Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Lewandowski rekordowo medialny

Robert Lewandowski był niezaprzeczalnie najbardziej medialnym polskim sportowcem 2016 roku.

Prawie 130 tysięcy publikacji, niemal miliardowa wartość ekwiwalentu reklamowego i ponad 80 miliardów dotarcia. Takie medialne rekordy w 2016 roku pobił Robert Lewandowski, wynika z raportu przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

W 2016 roku o Robercie Lewandowskim w mediach tradycyjnych wspominano aż 129 388 razy. Najwięcej publikacji ukazało się w internecie – 76 proc. całości przekazu. W prasie poświęcono Lewemu 12 proc. ogółu analizowanych informacji. 6 proc. należało do stacji telewizyjnych, kolejne 6 do radiowych. Materiały w mediach tradycyjnych wygenerowały dotarcie na poziomie 84 mld kontaktów. Wartość ekwiwalentu reklamowego zebranych danych została oszacowana na 983 milionów zł. Tak wysoka kwota AVE czyni ze sportowca obiekt pożądania potencjalnych sponsorów.

Wykres 1. Udział procentowy publikacji na temat Roberta Lewandowskiego – media tradycyjne (styczeń-grudzień 2016 r.)

W internecie Robert Lewandowski wzbudzał zainteresowanie zwłaszcza portali specjalistycznych: Sportowefakty.wp.pl (4 047 publikacji), Sport.pl (2 786), Eurosport.onet.pl (1 949), Sport.se.pl (1 928), Sport.interia.pl (1 454), czy Przegladsportowy.pl (1 452).

Najwięcej publikacji wśród tytułów prasowych ukazało się w „Przeglądzie Sportowym” (1 354), „Sporcie” (991) i „Piłce Nożnej” (508).

Wśród stacji telewizyjnych duże zainteresowanie sportowcem wykazały kanały informacyjne. Polsat News wyemitował najwięcej, bo aż 1 718 materiałów. O 485 publikacji mniej – 1 233 materiałów – pojawiło się w TVN24. Natomiast w TVP Info ukazało się 1 179 publikacji na temat Lewego.

Najaktywniejszą stacją radiową był RMF FM. Na antenie rozgłośni pojawiło się 820 materiałów dotyczących piłkarza, w Programie 1 Polskiego Radia – 786, a w TOK FM – 783.

Wykres 2. Najaktywniejsze źródła na temat Roberta Lewandowskiego (styczeń – grudzień 2016 r.)

Zawsze o nim głośno

Informacje dotyczące Roberta Lewandowskiego obecne były w mediach tradycyjnych od początku roku. Wyraźny wzrost zainteresowania w czerwcu związany był z występami piłkarza na Euro 2016.

Wykres 3. Rozkład publikacji w czasie na temat Roberta Lewandowskiego – media tradycyjne (styczeń – grudzień 2016 r.)

Zainteresowanie Robertem Lewandowskim w mediach społecznościowych było większe w drugiej połowie roku. Od czerwcowych rozgrywek podczas Euro 2016 z miesiąca na miesiąc internauci poświęcali mu coraz więcej uwagi (jedynie we wrześniu i listopadzie obserwuje się spadek liczby publikacji w porównaniu z miesiącem poprzedzającym). Internauci chętnie komentowali występy RL9 w meczach polskiej reprezentacji oraz w Bayernie Monachium. Szczególnie zapamiętano starcie z Atletico Madryt, podczas którego, dzięki specyficznej „cieszynce”, Robert Lewandowski ogłosił światu, że zostanie ojcem.

Wykres 4. Rozkład publikacji w czasie na temat Roberta Lewandowskiego – social media (styczeń-grudzień 2016 r.)

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

PGZ Stocznia Wojenna Sponsorem Meczu Arki Gdynia

Sponsorem Meczu Arki Gdynia ze Stalą Stalowa Wola została PGZ Stocznia Wojenna Stocznia już drugi raz wspiera klub PGZ Stocznia ...

Całość ›

Firma Kaliński przedłużyła współpracę z PSŻ Poznań

Bardzo dobry sezon PSŻ Poznań spowodował, że sponsorzy jeszcze chętniej przedłużają swoje umowy, z klubem na kolejny rok zostanie ...

Całość ›

PGE GiEK Skry Bełchatów i Röben Polska już ponad 20 lat razem

Röben Polska, firma z ponad 160-letnią historią w produkcji ceramicznych materiałów budowlanych, pozostała częścią Skry ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›