fbpx Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Majka bardziej medialny niż Maja

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów opublikował raport z cyklu „Sportowa wojna płci”, tym razem porównując Rafała Majkę i Maję Włoszczowską.

Tym razem szala zwycięstwa przechyliła się na męską stronę. W dyscyplinach sportu rowerowego, czyli kolarstwa, Rafał Majka pokonał w medialnym pojedynku Maję Włoszczowską – wynika z czwartej analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów z cyklu „Sportowa wojna płci”.

Zawodowe kolarstwo należy do tych dyscyplin, które żywo interesują sponsorów. Nic dziwnego, skoro zmagania zawodników podczas takich imprez jak Tour de France czy Tour de Pologne śledzą na trasie rzesze kibiców, a kolejne przed telewizorami oraz w sieci. To znajduje odzwierciedlenie w liczbie doniesień medialnych.

Od 1 czerwca 2017 do 31 maja 2018 roku Majka odnotował w sumie 21 817 publikacji w internecie, social media, prasie, radiu i TV. W tym samym czasie o Włoszczowskiej wspomniano w 7 817 informacjach. Majka ilościowo zwyciężył we wszystkich mediach, natomiast Włoszczowska procentowo zyskała najwięcej w social media – aż 62% doniesień na jej temat pochodziło z sieci.

Wykres 1. Liczba publikacji na temat Mai Włoszczowskiej i Rafała Majki od 1 czerwca 2017 do 31 maja 2018

Analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów oszacowali również wartość publikacji na temat sportowców w mediach tradycyjnych. Ekwiwalent reklamowy materiałów o Mai Włoszczowskiej wyniósł 24 mln zł. Rafał Majka wyraźnie zdystansował swoją rywalkę także pod tym względem. AVE analizowanych doniesień wyniosło aż 64,5 mln zł.

Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Rafała Majki i Mai Włoszczowskiej od 1 czerwca 2017 do 31 maja 2018 w mediach tradycyjnych

Dla obojga sportowców social media przeważały w przekazie nad tradycyjnymi źródłami. Majka zebrał łącznie 11 369 wpisów i komentarzy, Włoszczowska o ponad połowę mniej, a dokładnie 4 884. Głównym kanałem wzmianek był dla nich Facebook, przy czym w przypadku kolarki serwis ten dostarczył aż 91 proc. przekazu w mediach społecznościowych (4 400 informacji). Gwiazdor kolarstwa szosowego odnotował na Facebooku 8 909 publikacji, co stanowiło 78 proc. doniesień w social media. O Majce często wspominano również na Twitterze – 2 086 materiałów (18 proc.).

Analiza „Sportowa wojna płci” to cykliczny raport, który ma na celu porównanie medialności dwojga sportowców – kobiety i mężczyzny – reprezentujących tę samą dyscyplinę sportu. Badanie obejmuje materiał z ostatniego roku. Wyniki podsumowania prezentowane są w formie infografiki.

Najnowsze

PGNiG Superligi zmienia formułę i system wyłanianie Mistrza

W sezonie 2018/2019 PGNiG Superliga zagra w zmienionej formule Dwie tabele w rundzie zasadniczej zamieni jedna zbiorcza Następnie ...

Całość ›

Ekstraklasa z nowym kontraktem z LOTTO i PKO Bankiem Polskim

Ekstraklasa rozpoczyna trzyletnią współpracę z dwoma markami należącymi do największych firm w Polsce: Totalizatora Sportowego i PKO ...

Całość ›

Dwa miliony widzów obejrzało mecz Legia – Cork w TVP

Wtorkowy, zwycięski mecz rewanżowy I rundy eliminacji Ligi Mistrzów UEFA pomiędzy Legią Warszawa a Cork City FC, okazał się hitem ...

Całość ›
Wywiad

Jacek Łosak – MMABiznes.pl, Akapit Media

Z każdym rokiem MMA w Polsce zyskuje na popularności wśród mediów, kibiców, profesjonalizuje się Jak wielką zmianę na przestrzeni kilku lat przeszło MMA, na te i inne pytanie odpowiadał Jacek Łosak, Redaktor Naczelny MMABiznespl oraz właściciel agencji Akapit Media   Paweł ...

Całość ›
Wywiad

Rafał Michalski – Prezes Blachotrapez

Blachotrapez na rynku jest już ponad 40 lat, od niedawna jednak aktywność marketingowa firmy skupiona jest w znacznym stopniu na marketingu sportowym Skąd taka zmiana, jakie korzyści niesie sponsoring w Polsce, na te pytanie odpowiedział Prezes Zarządu firmy Blachotrapez, Rafał ...

Całość ›
Wywiad

Maciej Czupryna – Dyrektor ds. Handlu MKS Cracovia

Nowy sklep kibica, wyróżnienia, sponsorzy oraz ciekawe plany biznesowe Posłuchajcie jak wygląda dział handlowy Cracovii, o którym w wywiadzie opowie jego Dyrektor, Maciej Czupryna   Paweł Żyliński, Redaktor Naczelny Sponsoring Sportpl: Cracovia to specyficzny klub, mają Państwo ...

Całość ›

PGNiG Superligi zmienia formułę i system wyłanianie Mistrza.
#sponsoringsport #pilkareczna #pgnigsuperliga https://t.co/SxLEG5zuD5

Ekstraklasa przedłuża umowę z Totalizatorem Sportowym i podpisuje kontrakt z PKO.
#sponsoringsport #lotto #pko https://t.co/XJAJPCbAZB