Przewiń do zawartości Search Ball Blue Ball Grey Ball Light Billboard Blue Billboard Grey Billboard Light Chevron Down Cup Blue Cup Light Cup Dollar Blue Dollar Grey Dollar Light Handshake Blue Handshake Grey Handshake Light Arrow Back Arrow Forward Checkmark Medal Blue Medal Grey Medal Light Facebook YouTube Instagram Twitter Suitcase Blue Suitcase Grey Suitcase Light Tshirt Blue Tshirt Grey Tshirt Light Share

Lewandowski bardziej medialny niż Kubica

W czerwcu media chętnie informowały o kolejnych etapach powrotu najsłynniejszego polskiego kierowcy rajdowego do Formuły 1, jednak pomimo tego Robert Kubica nie był w stanie prześcignąć Roberta Lewandowskiego, który od wielu miesięcy pozostaje najbardziej medialnym polskim sportowcem – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

W czerwcu o Robercie Lewandowskim w mediach tradycyjnych pojawiło się o ponad sześć razy więcej materiałów niż o Robercie Kubicy. W sumie o kapitanie reprezentacji Polski w piłce nożnej informowano 10 738 razy, zaś o wracającym do ścigania się w bolidzie F1 Kubicy 1 608. Różnica między sportowcami była także widoczna w wartości ekwiwalentu publikacji, w których o nich wzmiankowano. Materiały z doniesieniami o „Lewym” wyceniono na ponad 64,7 mln zł, zaś o Kubicy na ponad 11,6 mln zł.

Odbiorcy najczęściej mogli natrafić na doniesienia o obu sportowcach w przestrzeni internetowej. Właśnie w tym medium widoczna była także największa różnica pomiędzy sportowcami. Najmniejsza różnica miała natomiast miejsce w radiu.

Wykres 1. Suma publikacji na temat sportowców z podziałem na media, czerwiec 2017

Ciekawe wnioski przynosi analiza przekazu ze względu na zasięg ukazywania się publikacji. Zarówno w mediach ogólnopolskich, jak i regionalnych, górą był Lewandowski, jednak w mediach ogólnopolskich jego przewaga była zdecydowanie mniejsza niż ogółem.

Wykres 2. Suma publikacji na temat sportowców z podziałem na zasięg mediów, czerwiec 2017

Zarówno o Robercie Lewandowskim, jak i o Robercie Kubicy najczęściej komunikowały media zajmujące się tematyką sportową. Najaktywniejszym portalem były Sportowefakty.wp.pl (Lewandowski – 331 publikacji; Kubica – 263). Wśród kanałów telewizyjnych największą aktywność wykazał Polsat News, na antenie którego 144 razy wzmiankowano Lewandowskiego, podczas gdy o Kubicy wspomniano 14 razy.

Wśród rozgłośni radiowych największą aktywnością wyróżniło się Radio ZET, w którym to „Lewy” odnotował 61, a RK 12 wzmianek. Najaktywniejszym tytułem prasowym był „Przegląd Sportowy”, na łamach którego kapitan polskiej kadry piłkarskiej obecny był 81 razy, natomiast Kubica 28 razy.

W pierwszych dniach czerwca Robert Kubica zdecydowanie przegrywał z Robertem Lewandowskim. Jego medialna sytuacja zaczęła poprawiać się wraz z kolejnymi informacjami o testach na torze w Walencji w bolidzie Renault. Apogeum informacji nastąpiło siódmego czerwca, kiedy odnotowano aż 235 wzmianek na temat kierowcy. Pomimo tak dobrego wyniku, Lewandowski, który przebywał wtedy na zgrupowaniu reprezentacji przed meczem eliminacji MŚ z Rumunią, i tak wygenerował więcej doniesień – 351.

Medialny szczyt Lewandowski osiągnął dziewiątego czerwca – dzień przed meczem z Rumunią. Poza informacjami związanymi z reprezentacją duże znaczenie tego dnia miała wypowiedź Ruuda Guulita, który stwierdził, że lepsze od przejścia do Realu Madryt byłoby dla RL9 pozostanie w Bayernie Monachium.

