Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Lewandowski wrocił na szczyt medialności

W marcowym rankingu medialności w polskim futbolu na czele medialnych klubów pozostała Legia, Lewandowski wrócił na pierwsze miejsce wśród piłkarzy.

Wśród klubów LOTTO Ekstraklasy nadal prym wiodła Legia Warszawa, a na pierwszych sześciu miejscach zestawienia znalazły się te same drużyny co w lutym. W rankingu polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów pięciu najsilniejszych europejskich lig, Robert Lewandowski wrócił na szczyt po zdetronizowaniu Krzysztofa Piątka – wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

W przypadku Legii, jak i drugiej w zestawieniu krakowskiej Wisły, najwięcej doniesień wygenerował właśnie mecz pomiędzy tymi drużynami rozgrywany 31 marca na wypełnionym po brzegi stadionie „Białej Gwiazdy”. Jeśli chodzi o zespół z Warszawy media mocno zainteresowane były także trenerem Legii, Ricardo Sa Pinto, który właśnie po dotkliwej porażce swojego zespołu w stolicy Małopolski został zwolniony z pełnionej przez siebie funkcji. Dodatkowe materiały dla Legii wygenerował udział w ¼ finału Totolotek Pucharu Polski, w której to nie wystąpił żaden inny zespół z medialnego TOP 5 LOTTO Ekstraklasy. Drugim krakowianom po raz kolejny pozostał tytuł najbardziej popularnego klubu w social media, w którym to zestawieniu pokonali „Wojskowych” o blisko 5 tysięcy wpisów.

W przypadku trzeciego Lecha Poznań mechanizm wyglądał dość podobnie – poza kolejnymi ligowymi meczami, w których postawa „Kolejorza” najczęściej oceniana była jako rozczarowująca, dużą liczbę materiałów wygenerowały dywagacje na temat przyszłości trenera Poznaniaków, Adama Nawałki, który ostatecznie został zwolniony 31 marca.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w marcu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortunie 1. lidze marzec stał pod znakiem Rakowa Częstochowa. Zespół prowadzony przez Marka Papszuna zdobył 13 punktów w pięciu ligowych meczach, ale najwięcej medialnego zainteresowania spowodowało wyeliminowanie Legii Warszawa w rozgrywkach Totolotek Pucharu Polski. Drugie miejsce dość niespodziewanie zajęła Odra Opole, co było m.in. efektem udziału tego klubu w rozgrywkach ¼ finału krajowego pucharu. Na kolejnych pozycjach znalazły się już zespoły znane z czołówki rankingu medialności Fortuna I ligi – Stal Mielec, Podbeskidzie Bielsko-Biała i Sandecja Nowy Sącz.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w marcu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W zestawieniu polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, Robert Lewandowski powrócił na czoło zestawienia. Piłkarz Bayernu Monachium ma za sobą bardzo udany miesiąc z siedmioma golami i asystą w siedmiu spotkaniach. Krzysztof Piątek będący na czele rankingu przez ostatnie dwa miesiące zestawienia znalazł się za plecami RL9, wyprzedzając go jednak w liczbie publikacji w mediach internetowych oraz w liczbie ekspozycji na okładkach gazet. Na kolejnych miejscach obyło się bez rewolucji, choć na uwagę zasługuje awans Arkadiusza Recy do TOP 10 zestawienia. To zasługa powołania do reprezentacji Polski i powszechnie uznawanego za udany występu w meczu z Łotwą.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w marcu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,7 mln informacji.

 

Najnowsze

TECE nowym Sponsorem WTS Sparty Wrocław

Firma TECE, międzynarodowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań w zakresie systemów sanitarnych, grzewczych oraz ...

Całość ›

Jagiellonia na podium medialności w marcu

W marcu 2024 roku Legia Warszawa ponownie była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, choć jej przewaga nad pozostałymi ...

Całość ›

Firma Hummel na dłużej z Polonią

Firma Hummel przedłużyła umowę z Polonią Warszawa Oficjalny Sponsor Techniczny Klubu dostarcza produkty i odzież sportową dla ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›