Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Liga Europy gwarantem sukcesu medialnego Legii

Najwyższe miejsce we wrześniowym raporcie medialności zajęła Legia, o klubie pisano w kontekście gry w Lidze Europy i Ekstraklasie.

Legia Warszawa we wrześniu przeżywała prawdziwą huśtawkę nastrojów. Poza znakomitymi wynikami w Lidze Europy odnotowywała bowiem kolejne porażki w PKO BP Ekstraklasie. Zainteresowanie mediów tymi dwoma rozgrywkami sprawiło, że stołeczny klub był zdecydowanie najbardziej medialnym zespołem w tym miesiącu – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Dla Legii to kolejny z rzędu miesiąc, w którym dominuje ona pod względem liczby publikacji w mediach. Klub z Łazienkowskiej dzięki występom w Lidze Europy zdecydowanie zdystansował kolejnych rywali, gromadząc 65% więcej informacji niż drugi w zestawieniu Lech Poznań. Sukces w mediach napędziły oczywiście niespodziewane wygrane ze Spartakiem Moskwa i Leicester City, ale także koszmarny miesiąc w rodzimych rozgrywkach. Stołeczny klub przegrał bowiem trzy z czterech meczów w PKO BP Ekstraklasie, co rzecz jasna spotkało się z wieloma analizami.

Na drugim miejscu rankingu znalazł się Lech Poznań, który w lidze spisywał się lepiej od swojego odwiecznego rywala. Poznaniacy co prawda przegrali z Pogonią Szczecin, ale odnotowali także efektowne zwycięstwo z Wisłą Kraków oraz remis z Rakowem Częstochowa. Nieco publikacji przyniosło także pokonanie Skry Częstochowa w Fortuna Pucharze Polski.

Najniższy stopień podium we wrześniu zajął Śląsk Wrocław. Ekipa z Dolnego Śląska co prawda nie przegrała w lidze (7 punktów w trzech meczach), ale po porażce z Termalicą Bruk-Bet Nieciecza odpadła z pucharowej rywalizacji. Tuż za pierwszą trojką uplasowały się Wisła Kraków, Pogoń Szczecin i Cracovia. W pierwszej dziesiątce po raz kolejny znalazł się Radomiak, który w pokonanym polu zostawił m.in. Raków. Warto zwrócić uwagę, że drużyna z Radomia po raz kolejny była także najczęściej pojawiającym się na okładkach gazet klubem Ekstraklasy.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy we wrześniu 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

W sierpniu czołówka rankingu medialności klubów Fortuna I liga po raz kolejny nie uległa zmianom. Najbardziej medialnym klubem w sierpniu był Widzew Łódź, za którego plecami znalazły się Korona Kielce, Resovia i Arka Gdynia. Pierwsza czwórka była więc identyczna jak w sierpniu, tylko doszło do zamiany miejsc między klubami z Gdyni i Rzeszowa. Do pierwszej dziesiątki awansował także drugi klub z Łodzi – ŁKS. Różnica w zainteresowaniu mediów dwoma klubami ze środkowej Polski jest jednak znacząca. Po raz kolejny w pierwszej dziesiątce znalazło się także miejsce dla Skry Częstochowa.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi we wrześniu 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

Jeśli chodzi o polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, także wrzesień należał do Roberta Lewandowskiego. Warto zwrócić uwagę, że był to miesiąc z dwoma meczami reprezentacji, co widać także po zainteresowaniu mediów. Czołówka zestawienia się nie zmieniła, choć niektórzy reprezentanci pojawili się dzięki swoim występom na wysokich pozycjach. W tym kontekście uwagę zwraca Jakub Moder, który we wrześniu był czwartym najbardziej medialnym polskim piłkarzem występującym w jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig. Transfer do ligi francuskiej oraz kolejne występy w kadrze przysłużyły się także Przemysławowi Frankowskiemu, który znalazł się w czołowej piątce.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich we wrześniu 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl). Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

Najnowsze

Zondacrypto sponsorem loży Monako

Giełda Zandracrypto została sponsorem Loży Honorowej AS Monako – Salon Honneur podczas spotkań francuskiej ligi W ramach ...

Całość ›

Fundusz Avallon pozostaje partnerem Akademii Widzewa Łódź

W sezonie 2024/25 fundusz Avallon MBO nadal będzie wspierać Akademię Widzewa Łódź jako jeden ze Sponsorów To przedłużenie ...

Całość ›

PGZ Stocznia Wojenna Sponsorem Meczu Arki Gdynia

Sponsorem Meczu Arki Gdynia ze Stalą Stalowa Wola została PGZ Stocznia Wojenna Stocznia już drugi raz wspiera klub PGZ Stocznia ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›