Na czele tabeli medialności kolejny raz Legia Warszawa
Legia Warszawa kolejny miesiąc z rzędu znajduje się na szczycie medialnego zestawienia drużyn LOTTO Ekstraklasy – wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
„Legioniści” w sierpniowych potyczkach na arenie europejskiej skompromitowali się w pojedynkach z mistrzami Słowacji i Luksemburga, o czym dziennikarze we wrześniu wciąż przypominali. Przyszła jednak pora na ocieplenie wizerunku klubu.
Dużym zainteresowaniem mediów cieszyło się starcie Warszawiaków z Lechem Poznań. Tym razem „Legioniści” nie zawiedli ani swoich kibiców, ani oczekiwań ekspertów i dziennikarzy. W prasie sportowej i ogólnoinformacyjnej znowu zaczęły się ukazywać pozytywne komentarze na temat klubu. „To będzie nowa Legia”, „Legia na wyższych obrotach” – zapewniały nagłówki gazet. Punktem kulminacyjnym wrześniowych rozrywek było zwycięskie spotkanie Legii z klubem Miedź Legnica. Media chwaliły wyśmienitą grę Cafu, Carlitosa, a także Dominika Nagy.
„Kolejorz” w zestawieniu najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy z miejsca drugiego spadł na trzecie. Za plecami polskiego mistrza znalazła się we wrześniu Wisła Kraków – na jej temat opublikowano w sumie 2 738 materiałów.
Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy we wrześniu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)
W Fortunie 1. lidze, w porównaniu do poprzedniego rankingu, sytuacja na podium nie uległa poważnym zmianom. GKS Katowice z niewielką przewagą nad konkurentami nadal przewodzi stawce. Wiele publikacji o „Gieksie” wygenerowały we wrześniu kwestie organizacyjne, między innymi odejście trenera Jacka Paszulewicza. Sandecja Nowy Sącz odebrała wysoką pozycję Stali Mielec, która od wielu miesięcy zajmowała drugie miejsce w zestawieniu najbardziej medialnych klubów Fortuny 1. ligi. W połowie analizowanego okresu media chwaliły podopiecznych Tomasza Kafarskiego, że jak do tej pory wygrali oni wszystkie mecze na własnym stadionie. Na temat drużyny ukazało się 865 materiałów.
W zestawieniu polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach od wielu miesięcy Robert Lewandowski nie ma sobie równych. Co więcej – nic nie wskazuje na to, aby coś miało się w tej kwestii zmienić. Gazety podkreślały dumnie, że od kiedy wróciła Liga Mistrzów, pojawiła się także na nowo mistrzowska forma „Lewego”. Pod koniec analizowanego okresu piłkarz strzelił swojego 46. gola w Champions League, co skończyło się zwycięstwem Bayernu w spotkaniu z Benfiką. We wrześniu za plecami Roberta Lewandowskiego znaleźli się Piotr Zieliński oraz Arkadiusz Milik – na temat pierwszego z wymienionych piłkarzy odnotowano 1 431 publikacji, co w porównaniu do poprzedniego miesiąca oznacza wzrost liczby materiałów niemal o 82%.
Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich we wrześniu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)
„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,7 mln informacji.