McDonald’s wycofuje się ze sponsorowania Igrzysk
McDonald’s zrezygnował ze sponsorowania igrzysk olimpijskich. Amerykański potentat rynku fast-foodów miał być sponsorem olimpijskim do roku 2020 – podała w piątek agencja AP.
– „Rozumiemy, że firma McDonald’s zamierza skoncentrować się na innych priorytetach biznesowych” – powiedział, cytowany przez AP, dyrektor ds. marketingu Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl) Timo Lumme.
Według MKOl „uzgodnione warunki finansowe +natychmiastowej separacji+ objęte są tajemnicą”.
Firma McDonald’s znajdowała się w gronie 13 sponsorów głównych zimowych igrzysk olimpijskich w Pjongczangu w 2018 r. oraz igrzysk letnich w Tokio w 2020 roku.
Jak przypomina AP, amerykańska sieć fast-foodów, sponsorująca igrzyska od 1976 roku, przedłużyła poprzedni kontrakt sponsorski o osiem lat. Miał on obowiązywać do 2020 roku. Sieć dysponowała wyłącznymi prawami w kategorii „detalicznych usług gastronomicznych”.
Według AP McDonald’s pozostanie sponsorem narodowym igrzysk olimpijskich 2018, zachowując prawa marketingowe na terenie Korei Południowej.
Źródło: PAP