biznesowym. Statuetkę DEMES dla najlepszego Obiektu Sportowego otrzymał Stadion Śląski w Chorzowie. Natomiast Paweł Wilkowicz zwyciężył w kategorii Osobowość Mediów, której partnerem został BGŻ BNP Paribas.

Wydarzeniem Sportowym 2018 roku ogłoszono Enea IRONMAN 70.3 Gdynia. Ocena tej kategorii opierała się na takich elementach jak ranga sportowa imprezy, promocja i marketing czy współpraca ze sponsorami. Wydarzenie w Gdyni to jedyne zawody IRONMAN 70.3 w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. W doskonały sposób łączą one promowanie sportu, akcje charytatywne i nawiązywanie relacji sponsoringowych.

Kapituła Nagród Biznesu Sportowego zdecydowała, że w świecie mediów społecznościowych najlepiej odnajduje się LOTTO Ekstraklasa, natomiast Video Sportowe 2018 roku to dzieło Amp Futbol Polska – „Droga do marzeń”.

Podobnie jak Kamil Stoch, również Grupa LOTOS może pochwalić się kolejną już Statuetką DEMES. Produkcja „Razem Tworzymy Naj” została wybrana najlepszą Kampanią Marketingową.

W kategorii Aktywne Społeczeństwo Nagrodę Biznesu Sportowego otrzymała Fundacja Orły Sportu za projekt Lokalny Animator Sportu. W branży e-sportowej sukcesem podczas tegorocznej Gali może poszczycić się firma ESL Polska. Ostatnia kategoria to tegoroczna nowość – Sportowe Miasto. Według Kapituły Statuetek na ten tytuł w największym stopniu zasłużyło miasto Poznań.

Organizator XV Gali Sportu i Biznesu, firma SportWin, przyznała również Nagrody Biznesu Sportowego w dwóch kategoriach specjalnych. SuperDEMESa w imieniu telewizji Polsat Sport odebrał Marian Kmita, natomiast DEMES Zagraniczny przyznany został brytyjskiej agencji EXTREME, która jest liderem na rynku marketingu sportów ekstremalnych.

Gratulacje dla wszystkich zwycięzców i finalistów!

Oto pełna lista zdobywców Nagród Biznesu Sportowego – Statuetek DEMES za rok 2018:

  • Sportowy Wizerunek – Kamil Stoch
  • Sponsor Sportu – 4F
  • Organizacja Sportowa – Polski Komitet Paraolimpijski
  • Obiekt Sportowy – Stadion Śląski w Chorzowie
  • Wydarzenie Sportowe – Enea IRONMAN 70.3 Gdynia
  • Osobowość Mediów – Paweł Wilkowicz
  • Aktywne Społeczeństwo – Fundacja Orły Sportu – Lokalny Animator Sportu
  • Kampania Marketingowa – Grupa LOTOS „Razem Tworzymy Naj”
  • Video Sportowe – Amp Futbol Polska „Droga do marzeń”
  • Social Media – LOTTO Ekstraklasa
  • e-Sport – ESL Polska
  • Sportowe Miasto – Poznań
  • Kategorie specjalne:
  • SuperDEMES – Polsat Sport
  • DEMES Zagraniczny – EXTREME

Najnowsze

Premier przedstawił „Plan dla piłki” w siedzibie Ekstraklasy S.A.

„Plan dla piłki” - projekt systemowych rozwiązań ukierunkowanych na rozwój polskiego futbolu – został zaprezentowany i omówiony ...

Całość ›

Krispol i Nice sponsorem Speedway Grand Prix of Poland

Firmy KRISPOL i Nice wspólnie zostały sponsorem zbliżającej się rundy Boll Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland Boll Warsaw FIM ...

Całość ›

PGE Skra najbardziej medialnym klubem w PlusLidze

Mimo że PGE Skra ma za sobą słodko-gorzki sezon, wciąż pozostaje najpopularniejszą siatkarską drużyną w Polsce, bełchatowski klub ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›

Premier przedstawił „Plan dla piłki” w siedzibie Ekstraklasy S.A.
#sponsoringsport #ekstraklasa #pilkanozna https://t.co/Sv56uKmk57