fbpx Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

MMA ma duży udział w polskim sponsoringu

Sponsoring sportowy w świecie MMA rozwija się bardzo szybko, a według najnowszego raportu agencji Pentagon Research, wartość telewizyjna sponsoringu sportowego w 2017 roku w Polsce wyniosła aż 4,3 mld złotych.

Co jednak ważne, mieszane sztuki walki miały w tym wyniku swój znaczący udział. Kategoria sztuki walki, która według autorów badania obejmuje głównie MMA, trafiła na siódmą pozycję zestawienia generując ponad 101 milionów złotych wartości mediowej eskpozycji sponsorskich.

Natomiast patrząc pod kątem liczby ekspozycji logotypów różnych marek, w tym takich sponsorów jak Blachy Pruszyński czy STS, którzy współpracują z organizacją KSW, MMA zajęło pozycję czwartą, tuż za piłką nożną, siatkówką mężczyzn i żużlem.

Patrząc pod kątem samej wartości mediowej telewizyjnych ekspozycji sponsorskich MMA przeskoczyło takie dyscypliny jak: boks, piłkę ręczną, lekkoatletykę, hokej, tenis ziemny czy rajdy terenowe. Natomiast porównując liczby ekspozycji, mieszane sztuki walki wyprzedziły również skoki narciarskie, kolarstwo szosowe czy siatkówkę kobiet.

W rankingu grup telewizyjnych, ze względu na wysokość wartości mediowej sponsorów sportu, pierwsze miejsce zajęła Grupa Polsat.

Analiza przeprowadzona przez firmę Pentagon Research obejmowała następujące kanały telewizyjne: TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Polonia, Polsat, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Super Polsat, Polsat News, TV4, TVN, TVN Turbo, TVN 24, TVP Sport, Eurosport 1, Eurosport 2, nSport+, Canal+, Canal+Sport i Canal+Sport 2. Monitorowane pod kątem ekspozycji sponsorskich były programy sportowe (w tym wiadomości), w których pokazywane są imprezy polskie bądź z udziałem polskich sportowców.

Najnowsze

PGNiG Superligi zmienia formułę i system wyłanianie Mistrza

W sezonie 2018/2019 PGNiG Superliga zagra w zmienionej formule Dwie tabele w rundzie zasadniczej zamieni jedna zbiorcza Następnie ...

Całość ›

Ekstraklasa z nowym kontraktem z LOTTO i PKO Bankiem Polskim

Ekstraklasa rozpoczyna trzyletnią współpracę z dwoma markami należącymi do największych firm w Polsce: Totalizatora Sportowego i PKO ...

Całość ›

Dwa miliony widzów obejrzało mecz Legia – Cork w TVP

Wtorkowy, zwycięski mecz rewanżowy I rundy eliminacji Ligi Mistrzów UEFA pomiędzy Legią Warszawa a Cork City FC, okazał się hitem ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›
Wywiad

Maciej Czupryna – Dyrektor ds. Handlu MKS Cracovia

Nowy sklep kibica, wyróżnienia, sponsorzy oraz ciekawe plany biznesowe Posłuchajcie jak wygląda dział handlowy Cracovii, o którym w wywiadzie opowie jego Dyrektor, Maciej Czupryna   Paweł Żyliński, Redaktor Naczelny Sponsoring Sportpl: Cracovia to specyficzny klub, mają Państwo ...

Całość ›

PGNiG Superligi zmienia formułę i system wyłanianie Mistrza.
#sponsoringsport #pilkareczna #pgnigsuperliga https://t.co/SxLEG5zuD5

Ekstraklasa przedłuża umowę z Totalizatorem Sportowym i podpisuje kontrakt z PKO.
#sponsoringsport #lotto #pko https://t.co/XJAJPCbAZB