Lewandowski zdominował ranking medialności
W październikowym podsumowaniu medialności Press Service na szczycie medialności znalazła się Legia Warszawa, Radomiak Radom oraz Robert Lewandowski.
Legia Warszawa ponownie znalazła się na szczycie rankingu medialności klubów PKO BP Ekstraklasy. Na drugie miejsce po raz pierwszy od czerwca br. wrócił Lech Poznań, a podium uzupełniła Wisła Kraków. W zestawieniu popularności polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów z TOP 5 europejskich lig Robert Lewandowski nie miał sobie równych i wrócił do roli lidera tego rankingu – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Czołówka zestawienia klubów PKO BP Ekstraklasy po raz pierwszy od dawna ułożyła się w sposób, w jaki wyglądała wielokrotnie w przeszłości. Dwóm pierwszym zespołom pomógł bezpośredni mecz między nimi, który od dawna określany jest jako ligowy klasyk. Ten mecz rozpoczął zresztą dwie zupełnie różnie serie – wygranych Legii i słabych występów Lecha. Obie te sytuacje były szeroko komentowane w mediach, podobnie jak ciągnąca się od dłuższego czasu sprawa problemów finansowych i organizacyjnych Wisły Kraków, która sportowo znajduje się w coraz gorszej sytuacji.
Warte zauważenia są jeszcze wyniki dwóch zespołów. Wisła Płock, która w październiku była najlepiej punktującym w lidze zespołem, odnotowała awans na 9. miejsce, podczas gdy zazwyczaj znajduje się w okolicach 12. pozycji. Gorzej wypadł Piast Gliwice, którego dobre występy nie idą w parze z zainteresowaniem medialnym. Klub z Okrzei zajął zaledwie 13. miejsce w zestawieniu medialności, pomimo kompletu ligowych zwycięstw w październiku i 2. pozycji w tabeli PKO BP Ekstraklasy.
Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w październiku 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)
W rankingu medialności Fortuna 1. Ligi kolejny miesiąc z rzędu należał do Stali Mielec i Radomiaka Radom, które jednak zamieniły się miejscami. Zespół z Radomia lepiej radził sobie w lidze, ale ekipa z Mielca niespodziewanie wyeliminowała w Pucharze Polski Pogoń Szczecin, co pozwoliło jej wygrać październikowe zestawienie. Najniższy stopień podium zajęła Sandecja Nowy Sącz, która także występowała w krajowym pucharze. Warty uwagi jest także wynik GKS 1962 Jastrzębie, który zajął czwarte miejsce w rankingu medialności po udanym miesiącu w lidze (9 pkt w czterech meczach). Najlepiej punktujący w październiku Chrobry Głogów także znalazł się w pierwszej dziesiątce zestawienia medialności, choć z mniejszą ilością publikacji i gorszą pozycją niż po znacznie gorszym sportowo wrześniu. Ostatnie miejsce w pierwszej dziesiątce zajęła Warta Poznań – rewelacja rundy jesiennej Fortuna I ligi.
Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w październiku 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)
W zestawieniu polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, Robert Lewandowski po kilku miesiącach rywalizacji z Krzysztofem Piątkiem powrócił do roli lidera zestawienia. Wygrał je po raz czwarty z rzędu, co nie może dziwić – RL zdobył dziesięć bramek w ośmiu spotkaniach, a drugi Krzysztof Piątek zaliczył w październiku tylko jedno trafienie. Na kolejnych miejscach obyło się bez niespodzianek – pierwszą piątkę uzupełnili Arkadiusz Milik, Wojciech Szczęsny i Piotr Zieliński.
Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w październiku 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)
„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.