Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

MMA mniej medialne niż w 2017

Ubiegłoroczne wyniki medialności MMA okazały się nieco niższe od danych za rok 2017. Mieszane sztuki walki zebrały łącznie 45 849 publikacji, czyli o 4 proc. mniej względem poprzednich 12 miesięcy. To pierwszy spadek od sześciu lat, ale nadal stanowi rezultat 3-krotnie wyższy niż w roku 2013.

Z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, przygotowanej dla MMARocks.pl wynika, że największy, bliski 11 proc. spadek w liczbie doniesień w 2018 r., MMA odnotowało w prasie. W internecie wyniósł on niecałe 5 proc. Natomiast w radiu i telewizji wyemitowano o prawie 11 proc. materiałów więcej niż w roku 2017 i był to najlepszy wynik w ciągu badanych 6 lat.

– „Przyczyn spadku liczby medialnych informacji o MMA jest zapewne kilka. Z tych najważniejszych można wymienić oczywiście ogromną galę KSW 39: Colosseum, która w roku 2017 wzbudziła gigantyczne zainteresowanie mediów i była jak do tej pory największym wydarzeniem przygotowanym przez KSW” – komentuje Jacek Łosak, redaktor naczelny MMABiznes.pl i redaktor serwisu MMARocks.pl. – „W roku 2018 zabrakło jednak nie tylko tak dużego wydarzenia, ale również dwóch lokomotyw promocyjnych organizacji, czyli Mariusza Pudzianowskiego i Popka, którzy w ostatnich dwunastu miesiącach walczyli tylko raz, a rok wcześniej zanotowali po dwa występy” – dodaje.

Podobna sytuacja dotyczy dwóch kluczowych dla MMA organizacji: KSW i UFC. Pierwsza zgromadziła w ubiegłym roku 17 600 informacji – o 1 300 mniej niż w 2017. UFC wymieniono w 11 500 publikacjach, co odpowiednio stanowiło wynik słabszy o 1 100.

– „Patrząc na markę UFC, warto zauważyć, że rok 2017 był dla najbardziej medialnej polskiej gwiazdy w organizacji – Joanny Jędrzejczyk, rokiem wyjątkowym, bowiem właśnie wówczas niespodziewanie utraciła swój pas mistrzowski i przegrała również rewanżowe starcie z Rose Namajunas. Wszystko to wzbudziło pokaźną medialną zawieruchę, której w roku 2018 zabrakło” – uzasadnia Jacek Łosak.

Podsumowując, słabszy wynik MMA w mediach w ubiegłym roku, nie musi być oznaką mniejszego zainteresowania mediów tą dyscypliną. Raczej złożyło się na niego kilka okoliczności, w tym także ważne wydarzenia sportowe z innych dziedzin, które przykuły uwagę dziennikarzy, nie sprzyjając pobiciu kolejnego rocznego rekordu w liczbie publikacji.

 

Najnowsze

4F Change – marka dba o środowisko

4F Change to nazwa programu realizowanego przez 4F, w ramach którego powstały strefy Wear Fair z używanymi ubraniami w wybranych ...

Całość ›

Arkadiusz Tymiński na czele Stomilu

Arkadiusz Tymiński, wiceprezes Zarządu spółki Stomil Olsztyn SA, został jedynym członkiem Zarządu po rezygnacji przez Łukasza ...

Całość ›

DiMedical Sponsorem Strategicznym Widzewa Łódź

Centrum Medycyny Klinicznej DiMedical zostało Sponsorem Strategicznym Widzewa Łódź - umowa obowiązywać będzie do końca sezonu ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.

 

Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera

Znam i akceptuję
regulamin

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od portalu Sponsoring Sport.pl z siedzibą w Dąbrowie,  ul. Piaskowa 9/4, 62-070 Dąbrowa. Firma wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla Sądu w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem NIP: 777-299-76-75, REGON: 368988510.