Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Mimo problemów sportowych nadal najbardziej medialni

„Wojskowi” przegrali eliminacje do Ligi Europy – to właśnie ta informacja, w odniesieniu do Legii Warszawa, najczęściej pojawiała się w mediach w ubiegłym miesiącu. Czy w związku z tym pozycja lidera najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w sierpniu przypadła Wiśle Kraków?

W sierpniu o Wiśle Kraków bardzo często informowano w kontekście wielu ciekawych – a więc także medialnych – transferów, ale przede wszystkim Derbów Krakowa. Niestety to ostatnie wydarzenie zasłynęło ze skandalicznej oprawy „kibiców” Wisły. Podczas meczu z Cracovią powiesili oni transparent, na którym znalazła się zamaskowana osoba i krzyże, symbolizujące zabitych kibiców klubu z drugiej strony Błoń. Do tego na trybunach znalazły się dwa transparenty: „Boże miej litość dla naszych wrogów”, „bo jak widzisz my jej nie mamy”. Najczęściej o Wiśle informował „Dziennik Polski” (aż 242 publikacje) oraz gol24.pl. Wśród autorów prym wiedli Michał Trela (Przegląd Sportowy) oraz Bartosz Karcz (media grupy Polska Press) – po 59 informacji. Dalej znaleźli się Maciej Kmita (sportowefakty.wp.pl) – 55 materiałów oraz Mateusz Miga (Przegląd Sportowy) – 41.

W odniesieniu do Legii Warszawa wiodącym tematem był przegrany dwumecz eliminacji Ligi Europy z Sheriffem Tyraspol. Najwięcej na ten temat napisały następujące portale: sport.pl oraz sportowefakty.wp.pl. Publikacje z wzmiankami o Legii najczęściej w sierpniu zamieszczali: Robert Błoński (Przegląd Sportowy) – 61, Antoni Bugajski (Przegląd Sportowy) – 42, Maciej Kmita (sportowefakty.wp.pl) – 35 oraz Szymon Mierzyński (sportowefakty.wp.pl) – 33. Wydarzenie to jednak sprawiło, że Legia okazała się najbardziej medialną drużyną LOTTO Ekstraklasy.

Stosunkowo najwięcej publikacji w stosunku do poprzedniego miesiąca ubyło Lechowi Poznań, który na początku sierpnia odpadł z eliminacji Ligi Europy i stracił drugie miejsce w zestawieniu. W przypadku poznańskiego klubu wiodącymi tematami w sierpniu były: powołanie do reprezentacji Polski dla Macieja Makuszewskiego oraz objęcie pierwszego miejsca w tabeli LOTTO Ekstraklasy. Głównymi mediami informującymi o Lechu w sierpniu były serwisy sportowefakty.wp.pl, sport.pl oraz gol24.pl. W przypadku najczęściej opisujących Lecha dziennikarzy można znaleźć poznańsko-ogólnopolski miks. Najchętniej o „Kolejorzu” w swoich artykułach informowali kolejno: Szymon Mierzyński (sportowefakty.wp.pl), Sebastian Szczytkowski (sportowefakty.wp.pl), Antoni Bugajski (Przegląd Sportowy), Michał Ptaszyński (futbol.pl), Maciej Lehmann (Głos Wielkopolski), Dominik Piechota (Przegląd Sportowy), Michał Trela (Przegląd Sportowy) oraz Radosław Nawrot (Gazeta Wyborcza – Poznań).

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w sierpniu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

Po raz kolejny najwyżej sklasyfikowanymi drużynami w rankingu medialności NICE 1. ligi zostały drużyny, które spadły z LOTTO Ekstraklasy: Ruch Chorzów i Górnik Łęczna. Na temat drużyny ze Śląska informowano w znacznej mierze w kontekście startu ligi z ujemnymi punktami oraz ruchach transferowych do i z klubu, a także o zakazie transferowym. Głównymi mediami były natomiast katowicki „Sport”, gol24.pl oraz sportowefakty.wp.pl. Podobny zestaw mediów najczęściej informował o Górniku Łęczna, tyle, że więcej publikacji od sportowefakty.wp.pl zamieścił Dziennik Wschodni.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn NICE 1. ligi w sierpniu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

Sierpień dla wielu lig europejskich był pierwszym pełnym miesiącem gry. Wraz z większą ilością meczów zwiększyła się także liczba publikacji o polskich piłkarzach występujących w pięciu najmocniejszych europejskich ligach. Największy awans odnotowali Kamil Glik oraz Arkadiusz Milik, którzy wskoczyli na podium zestawienia, tuż za Roberta Lewandowskiego. Ten pierwszy zaliczył bardzo udany początek sezonu francuskiej Ligue 1, a drugi zdobył przewagę nad innymi w związku z występami w eliminacjach Ligi Mistrzów oraz premierowej bramce w nowym sezonie włoskiej Serie A.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w sierpniu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,6 mln informacji.

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

Firma Kaliński przedłużyła współpracę z PSŻ Poznań

Bardzo dobry sezon PSŻ Poznań spowodował, że sponsorzy jeszcze chętniej przedłużają swoje umowy, z klubem na kolejny rok zostanie ...

Całość ›

PGE GiEK Skry Bełchatów i Röben Polska już ponad 20 lat razem

Röben Polska, firma z ponad 160-letnią historią w produkcji ceramicznych materiałów budowlanych, pozostała częścią Skry ...

Całość ›

Wąska ze wsparciem firmy Wiśniowski

Paweł Wąsek, reprezentant polskiej kadry narodowej w skokach narciarskich i zwycięzca letniego Grand Prix 2024, ogłosił nowego ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›