Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Lewandowski zdominował ranking medialności

W październikowym podsumowaniu medialności Press Service na szczycie medialności znalazła się Legia Warszawa, Radomiak Radom oraz Robert Lewandowski. 

Legia Warszawa ponownie znalazła się na szczycie rankingu medialności klubów PKO BP Ekstraklasy. Na drugie miejsce po raz pierwszy od czerwca br. wrócił Lech Poznań, a podium uzupełniła Wisła Kraków. W zestawieniu popularności polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów z TOP 5 europejskich lig Robert Lewandowski nie miał sobie równych i wrócił do roli lidera tego rankingu – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Czołówka zestawienia klubów PKO BP Ekstraklasy po raz pierwszy od dawna ułożyła się w sposób, w jaki wyglądała wielokrotnie w przeszłości. Dwóm pierwszym zespołom pomógł bezpośredni mecz między nimi, który od dawna określany jest jako ligowy klasyk. Ten mecz rozpoczął zresztą dwie zupełnie różnie serie – wygranych Legii i słabych występów Lecha. Obie te sytuacje były szeroko komentowane w mediach, podobnie jak ciągnąca się od dłuższego czasu sprawa problemów finansowych i organizacyjnych Wisły Kraków, która sportowo znajduje się w coraz gorszej sytuacji.

Warte zauważenia są jeszcze wyniki dwóch zespołów. Wisła Płock, która w październiku była najlepiej punktującym w lidze zespołem, odnotowała awans na 9. miejsce, podczas gdy zazwyczaj znajduje się w okolicach 12. pozycji. Gorzej wypadł Piast Gliwice, którego dobre występy nie idą w parze z zainteresowaniem medialnym. Klub z Okrzei zajął zaledwie 13. miejsce w zestawieniu medialności, pomimo kompletu ligowych zwycięstw w październiku i 2. pozycji w tabeli PKO BP Ekstraklasy.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w październiku 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W rankingu medialności Fortuna 1. Ligi kolejny miesiąc z rzędu należał do Stali Mielec i Radomiaka Radom, które jednak zamieniły się miejscami. Zespół z Radomia lepiej radził sobie w lidze, ale ekipa z Mielca niespodziewanie wyeliminowała w Pucharze Polski Pogoń Szczecin, co pozwoliło jej wygrać październikowe zestawienie. Najniższy stopień podium zajęła Sandecja Nowy Sącz, która także występowała w krajowym pucharze. Warty uwagi jest także wynik GKS 1962 Jastrzębie, który zajął czwarte miejsce w rankingu medialności po udanym miesiącu w lidze (9 pkt w czterech meczach). Najlepiej punktujący w październiku Chrobry Głogów także znalazł się w pierwszej dziesiątce zestawienia medialności, choć z mniejszą ilością publikacji i gorszą pozycją niż po znacznie gorszym sportowo wrześniu. Ostatnie miejsce w pierwszej dziesiątce zajęła Warta Poznań – rewelacja rundy jesiennej Fortuna I ligi.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w październiku 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W zestawieniu polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, Robert Lewandowski po kilku miesiącach rywalizacji z Krzysztofem Piątkiem powrócił do roli lidera zestawienia. Wygrał je po raz czwarty z rzędu, co nie może dziwić – RL zdobył dziesięć bramek w ośmiu spotkaniach, a drugi Krzysztof Piątek zaliczył w październiku tylko jedno trafienie. Na kolejnych miejscach obyło się bez niespodzianek – pierwszą piątkę uzupełnili Arkadiusz Milik, Wojciech Szczęsny i Piotr Zieliński.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w październiku 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

Najnowsze

Firma Kaliński przedłużyła współpracę z PSŻ Poznań

Bardzo dobry sezon PSŻ Poznań spowodował, że sponsorzy jeszcze chętniej przedłużają swoje umowy, z klubem na kolejny rok zostanie ...

Całość ›

PGE GiEK Skry Bełchatów i Röben Polska już ponad 20 lat razem

Röben Polska, firma z ponad 160-letnią historią w produkcji ceramicznych materiałów budowlanych, pozostała częścią Skry ...

Całość ›

Wąska ze wsparciem firmy Wiśniowski

Paweł Wąsek, reprezentant polskiej kadry narodowej w skokach narciarskich i zwycięzca letniego Grand Prix 2024, ogłosił nowego ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›