Wykres 3. Suma publikacji na temat sportowców na przestrzeni czerwca 2017

Poza zgrupowaniem i meczem reprezentacji Polski, głośno o Lewandowskim było także w związku z działalnością społeczną. Reprezentanci Polski dzień przed meczem z Rumunią spotkali się z podopiecznymi fundacji „Mam Marzenie”. Tym samym udało się zrealizować marzenie siedemnaściorga chorych dzieci, które chciały zobaczyć swoich idoli. Dziewiętnastego czerwca natomiast w mediach ukazała się duża liczba publikacji o spotkaniu reprezentantów Polski (z RL9 na czele) ze zwycięzcami XVII edycji turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”.

Pozycja Roberta Kubicy była nieco lepsza w mediach społecznościowych. Tam jedyny Polak jeżdżący w wyścigach F1 także zdecydowanie przegrał z RL9, jednak różnica między nimi była mniejsza niż w mediach tradycyjnych. Przy okazji ogłoszenia testów Kubicy w bolidzie Renault w Walencji, o kierowcy pisano nawet częściej niż o piłkarzu. Ten zdecydowanie najwięcej wpisów zanotował w dniu meczu z Rumunią, kiedy strzelił trzy gole, a reprezentacja Polski wygrała 3:1. Ogólnie Kubica odnotował 29 105 wpisów w social media, podczas kiedy Lewandowski 86 729.

Wykres 4. Suma wzmianek na temat sportowców w social media, czerwiec 2017

Przeprowadzone badanie dotyczy obecności medialnej piłkarza Roberta Lewandowskiego i Roberta Kubicy w czerwcu 2017 r. Raport powstał na podstawie analizy materiałów i treści redakcyjnych pochodzących z monitoringu prasy, internetu, mediów społecznościowych oraz stacji radiowych i telewizyjnych. Dane zebrano z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Metoda: ilościowa analiza danych

Źródło: Press Service Monitoring Mediów

Najnowsze

Firma Kaliński przedłużyła współpracę z PSŻ Poznań

Bardzo dobry sezon PSŻ Poznań spowodował, że sponsorzy jeszcze chętniej przedłużają swoje umowy, z klubem na kolejny rok zostanie ...

Całość ›

PGE GiEK Skry Bełchatów i Röben Polska już ponad 20 lat razem

Röben Polska, firma z ponad 160-letnią historią w produkcji ceramicznych materiałów budowlanych, pozostała częścią Skry ...

Całość ›

Wąska ze wsparciem firmy Wiśniowski

Paweł Wąsek, reprezentant polskiej kadry narodowej w skokach narciarskich i zwycięzca letniego Grand Prix 2024, ogłosił nowego ...

Całość ›
Wywiad

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy – założyciele Sportigio

Mariusz i Marcin Zwierzychowscy to młodzi przedsiębiorcy, od zawsze zakochani w sporcie Ich droga wiodła od lodowiska hokejowego do stworzenia systemu IT dla hokejowej centrali Jakie mają plany na przyszłość, co wyróżnia ich produkt, na rynku, jakie mają cele biznesowe Na te wszystkie ...

Całość ›
Wywiad

#WgrupieSiła Partnerskie Kluby Biznesu łączą możliwości przedsiębiorców z klubów biznesu

Przedsiębiorcy z Partnerskich Klubów Biznesu nie dają się wirusowi, a co niektórzy nawet z nim wygrali, jak sami mówią „W GRUPIE SIŁA Wydawać by się mogło, że organizacje, networkingowe, takie, które bazują na bezpośrednim kontakcie międzyludzkim w obecnym kryzysie nie ...

Całość ›
Wywiad

ŁUKASZ KIEZA – Country Manager LV BET

Nie tak dawno minął rok od rozpoczęcia walki i blokowania nielegalnie działających w Polsce bukmacherów, co zmieniło branżę i zdecydowanie poprawiło sytuację polskich firm należących do tego sektora Ogromne zyski polskim bukmacherom zapewnił również miniony mundial Na temat zmian w ...

Całość ›