Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Minister Witold Bańka szefem WADA

We wtorek podczas głosowania wybrano polskiego ministra Sportu i Turystyki, Witolda Bańkę na szefa WADA.

14 maja 2019 r. w Montrealu podczas specjalnego posiedzenia reprezentantów władz publicznych w WADA odbyło się głosowanie nad kandydaturą na stanowisko szefa Światowej Agencji Antydopingowej. Zwyciężył Minister Witold Bańka. Jego kontrkandydatem był Marcos Diaz – Wiceminister ds. sportu Dominikany, były członek Zarządu WADA. Nowy szef organizacji przejmie stery 1 stycznia 2020 roku.

Oficjalnie kandydatura Ministra Witolda Bańki zostanie zatwierdzona przez Zarząd organizacji podczas Światowej Konferencji Antydopingowej, która odbędzie się w listopadzie 2019 roku w Katowicach. Zakłada się, że podczas tego wydarzenia Katowice odwiedzi około 2 000 przedstawicieli wszystkich środowisk zaangażowanych w walkę z dopingiem w sporcie z całego globu. Podczas konferencji zostaną także zatwierdzone zmiany w Światowym Kodeksie Antydopingowym. Wydarzenie organizowane w Polsce będzie piątą edycją cyklicznej imprezy. Poprzednie odbyły się w Lozannie, Kopenhadze, Madrycie i Johannesburgu.

Witold Bańka pełni funkcję Ministra Sportu i Turystyki od 2015 roku. W maju 2017 roku został wybrany przedstawicielem Europy w Komitecie Wykonawczym WADA. 30 stycznia br. w Strasburgu państwa członkowskie Rady Europy wybrały go jako swojego kandydata na szefa Światowej Agencji Antydopingowej.

Zasadnicze punkty programu Ministra Witolda Bańki:

  • budowa silnej sieci NADO (Narodowych Organizacji Antydopingowych) finansowanych m.in. ze środków Funduszu Solidarności Antydopingowej,
  • zwiększenie zaangażowania zawodników w walkę z dopingiem w sporcie,
  • zmiana podejścia do kwestii akredytowanych laboratoriów antydopingowych, poprzez m.in. sukcesywne zwiększanie ich liczby,
  • zapewnienie ścisłej współpracy między rządami, ruchem sportowym, NADO
    i wszystkimi interesariuszami.

Przewodnictwo w WADA sprawują rotacyjnie rządy oraz ruch sportowy. Ustępujący szef WADA, Sir Craig Reedie, reprezentuje ruch sportowy. Stąd kolejna osoba kierująca tą organizacją wywodzi się ze struktur rządowych.

Światowa Agencja Antydopingowa (WADA)

To najważniejsza organizacja zajmująca się zwalczaniem dopingu w sporcie. Powstała w 1999 r. ze wspólnej inicjatywy Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego i władz publicznych całego świata, które podpisały w tej sprawie specjalną deklarację. Zadaniem WADA jest wyznaczanie standardów walki z dopingiem oraz ich monitorowanie. Flagowym projektem Agencji jest Światowy Kodeks Antydopingowy i dokumenty niższego rzędu – międzynarodowe standardy, które wspólnie służą harmonizacji działań w zakresie walki z dopingiem.

Najnowsze

Janicki nowym Prezesem Pierwszej Ligi Piłkarskiej

Na Walnym Zgromadzeniu, które było reprezentowane przez 18 klubów w siedzibie Polskiego Związku Piłki Nożnej, wybrano nowego prezesa ...

Całość ›

Firma PENALTY nowym sponsorem technicznym Radomiaka

Brazylijska firma Penalty będzie sponsorem technicznym Radomiaka co najmniej przez dwa najbliższe sezony Na specjalnie zwołanej ...

Całość ›

Legia najlepsza w mediach, Piątek przed Lewandowskim

W czerwcu - najmniej medialnym miesiącu dla klubów PKO Bank Polski Ekstraklasy - to Legia Warszawa ponownie znalazła się na szczycie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›