Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Lewandowski vs. Hasi

Wrzesień obfitował w informacje dotyczące Roberta Lewandowskiego i Beniego Hasi, Press Service przyjrzał się medialności tych dwóch panów.

 

Jeszcze w sierpniu w nawiązaniu do Lewego dziennikarze opublikowali 4,3 tys. doniesień w mediach tradycyjnych  – wynika z cyklicznego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Miesiąc później liczba ta znacząco wzrosła – do 6,6 tys. Aż 73 proc. informacji pochodziło z internetu, głównie z portali Sportowefakty.wp.pl (268), Sport.pl (191) i Eurosport.onet.pl (125). 15 proc. przekazu stanowiły źródła prasowe. O Lewandowskim pisali najczęściej dziennikarze reprezentujący „Przegląd Sportowy” i „Sport”. Natomiast najmniej doniesień medialnych o Lewym ukazało się w radiu i prasie – po 6 proc.

We wrześniu media zalała fala informacji o Besniku Hasim, w związku z doniesieniami na temat zwolnienia go z funkcji trenera Legii Warszawy. W ciągu całego miesiąca na temat Hasiego ukazało się 4,9 tys. publikacji. Najwięcej materiałów, podobnie jak w przypadku Lewandowskiego, pochodziło z internetu – 83 proc. całości przekazu, 4 proc. należało do stacji radiowych, a 3 proc. do telewizyjnych. W prasie poświęcono trenerowi 459 tekstów, co stanowiło niecałe 9 proc. ogółu analizowanych informacji. Nazwisko Albańczyka najczęściej można było spotkać na portalach Sport.pl (139), Legia.sport.pl (92) oraz Przegladsportowy.pl (91).

Wykres 1.  Liczba publikacji na temat Roberta Lewandowskiego oraz Besnika Hasi w mediach tradycyjnych we wrześniu 2016 r.

 

Lewy w ogólnopolskich, Hasi w regionalnych

Na temat RL9 zdecydowanie częściej wzmiankowały media ogólnopolskie, natomiast Besnik Hasi wiódł prym w tytułach regionalnych.

Publikacje, w których pojawiał się Lewy osiągnęły wartość 55,6 mln złotych, natomiast ekwiwalent reklamowy materiałów nawiązujących do Hasiego wyniósł 28,5 mln. Mniejszą różnicę odnotowano w przypadku dotarcia. Z informacjami opublikowanymi w kontekście polskiego piłkarza mogło się zetknąć 5,6 mld potencjalnych odbiorców, a z tekstami o trenerze Legii Warszawa – 4,9 mld.

Wykres 2.  Mapa benchmarkingowa*

 

RL9 zdecydowanie w social media

Robert Lewandowski zdominował natomiast media społecznościowe – na jego temat ukazało się 72,7 tys. wzmianek, czyli prawie 3 razy więcej niż o Besniku Hasim, który osiągnął wynik 27,8 tys. wpisów i komentarzy.

Lewy przez cały wrzesień cieszył się większym zainteresowaniem użytkowników social media. Najwyższy pik doniesień przypadł na 4 września w związku z meczem Polska – Kazachstan, który rozpoczął walkę o awans do mistrzostwa świata 2018. Natomiast o Besniku Hasi najwięcej pisano 16 września.

Wykres 3.  Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat Roberta Lewandowskiego i Besnika Hasi we wrześniu 2016 r. – social media

 

Pełny raport  „Robert Lewandowski vs Besnik Hasi” – LINK 

 

*Mapa benchmarkingowa obrazuje medialną pozycję poszczególnych miejscowości z uwzględnieniem trzech czynników: ekwiwalentu reklamowego, dotarcia i liczby informacji.

 

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

Firma Kaliński przedłużyła współpracę z PSŻ Poznań

Bardzo dobry sezon PSŻ Poznań spowodował, że sponsorzy jeszcze chętniej przedłużają swoje umowy, z klubem na kolejny rok zostanie ...

Całość ›

PGE GiEK Skry Bełchatów i Röben Polska już ponad 20 lat razem

Röben Polska, firma z ponad 160-letnią historią w produkcji ceramicznych materiałów budowlanych, pozostała częścią Skry ...

Całość ›

Wąska ze wsparciem firmy Wiśniowski

Paweł Wąsek, reprezentant polskiej kadry narodowej w skokach narciarskich i zwycięzca letniego Grand Prix 2024, ogłosił nowego ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›