Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Ligowy hit miał wpływ na majową medialność

Polska PKO Ekstraklasa jako jedna z pierwszych ligi w Europie wznowiła swoje rozgrywki, jednym z pierwszych spotkań był mecz Lecha z Legią Warszawa, te wydarzenia wpłynęły na tabelę medialności maja.

PKO BP Ekstraklasa była jedną z pierwszych lig w Europie, które wznowiły rozgrywki po kryzysie związanym z pandemią koronawirusa. Dzięki temu Ekstraklasa sprzedała prawa telewizyjne do kilkunastu europejskich krajów, a ligowy hit Lech – Legia poza tym, że był na ustach wielu kibiców z Europy, zelektryzował także polskie media – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Jako pierwsza liga w Europie rozgrywki wznowiła niemiecka Bundesliga. PKO BP Ekstraklasa poszła jej śladem i rozegrała pierwsze mecze w ostatni weekend maja. Z powodu niedoboru sportowych emocji, polskimi rozgrywkami zainteresowało się wielu nadawców z całej Europy. Prawa do meczów sprzedano aż do 17 europejskich krajów, a wszyscy nadawcy zdecydowali się na pokazanie ligowego klasyka – meczu Lecha z Legią.

Nic więc dziwnego, że to właśnie te dwa zespoły najczęściej występowały w mediach w maju. Rozpoczęcie ligi takim spotkaniem rozgrzewało nie tylko kibiców, ale także dziennikarzy. Obu zespołom dodatkowo pomógł fakt, że występowały w Totolotek Pucharze Polski. Udział w tych rozgrywkach zwiększył także liczbę publikacji na temat innych zespołów PKO BP Ekstraklasy, bowiem Cracovia, Lechia Gdańsk i Piast Gliwice w komplecie znalazły się w pierwszej dziesiątce zestawienia.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w maju 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortuna 1. Lidze reszcie stawki zdecydowanie odskoczyły dwa zespoły, które w Totolotek Pucharze Polski potykały się z krajowymi potentatami. Mowa o Stali Mielec, która uległa Lechowi Poznań oraz Miedzi Legnica, która przegrała z Legią Warszawa. W ¼ krajowego pucharu zagrał także GKS Tychy, jednak jego starcie z Cracovią nie wywołało aż takiego zainteresowania. Za plecami Stali i Miedzi nie doszło do większych przetasowań. Pierwszą szóstkę uzupełniły Radomiak Radom, Zagłębie Sosnowiec, Podbeskidzie Bielsko-Biała i wspomniany GKS Tychy. Mająca aspiracje do awansu Warta Poznań tym razem znalazła się na siódmym miejscu zestawienia.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w maju 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

Zwycięzcą majowego rankingu medialności polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig został Robert Lewandowski, który po raz kolejny nie miał sobie równych. To efekt startu Bundesligi w połączeniu z brakiem rozgrywek we Włoszech czy Francji, a także świetna forma „RL9”. Napastnik reprezentacji Polski zdobył cztery bramki w czterech meczach i pewnie zmierza po koronę króla strzelców. Do formy wraca także Krzysztof Piątek, który w maju strzelił dwa gole dla Herthy Berlin. Podium uzupełnił Łukasz Piszczek, a czwarte miejsce zajął Rafał Gikiewicz – Polacy występujący w niemieckiej Bundeslidze całkowicie zdominowali majowe zestawienie.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w kwietniu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

Najnowsze

PGZ Stocznia Wojenna Sponsorem Meczu Arki Gdynia

Sponsorem Meczu Arki Gdynia ze Stalą Stalowa Wola została PGZ Stocznia Wojenna Stocznia już drugi raz wspiera klub PGZ Stocznia ...

Całość ›

Firma Kaliński przedłużyła współpracę z PSŻ Poznań

Bardzo dobry sezon PSŻ Poznań spowodował, że sponsorzy jeszcze chętniej przedłużają swoje umowy, z klubem na kolejny rok zostanie ...

Całość ›

PGE GiEK Skry Bełchatów i Röben Polska już ponad 20 lat razem

Röben Polska, firma z ponad 160-letnią historią w produkcji ceramicznych materiałów budowlanych, pozostała częścią Skry ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›