Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Lewy, Stal, Legia najbardziej medialni

Press Service po raz kolejny zbadał medialność, na czele wrześniowej tabeli znalazla się Legia Warszawa, Stal Mielec i Robert Lewandowski.

Świetna forma Roberta Lewandowskiego we wrześniu pozwoliła mu zwiększyć przewagę nad Krzysztofem Piątkiem w rankingu medialności polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów z TOP5 europejskich lig. W PKO BP Ekstraklasie drugi miesiąc z rzędu na szczycie znalazły się Legia Warszawa i Śląsk Wrocław – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Stawka klubów PKO BP Ekstraklasy w analizowanym okresie ułożyła się w dość skokowy sposób. Zwycięzcą zestawienia po raz kolejny została Legia Warszawa, która zdecydowanie wyprzedziła cztery kolejne kluby, które dzieliło jednak już znacznie mniej publikacji. Na podium znalazły się jeszcze: Śląsk Wrocław i Wisła Kraków (która zdecydowanie najczęściej gościła na okładkach gazet), choć tylko niewiele gorsze były kolejne w zestawieniu: Cracovia oraz Lech Poznań. Ta piątka miała już dużą przewagę nad kolejnymi klubami.

Lechia Gdańsk we wrześniu wygrała wszystkie ligowe mecze, jednak pozwoliło to tylko na zajęcie szóstego miejsca. Kluby na kolejnych miejscach definiowały różne sytuacje – siódma Pogoń Szczecin świetnie radzi sobie na boisku i na końcu września była liderem ligi, a ósma Korona Kielce, która wrzesień zakończyła na przedostatnim miejscu w PKO BP Ekstraklasie znalazła się na ósmym miejscu rankingu medialności. Wszystko za sprawą zmiany trenera i związanych z tym kolejno pojawiających się spekulacji.

W drugiej połowie zestawienia warty uwagi jest awans Wisły Płock dzięki świetnym występom na boisku. Płocczanie pod wodzą nową trenera szybko uciekli z dołu tabeli, a ich dyspozycja zaskoczyła wielu ligowych ekspertów. Zestawienie medialności zamykają Arka Gdynia, Raków Częstochowa i ŁKS, który znajduje się także na dole ligowej tabeli.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy we wrześniu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W rankingu medialności Fortuna 1. Ligi sytuacja mocno się ustabilizowała, a czołowe zespoły zamieniają się jedynie pozycjami w zestawieniu. We wrześniu najlepsza okazała się Stal Mielec, która wyprzedziła Radomiaka Radom i Miedź Legnica. Na ósmym miejscu wylądował lider tabeli na koniec września – Warta Poznań. Pomimo słabych wyników sportowych w pierwszej dziesiątce zestawienia cały czas znajdują się Zagłębie Sosnowiec, Chrobry Głogów oraz Odra Opole.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi we wrześniu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W zestawieniu polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, Robert Lewandowski po raz trzeci z rzędu okazał się lepszy od Krzysztofa Piątka. „Lewy” ma za sobą świetny miesiąc w Bayernie – 5 goli w 4 meczach, podczas gdy „Pjona” zaliczył dwa trafienia w czterech meczach w barwach AC Milan. Obu napastnikom nie pomogła przerwa reprezentacyjna, choć z racji większej popularności i bycia kapitanem zespołu, medialnie bardziej skorzystał na niej RL9. Na kolejnych miejscach obyło się bez zaskoczeń – pierwszą piątkę uzupełnili Piotr Zieliński, Kamil Glik i Wojciech Szczęsny.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich we wrześniu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

 

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›