Lotto Ekstraklasa jeszcze chętniej oglądana
Wszystkie telewizje transmitujące mecze LOTTO Ekstraklasy w sezonie 2016/17 – nc+, Eurosport i TVP – odnotowały wzrost oglądalności.
Spory wzrost zanotowały szczególnie kanały Eurosport. Do dobrego wyniku oglądalności przyczyniły się także m.in. aplikacje mobilne nc+, w których każdy mecz obejrzało średnio 12,5 tys. widzów.
Najwięcej meczów LOTTO Ekstraklasy można było obejrzeć w kanałach nc+. Prawie 346 tysięcy osób oglądało w CANAL+ hitowy mecz Lecha Poznań z Legią Warszawą w 28. kolejce. Niewiele mniej, bo 335 tysięcy, śledziło spotkanie tych samych drużyn, jakie miało miejsce w stolicy w 34. kolejce. Trzecim najlepiej oglądanym spotkaniem na antenie CANAL+ w tym sezonie było starcie Lechii Gdańsk z Legią Warszawa w 26. kolejce. Zwycięstwo Mistrzów Polski na Stadionie Energa obejrzało przed telewizorami 257,5 tys. osób.
Mecze LOTTO Ekstraklasy, na zasadzie sublicencji, pokazywały w tym sezonie również telewizje Eurosport 1 oraz Eurosport 2. Tam zanotowano znaczny wzrost widowni w stosunku do ubiegłego sezonu – na antenie Eurosport 1 rok temu średnia wyniosła 88 tysięcy, natomiast w tym sezonie średnio aż 161,4 tysięcy osób oglądało mecze na tym kanale. Wzrosła także oglądalność na drugim z kanałów Eurosportu – ze średniej 118 tysięcy do 131,7 tysięcy. Oglądalność wszystkich meczów na obu antenach Eurosportu wyniosła prawie 10 milionów (9,979 mln) i jest to o ponad 2,1 miliona więcej niż w poprzednim sezonie.
Mecze Ekstraklasy dostępne były również w usługach nc+ GO oraz w CANAL+ SPORT ONLINE. Dzięki obu aplikacjom kibice mogą oglądać mecze Ekstraklasy transmitowane na antenach CANAL+ w dowolnym czasie, w dowolnym miejscu i na dowolnym urządzeniu. Średnia oglądalność online z całego sezonu wyniosła około 12,5 tysiąca na mecz, a hitowe spotkanie Legia – Lech z 17 maja (34. Kolejka) oglądało aż ponad 50 000 abonentów.
Drugą najlepiej oglądaną pozycją była MULTILIGA+, podczas której 4 czerwca decydowały się losy tytułu. Z piłkarskich serwisów online nc+ korzystało wówczas prawie 44,5 tysiąca osób. Oglądalność wszystkich meczów od 1. do 37. kolejki zarówno w tradycyjnej telewizji, jak i serwisach mobilnych wyniosła w sumie ponad 26 milionów (26,36 mln), czyli o 11% więcej niż poprzednim sezonie. Średnia oglądalność Ekstraklasy w kanałach telewizyjnych nc+ wyniosła w tym sezonie 104,1 tys.
Decydujący o mistrzostwie mecz Legii z Lechią w ostatniej kolejce był jedynym spotkaniem pokazywanym w tym sezonie w telewizji publicznej. Spotkanie na antenie TVP2 obejrzało 1,14 miliona osób.
Szczegółowe porównanie danych z poprzednich sezonów – LINK.
Źródło: Lotto Ekstraklasa