Lewandowski rekordowo medialny
Robert Lewandowski był niezaprzeczalnie najbardziej medialnym polskim sportowcem 2016 roku.
Prawie 130 tysięcy publikacji, niemal miliardowa wartość ekwiwalentu reklamowego i ponad 80 miliardów dotarcia. Takie medialne rekordy w 2016 roku pobił Robert Lewandowski, wynika z raportu przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
W 2016 roku o Robercie Lewandowskim w mediach tradycyjnych wspominano aż 129 388 razy. Najwięcej publikacji ukazało się w internecie – 76 proc. całości przekazu. W prasie poświęcono Lewemu 12 proc. ogółu analizowanych informacji. 6 proc. należało do stacji telewizyjnych, kolejne 6 do radiowych. Materiały w mediach tradycyjnych wygenerowały dotarcie na poziomie 84 mld kontaktów. Wartość ekwiwalentu reklamowego zebranych danych została oszacowana na 983 milionów zł. Tak wysoka kwota AVE czyni ze sportowca obiekt pożądania potencjalnych sponsorów.
W internecie Robert Lewandowski wzbudzał zainteresowanie zwłaszcza portali specjalistycznych: Sportowefakty.wp.pl (4 047 publikacji), Sport.pl (2 786), Eurosport.onet.pl (1 949), Sport.se.pl (1 928), Sport.interia.pl (1 454), czy Przegladsportowy.pl (1 452).
Najwięcej publikacji wśród tytułów prasowych ukazało się w „Przeglądzie Sportowym” (1 354), „Sporcie” (991) i „Piłce Nożnej” (508).
Wśród stacji telewizyjnych duże zainteresowanie sportowcem wykazały kanały informacyjne. Polsat News wyemitował najwięcej, bo aż 1 718 materiałów. O 485 publikacji mniej – 1 233 materiałów – pojawiło się w TVN24. Natomiast w TVP Info ukazało się 1 179 publikacji na temat Lewego.
Najaktywniejszą stacją radiową był RMF FM. Na antenie rozgłośni pojawiło się 820 materiałów dotyczących piłkarza, w Programie 1 Polskiego Radia – 786, a w TOK FM – 783.
Zawsze o nim głośno
Informacje dotyczące Roberta Lewandowskiego obecne były w mediach tradycyjnych od początku roku. Wyraźny wzrost zainteresowania w czerwcu związany był z występami piłkarza na Euro 2016.
Zainteresowanie Robertem Lewandowskim w mediach społecznościowych było większe w drugiej połowie roku. Od czerwcowych rozgrywek podczas Euro 2016 z miesiąca na miesiąc internauci poświęcali mu coraz więcej uwagi (jedynie we wrześniu i listopadzie obserwuje się spadek liczby publikacji w porównaniu z miesiącem poprzedzającym). Internauci chętnie komentowali występy RL9 w meczach polskiej reprezentacji oraz w Bayernie Monachium. Szczególnie zapamiętano starcie z Atletico Madryt, podczas którego, dzięki specyficznej „cieszynce”, Robert Lewandowski ogłosił światu, że zostanie ojcem.
Wykres 4. Rozkład publikacji w czasie na temat Roberta Lewandowskiego – social media (styczeń-grudzień 2016 r.)
Źródło: Press Service Monitoring Mediów