MMA ma duży udział w polskim sponsoringu
Sponsoring sportowy w świecie MMA rozwija się bardzo szybko, a według najnowszego raportu agencji Pentagon Research, wartość telewizyjna sponsoringu sportowego w 2017 roku w Polsce wyniosła aż 4,3 mld złotych.
Co jednak ważne, mieszane sztuki walki miały w tym wyniku swój znaczący udział. Kategoria sztuki walki, która według autorów badania obejmuje głównie MMA, trafiła na siódmą pozycję zestawienia generując ponad 101 milionów złotych wartości mediowej eskpozycji sponsorskich.
Natomiast patrząc pod kątem liczby ekspozycji logotypów różnych marek, w tym takich sponsorów jak Blachy Pruszyński czy STS, którzy współpracują z organizacją KSW, MMA zajęło pozycję czwartą, tuż za piłką nożną, siatkówką mężczyzn i żużlem.
Patrząc pod kątem samej wartości mediowej telewizyjnych ekspozycji sponsorskich MMA przeskoczyło takie dyscypliny jak: boks, piłkę ręczną, lekkoatletykę, hokej, tenis ziemny czy rajdy terenowe. Natomiast porównując liczby ekspozycji, mieszane sztuki walki wyprzedziły również skoki narciarskie, kolarstwo szosowe czy siatkówkę kobiet.
W rankingu grup telewizyjnych, ze względu na wysokość wartości mediowej sponsorów sportu, pierwsze miejsce zajęła Grupa Polsat.
Analiza przeprowadzona przez firmę Pentagon Research obejmowała następujące kanały telewizyjne: TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Polonia, Polsat, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Super Polsat, Polsat News, TV4, TVN, TVN Turbo, TVN 24, TVP Sport, Eurosport 1, Eurosport 2, nSport+, Canal+, Canal+Sport i Canal+Sport 2. Monitorowane pod kątem ekspozycji sponsorskich były programy sportowe (w tym wiadomości), w których pokazywane są imprezy polskie bądź z udziałem polskich sportowców.